Ga naar inhoud
GENEGEERD

2 reviewers gezocht om tritium markers te testen.


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

Beste preppers,

 

Kitmarkers.nl heeft ons gevraagd om 2 enthousiaste reviewers te vinden die een zipmarker, kitmarker en een super kitmarker uitgebreid willen reviewen. De reviews dienen met foto's te worden ondersteund. Het is belangrijk dat door de reviewers gekeken wordt naar de bruikbaarheid en in welke situaties een tritium bron handig is. Misschien aan een sleutelbos, portofoon, EHBO-doos, auto e.d.

 

Kitmarkers.nl zal deze gratis ter beschikking stellen en opsturen naar de reviewers, die deze uiteraard mogen houden.

 

 

Wie o wie wil zou deze uitgebreide reviews willen doen? Wil je hier aan meedoen, stuur mij dan even een prive berichtje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 72
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mooi om te zien hoeveel reacties er op komen via de berichten service. Ik heb 2 toppers gevonden en een straling expert binnen 30 minuten :) Ik zal morgen alles doorgeven aan Kitmarkers die het verder in orde gaan maken.

 

Succes met reviewen en ben erg benieuwd wat er allemaal uitkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zekers een goede actie van Kitmarkers en het forum. Ik weet zeker dat de reviewers de Kitmarkers op diverse manieren zullen testen om te checken of de claims een beetje kloppen.

 

De belangrijkste eigenschappen op een rijtje:

- Werking zonder batterijen of andere (externe) energiebronnen

- Absoluut betrouwbaar in alle weersomstandigheden

- Geheel onderhoudsvrij

- Geeft tot 15 jaar licht

- Hoeft niet 'opgeladen' te worden door een externe lichtbron

- 100% waterdicht

- Lichtgewicht

- Verkrijgbaar in verschillende kleuren

- Stevige bevestigingsclip

- 100% veilig voor mens en dier

 

Waar worden kitmarkers voor gebruikt?

Een aantal veelgebruikte toepassingen:

- Als sleutelhanger

- Markering van tent-ritsen

- Aanduiden van belangrijke voorwerpen (EHBO-dozen, sleutels, portofoons, enz)

- Kenbaar maken van personen

- Gebruik tijdens de vissport (nachtvissen)

- Gedurende survival scenario's

- Markering voor paden en andere obstakels

- Markering van klimtouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@prepper053 en @Yoyo zullen de honneurs waar nemen om ze te gaan reviewen.

 

als iemand nog bepaalde vragen heeft, kunnen ze het nu nog melden. Ik ga onder andere testen:

 

* waterdichtheid.

* extreme temperaturen.

* breukgevoeligheid van de kitmarkers.

 

wil iemand nog iets anders getest hebben, laat het me maar even weten.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

als iemand nog bepaalde vragen heeft, kunnen ze het nu nog melden. Ik ga onder andere testen:

 

* waterdichtheid.

* extreme temperaturen.

* breukgevoeligheid van de kitmarkers.

 

wil iemand nog iets anders getest hebben, laat het me maar even weten.

 

De lichtopbrengst natuurlijk: kun je een boek/kaart lezen, ook kleine letters (bijv zakbijbel), kun je een sleutelgat vinden etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve het venster der opportuniteit wat wijder open te houden in de toekomst ;)

@Bunkerprepper wil ook graag testen en heeft straling-meet-apparatuur zij hij, wellicht kan 1 van de testers na zijn/haar test dat ding doorsturen naar bunkerprepper? Ik vind dat soort metingen wel een belangrijke toegevoegde waarde bij een review.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bunkerprepper wil ook graag testen en heeft straling-meet-apparatuur zij hij, wellicht kan 1 van de testers na zijn/haar test dat ding doorsturen naar bunkerprepper? Ik vind dat soort metingen wel een belangrijke toegevoegde waarde bij een review.

 

ehm zal erover nadenken... maar ik wacht nog even af met een definitief antwoord. ivm hoe ze mijn testen doorstaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lichtopbrengst natuurlijk: kun je een boek/kaart lezen, ook kleine letters (bijv zakbijbel), kun je een sleutelgat vinden etc.

