Pagina 2 van de 10 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 93
    gerbewoner
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zilver Bekijk Berichten
    Broodje aap
    En dan hebben we het over de dreiging, het ontbreken van dreiging of de uitspraak dat er ooit een keer de pleuris gaat uitbreken?

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    het komt wel steeds dichterbij

"Actie Duitse politie tegen radicale moslims

KEULEN -
    De Duitse politie is woensdag in actie gekomen tegen verenigingen van ultraconservatieve moslims. Agenten deden invallen in panden in de deelstaten Noord-Rijnland-Westfalen en Hessen. Dat heeft een woordvoerster van de politie in de stad Recklinghausen aan de regionale publieke omroep WDR meegedeeld."

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...moslims__.html

"AMSTERDAM - Er bevinden zich in Duitsland bijna 32.000 moslimextremisten, staat in een dinsdag gepubliceerd rapport van het ministerie van binnenlandse zaken. In vergelijking met vorig jaar is het aantal radicale moslims met bijna duizend gestegen, aldus het rapport, dat werd gepresenteerd door minister van binnenlandse zaken Otto Schily. De meeste moslimextremisten zijn leden van de Turkse Milli GŲrus-beweging, die de vestiging van een islamitische staat in Turkije nastreeft. De groei van het aantal radicale moslims in Duitsland komt vooral door de komst van meer Pakistanen en Tsjetsjenen naar Duitsland. In 2003 bevonden er zich in Duitsland 30.950 extremistische moslims, vorig jaar waren dat er zo'n 31.800 aldus het onderzoeksrapport. Het aantal buitenlanders dat in Duitsland woont en dat gerekend wordt tot extremistische groeperingen bedraagt ruim 57.500. Het aantal leden van rechts-extremistische bewegingen is het afgelopen jaar licht gedaald. Volgens binnenlandse zaken hebben neonazistische en rechts-extremistische partijen en groeperingen ongeveer 40.700 leden. Vorig jaar werd hun aantal geschat op 41.500. De baas van de Duitse binnenlandse veiligheidsdienst, August Hanning, waarschuwde vorige maand dat dreiging van een terreuraanslag in Duitsland door moslimextremisten zeer hoog is. Verscheidene groeperingen in West- en Zuid-Europa hebben contact met elkaar en vormen gezamenlijk een zeer gevaarlijk netwerk, aldus Hanning, die opriep tot meer dialoog tussen Europeanen en moslims om begrip voor elkaar te kweken en te voorkomen dat jonge moslims worden buitengesloten van de maatschappij en zich bekeren tot extremistische ideologieŽn. "

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...ten_in_Duitsla nd.html (artikel bestaat inmiddels niet meer)
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

gerbewoner
    Guest
    [MENTION=253]prepper053[/MENTION] het viel me ook al op dat de berichten snel weer verwijderd worden.

Hoeveel fundamentalistische christenen hebben we in Nederland. Dat zijn de mensen die vinden dat we op zondag het liefts helemaal niks doen buiten lopend naar de kerk. Die kinderen niet inenten en die door de eeuwen heen de meest gruwelijke misdaden hebben begaan tegen mensen die niet geloofden wat zij geloven. Dat zijn er meer dan er radicale Moslims in Duitsland zijn en daar hoor je niemand over. Nou kun je zeggen dat er in Nederland de laatste jaren helemaal geen doden zijn geweest als gevolg van fundamentalistische Christenen maar goed dat telt ook een beetje voor radicale moslims. En dat radicale moslims wel aanslagen plegene over de grens, dat klopt, maar dat doen christenen ook.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerbewoner Bekijk Berichten
    [MENTION=253]prepper053[/MENTION] het viel me ook al op dat de berichten snel weer verwijderd worden.

Hoeveel fundamentalistische christenen hebben we in Nederland. Dat zijn de mensen die vinden dat we op zondag het liefts helemaal niks doen buiten lopend naar de kerk. Die kinderen niet inenten en die door de eeuwen heen de meest gruwelijke misdaden hebben begaan tegen mensen die niet geloofden wat zij geloven. Dat zijn er meer dan er radicale Moslims in Duitsland zijn en daar hoor je niemand over. Nou kun je zeggen dat er in Nederland de laatste jaren helemaal geen doden zijn geweest als gevolg van fundamentalistische Christenen maar goed dat telt ook een beetje voor radicale moslims. En dat radicale moslims wel aanslagen plegene over de grens, dat klopt, maar dat doen christenen ook.