 

Daar kan ik je nu al antwoord op geven ;). Kitmakers zijn niet bedoeld om kaarten of boeken mee te lezen. Ze zijn primair bedoeld om objecten te markeren. Wanneer je ogen gewend zijn aan het donker is het wel mogelijk, maar absoluut niet ideaal. Vergelijk het met dat glow-in-the-dark spul.

 

als iemand nog bepaalde vragen heeft, kunnen ze het nu nog melden. Ik ga onder andere testen:

 

* waterdichtheid.

* extreme temperaturen.

* breukgevoeligheid van de kitmarkers.

 

wil iemand nog iets anders getest hebben, laat het me maar even weten.

@prepper053 @dR3 Ze zijn gespect op omgevingstemperaturen van -60°C tot +80°C en dieptes tot 30 meter. Hopelijk ben je creatief aangelegd. ;)

Bunkerprepper krijgt binnenkort zelf materiaal om mee te testen. Contactgegevens heb ik al doorgestuurd gekregen. Ik wacht het rapport van de stralingsdeskundige nog even af. Daar wordt gemeten met gekalibreerde meetapparatuur. Interessant om straks mee te vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik je nu al antwoord op geven ;). Kitmakers zijn niet bedoeld om kaarten of boeken mee te lezen. Ze zijn primair bedoeld om objecten te markeren. Wanneer je ogen gewend zijn aan het donker is het wel mogelijk, maar absoluut niet ideaal. Vergelijk het met dat glow-in-the-dark spul.

 

 

@prepper053 @dR3 Ze zijn gespect op omgevingstemperaturen van -60°C tot +80°C en dieptes tot 30 meter. Hopelijk ben je creatief aangelegd. ;)

Bunkerprepper krijgt binnenkort zelf materiaal om mee te testen. Contactgegevens heb ik al doorgestuurd gekregen. Ik wacht het rapport van de stralingsdeskundige nog even af. Daar wordt gemeten met gekalibreerde meetapparatuur. Interessant om straks mee te vergelijken.

 

heel creatief..... ik heb een wasmachine en een diepvriezer

hahahahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
@Bunkerprepper wil ook graag testen en heeft straling-meet-apparatuur zij hij, wellicht kan 1 van de testers na zijn/haar test dat ding doorsturen naar bunkerprepper? Ik vind dat soort metingen wel een belangrijke toegevoegde waarde bij een review.

 

Even voor de duidelijkheid: als ik een volledige test op de kitmarkers doe, dan zal ik die kitmarkers ook opzettelijk fysiek breken/beschadigen om te hoeveelheid straling te meten die vrijkomt bij beschadiging van de omhulling. Dit maakt de kitmarker die aan mij aangeboden wordt ter test dus ongeschikt om verder nog 'normaal' te gebruiken (en ja die testen doe je met een stralingspak aan dat je toch al hebt omdat je serieus prept :-).

 

Voor meer achtergrondinformatie over straling en kitmarkers zie o.a. pagina's als deze: http://www.info.gov.hk/dh-rhu/english/html/english_GTLS_KitMarker.htm

Voor het US document dat genoemd wordt in de bovenstaande link zie: http://pbadupws.nrc.gov/docs/ML0103/ML010370065.pdf

Een UK document met achtergrondinformatie over GTLS devices (de officiele naam voor de kitmarkers) tref je hier aan: https://www.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/27802/Leaflet19GTLSMay09.pdf

 

Advies is om jezelf goed te orienteren t.a.v. het gebruik van kitmarkers alvorens deze in te zetten.

 

Overigens zijn er inderdaad veel (met name hengelsportgeorienteerde) gebruikers die simpelweg een kitmarker bestellen en het allemaal wel goed vinden zo.

 

Persoonlijk ga ik bij dergelijke producten graag net dat stapje verder qua testen en reviewen. Ik heb niet direct een kitmarker nodig omdat mijn persoonlijke scope meer rondom atoombunkers ligt, maar ben het forum graag van dienst met wat dieptetests. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de duidelijkheid: als ik een volledige test op de kitmarkers doe, dan zal ik die kitmarkers ook opzettelijk fysiek breken/beschadigen om te hoeveelheid straling te meten die vrijkomt bij beschadiging van de omhulling. Dit maakt de kitmarker die aan mij aangeboden wordt ter test dus ongeschikt om verder nog 'normaal' te gebruiken (en ja die testen doe je met een stralingspak aan dat je toch al hebt omdat je serieus prept :-).

 

Voor meer achtergrondinformatie over straling en kitmarkers zie o.a. pagina's als deze: http://www.info.gov.hk/dh-rhu/englis..._KitMarker.htm

Voor het US document dat genoemd wordt in de bovenstaande link zie: http://pbadupws.nrc.gov/docs/ML0103/ML010370065.pdf

Een UK document met achtergrondinformatie over GTLS devices (de officiele naam voor de kitmarkers) tref je hier aan: https://www.gov.uk/government/upload...9GTLSMay09.pdf

 

Advies is om jezelf goed te orienteren t.a.v. het gebruik van kitmarkers alvorens deze in te zetten.

 

Overigens zijn er inderdaad veel (met name hengelsportgeorienteerde) gebruikers die simpelweg een kitmarker bestellen en het allemaal wel goed vinden zo.

 

Persoonlijk ga ik bij dergelijke producten graag net dat stapje verder qua testen en reviewen. Ik heb niet direct een kitmarker nodig omdat mijn persoonlijke scope meer rondom atoombunkers ligt, maar ben het forum graag van dienst met wat dieptetests.

 

volkomen mee eens, er staat op de website ook dat het geschikt is voor survival. Nou in mijn ogen moet het ook sterk zijn en tegen extremen kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volkomen mee eens, er staat op de website ook dat het geschikt is voor survival. Nou in mijn ogen moet het ook sterk zijn en tegen extremen kunnen.

 

Laten vallen van steeds een grotere hoogte? Stapjes 30 of 50cm? Zelf ben ik niet zo heel erg van het stukmaken, kijk, je krijgt alles wel stuk, maar testen is met name ook 'binnen het redelijke' dus van dertig meter naar beneden gooien, tsja, als je kitmarker dertig meter naar benden sodemietert ga je toch niet helemaal naar beneden klimmen om hem op te rapen, dus vier meter is het maximaal testbare mijns inziens. Temperatuur extremen, nou, ik schakel toch uit bij -20C en dito +40C dus dat die kitmarker dan nog werkt zal mij een worst zijn. Dieper dan 10 meter onder water kan ik toch niet zwemmen zonder flessen, dus meer is waarschijnlijk ook niet noodzakelijk. Dan verdrink ik. Hoeveel licht hij afgeeft en of je in pikkedonker een tekstje kunt lezen, das WEL zeer belangrijk voor mij.

@Kitmarkers wat een mooi plan om korting te verzorgen, hier wordt ik nou reuze blij van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik je nu al antwoord op geven ;). Kitmakers zijn niet bedoeld om kaarten of boeken mee te lezen. Ze zijn primair bedoeld om objecten te markeren. Wanneer je ogen gewend zijn aan het donker is het wel mogelijk, maar absoluut niet ideaal. Vergelijk het met dat glow-in-the-dark spul.

 

Ik bedoelde niet de kitmarkers maar die betalight torch op je website, maar ik vermoed nu dat de test (en verkoop actie?) gaat over de kitmarkers. Daar ben ik persoonlijk niet zo heel erg in geïnteresseerd, die torch daarentegen vind ik erg interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als iemand nog bepaalde vragen heeft, kunnen ze het nu nog melden. Ik ga onder andere testen:

 

* waterdichtheid.

* extreme temperaturen.

* breukgevoeligheid van de kitmarkers.

 

wil iemand nog iets anders getest hebben, laat het me maar even weten.

 

Ja ik zou de afstanden qua verschillende kleuren wel willen weten. Immers valt de ene kleur meer op en ook las ik dat de kleuren verschillende sterktes hebben. Dus afstand dat je ze nog duidelijk kunt zien, rechtstreeks of bijvoorbeeld spillicht als hij aan een rugzak hangt maar dan aan de andere kant.

 

En wat is er nodig voor de kleintjes om ze te verhullen. Soms wil je juist niet iets zichtbaar hebben.

Zelf hike ik met hangmat en tarp, dan lijkt het me ideaal om bepaalde zaken gedurende kamp goed zichtbaar te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten vallen van steeds een grotere hoogte? Stapjes 30 of 50cm? Zelf ben ik niet zo heel erg van het stukmaken, kijk, je krijgt alles wel stuk, maar testen is met name ook 'binnen het redelijke' dus van dertig meter naar beneden gooien, tsja, als je kitmarker dertig meter naar benden sodemietert ga je toch niet helemaal naar beneden klimmen om hem op te rapen, dus vier meter is het maximaal testbare mijns inziens. Temperatuur extremen, nou, ik schakel toch uit bij -20C en dito +40C dus dat die kitmarker dan nog werkt zal mij een worst zijn. Dieper dan 10 meter onder water kan ik toch niet zwemmen zonder flessen, dus meer is waarschijnlijk ook niet noodzakelijk. Dan verdrink ik. Hoeveel licht hij afgeeft en of je in pikkedonker een tekstje kunt lezen, das WEL zeer belangrijk voor mij.

@Kitmarkers wat een mooi plan om korting te verzorgen, hier wordt ik nou reuze blij van.

 

Uiteindelijk krijg je inderdaad alles wel stuk. Het lijkt me inderdaad verstandig om vanuit het 'redelijke' uit te gaan. Een 30 meter valtest, nee dat gaat hij zeker niet overleven als hij op een harde ondergrond klapt. Mocht je op dat soort vragen antwoord willen dan kun je ze net zo goed direct aan mij stellen, dat bespaart je het kapot maken van de markers ;). Alledaagse survival situaties kan hij natuurlijk prima verduren. In heb nog nooit meegemaakt dat bij alledaags gebruik de casing om de betalight die in de kitmarker zit kapot is gegaan. Het gebeurt wel eens dat de betalight die in de kitmarker zit kapot gaat, maar doorgaans alleen als hem echt 'misbruikt' ;).

 

Ik bedoelde niet de kitmarkers maar die betalight torch op je website, maar ik vermoed nu dat de test (en verkoop actie?) gaat over de kitmarkers. Daar ben ik persoonlijk niet zo heel erg in geïnteresseerd, die torch daarentegen vind ik erg interessant.

 

De reviews zullen gaan over de kitmarkers. Niet over de Torch. De kortings-actie is voor alle producten op www.kitmarkers.nl Overigens zakt de prijs van de Torch nog volgende week, en t.z.t. komt er de korting van de kortings-actie nog bij. :)

 

Ja ik zou de afstanden qua verschillende kleuren wel willen weten. Immers valt de ene kleur meer op en ook las ik dat de kleuren verschillende sterktes hebben. Dus afstand dat je ze nog duidelijk kunt zien, rechtstreeks of bijvoorbeeld spillicht als hij aan een rugzak hangt maar dan aan de andere kant.

 

En wat is er nodig voor de kleintjes om ze te verhullen. Soms wil je juist niet iets zichtbaar hebben.

Zelf hike ik met hangmat en tarp, dan lijkt het me ideaal om bepaalde zaken gedurende kamp goed zichtbaar te hebben.

 

Het klopt inderdaad dat de lichtintensiteit per kleur verschilt. Blauw, geel en groen zijn het felste. Daarna komt rood, paars, roze, oranje, enz.

Zie hier een lijstje: http://www.kitmarkers.nl/informatie-kitmarkers/#Vraag5

 

Wat bedoel je precies met verhullen? Om ze niet zichtbaar te maken kun je ze het beste gewoon in je rugzak stoppen o.i.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...