Klopt, personelijk vind ik elk van geloof/religie aan een grotere macht levensgevaarlijk. het enigste geloof dat een mens moet hebben is het geloof in zichzelf en het geloof dat zijn medemens hem of haar zal helpen in tijd van nood. Er worden al duizenden jaren oorlogen gevoerd vanwege het geloof in een hogere macht.

Van mij mag het allemaal verboden worden wereldwijd.

Maar het blijft een feit dat er extremisten zijn en dat deze worden opgeroepen om ongelovigen te doden. kijk ik vind het niet leuk om 1 keer in de maand een Jehova getuige voor me deur te hebben staan die mij zijn geloof probeert op te dringen, maar ik zou het erger vinden als een extremist voor me deur zou staan met een brandbom of wat dan ook.

Hoe je het went of keert, extremisten zijn een gevaar. Het maakt niet uit van welk geloof. En op dit moment zijn er meer extremisten met het moslim geloof die door hun imam worden opgeroepen om ongelovigen te doden dan christelijke extremisten. kortom de dreiging van moslim extremisten is gewoon veel groter.

gerbewoner
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door prepper053 Bekijk Berichten
    Klopt, personelijk vind ik elk van geloof/religie aan een grotere macht levensgevaarlijk. het enigste geloof dat een mens moet hebben is het geloof in zichzelf en het geloof dat zijn medemens hem of haar zal helpen in tijd van nood. Er worden al duizenden jaren oorlogen gevoerd vanwege het geloof in een hogere macht.

Van mij mag het allemaal verboden worden wereldwijd.

Maar het blijft een feit dat er extremisten zijn en dat deze worden opgeroepen om ongelovigen te doden. kijk ik vind het niet leuk om 1 keer in de maand een Jehova getuige voor me deur te hebben staan die mij zijn geloof probeert op te dringen, maar ik zou het erger vinden als een extremist voor me deur zou staan met een brandbom of wat dan ook.

Hoe je het went of keert, extremisten zijn een gevaar. Het maakt niet uit van welk geloof. En op dit moment zijn er meer extremisten met het moslim geloof die door hun imam worden opgeroepen om ongelovigen te doden dan christelijke extremisten. kortom de dreiging van moslim extremisten is gewoon veel groter.

Maar het dreigingsniveau wordt nu verhoogd wegend extremistische moslims. Feit is wel dat die Jehova's nu al langs de deuren gaan en dat je in sommige plaatsen niet meer op zondag kan winkelen wegens de zondagsrust. Van de radicale moslims merken we niet zo veel in Nederland.

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Sep 2012
    Modbreak: Heren svp geen discussie over geloof of religie!
    Uit de top van de toren komt de stem van de klok die nu streng met z'n klepel slaat.
    En ook onze koekoek doet z'n kop om de deur en moppert: "Het is veel te laat!"

gerbewoner
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    Dan moet het draadje dicht want het gaat over terreur door radicale moslims dus de topicstart gaat al over geloof. Of anders, als er geen radicale moslims waren, was er ook geen verhoogde terreurdereiging.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door netuyas Bekijk Berichten
    sorry, maar we bedoelen er niets mee betreffend het geloof opzich. we hebben het ook over extremisten/radicalen, zoals ook word aangegeven in het nieuws artikel:

Quote: "Schoof spreekt van een kleine honderd, van wie tot nog toe een handjevol is teruggekeerd. Deze jongeren met een radicale geloofsovertuiging gaan daar vol idealen heen, maar komen terecht in een vreselijke werkelijkheid waaruit ze niet gemakkelijk meer kunnen terugkeren."

We hebben het over een onderwerp die ons land op dit moment bedreigt, als preppers zijnde kunnen we niet toch niet iets gaan negeren omdat het praten over extremisten misschien iemand beledigt? De nederlandse regeing zelf heeft de "Terreurdreiging Nederland opgeschaald naar substantieel" vanwege dit.

Of zie ik dit verkeerd?

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Laten we maar lekker ons ding blijven doen en onze middelen aangevuld hebben en vooral positief blijven en helder van geest..

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gerbewoner Bekijk Berichten
    Dan moet het draadje dicht want het gaat over terreur door radicale moslims dus de topicstart gaat al over geloof. Of anders, als er geen radicale moslims waren, was er ook geen verhoogde terreurdereiging.
    zou erg raar zijn dat preppers het niet mogen hebben over iets wat een redelijke bedreiging is voor de nederlandse bevolking

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten