Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Nov 2012

Een vroege ludieke kritiek op het financiŽle stelsel

Denk nu niet dat de manier waarop er wereldwijd met geld wordt omgegaan nieuw is.
    Ik kwam wat tegen uit het archief. Al in 1998 kon je er een hele show over geven.
    Een applausje voor Beppe Grillo, die het lef had er eens wat dieper op in te gaan.
    En er letterlijk de draak mee te steken. Hij heeft het overleefd, en sinds die dagen niet stil gezeten.

Beppe Grillo in 1998 over het financiŽle systeem. (11:22 Min.)

Zijn wij nou zo naÔef dat we het al die jaren hebben laten gebeuren?
    En wat kunnen we er nu aan doen?

(Hou het ajb. on-topic).
    "Kennis geeft je macht over je omstandigheden". "Bij het overleven kun je niet zonder humor ". Mijn Moeder: "Heb je je verstand bij je?"
    "Of de wereld zoals wij die kennen nu wel of niet vergaat, kennis en genieten van overleven, geeft verdieping aan het 'gewone' leven".
    Arabisch spreekwoord: "Woorden zijn als water. Eenmaal in het zand, krijg je het niet snel terug".

*Disclaimer : Neem niets zomaar van mij aan. Zoek het ook zelf uit.*

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Zou Grillo er in 1998 aan gedacht hebben dat dankzij hem in 2013 de rente op staatsleningen in ItaliŽ zou stijgen?

Pretletter
    Guest
    Wij burgers hebben vrijwel niets meer te vertellen over financiŽn dmv de politiek. De complete begroting van NL moet ťťrst door Brussel worden goedgekeurd, voordat het uberhaupt aan onze 2e kamer voorgelegd mag worden. En vrijwel geen enkele NL-burger weet dit........
    Lees aub dit artikel....
    http://www.amsterdampost.nl/nederlan...ele-van-de-eu/

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Goede post.

Nee het is niks nieuws, net zoals het niks nieuws is dat het volk tevreden gehouden kan worden met "brood en spelen"
    In de modene uitvoering zijn de spelen deels vervangen door de soaps, the voice, een ipad, de mobiele telefoon enz...

Het blijft me vebazen hoeveel vertrouwen we , ja ik had daar ook last van, hebben of graag willen hebben in zaken als onze overheid, de wetgeving, de politie, banken, enz, ik groepeer dat even tot 'ze'.

'Ze' zullen het toch niet laten omvallen, ze zullen toch wel een plan hebben enz.
    Blijkbaar zijn we er tevreden mee zolang het niet ontploft en we er niet over hoeven na te denken.

Waar halen we toch het rare idee idee vandaan zat 'ze' er voor ons zijn, dat 'ze' het beste met ons voorhebben enz. .?
    Ja het is makkelijk, maar of het realistisch is?
    Kijk naar de geschiedenis en trek je conclusies.

En al zouden sommige van 'ze' het wel goed met ons voor hebben, is het dan niet alsnog naief om te denken dat 'ze' geniaal zijn en geen fouten maken?

Wakker worden !
    Je moet voor jezelf kunnen zorgen, zelf nadenken, zelf leven !
    Ja dat kost energie, ja je zult fouten maken, maar dat is leven en ja dat is zeer de moeite waard, vewacht domweg niet dat geluk vanzelf komt al is het vaker veel dichterbij dan veel mensen willen/kunnen inzien.

Prep ze,
    Kans
    Kennis zonder wijsheid is (zelf)vernietiging.

Het is helaas gevaarlijk om gelijk te hebben, als de meerderheid het fout heeft.

Het gaat niet zozeer om te zien wat nog niemand heeft gezien.
    Maar om te bedenken wat nog niemand heeft bedacht over datgene dat iedereen kan zien !

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kans Bekijk Berichten
    Goede post.

Nee het is niks nieuws, net zoals het niks nieuws is dat het volk tevreden gehouden kan worden met "brood en spelen"
    In de modene uitvoering zijn de spelen deels vervangen door de soaps, the voice, een ipad, de mobiele telefoon enz...

Het blijft me vebazen hoeveel vertrouwen we , ja ik had daar ook last van, hebben of graag willen hebben in zaken als onze overheid, de wetgeving, de politie, banken, enz, ik groepeer dat even tot 'ze'.

'Ze' zullen het toch niet laten omvallen, ze zullen toch wel een plan hebben enz.
    Blijkbaar zijn we er tevreden mee zolang het niet ontploft en we er niet over hoeven na te denken.

Waar halen we toch het rare idee idee vandaan zat 'ze' er voor ons zijn, dat 'ze' het beste met ons voorhebben enz. .?
    Ja het is makkelijk, maar of het realistisch is?
    Kijk naar de geschiedenis en trek je conclusies.

En al zouden sommige van 'ze' het wel goed met ons voor hebben, is het dan niet alsnog naief om te denken dat 'ze' geniaal zijn en geen fouten maken?

Wakker worden !
    Je moet voor jezelf kunnen zorgen, zelf nadenken, zelf leven !
    Ja dat kost energie, ja je zult fouten maken, maar dat is leven en ja dat is zeer de moeite waard, vewacht domweg niet dat geluk vanzelf komt al is het vaker veel dichterbij dan veel mensen willen/kunnen inzien.

Prep ze,
    Kans
    Ik zou zeggen: Amen! :-)
    Het is verdomd lastig om uit het systeem te stappen, dat hoeft ook niet, we leven in dit land, deze wereld, dit systeem.
    Wat je wel kunt doen is bewust kiezen.

FinanciŽn
    Ga je braaf doen wat de adviseur van de bank je zegt? Of ga je er moeite in stoppen om zelf het e.e.a. te bepalen over je financiŽn. Net zoals bijvoorbeeld het hebben van een beleggingsportefeuille die de bank beheert. Die adviseurs zijn zelf ook niet rijk, waarom zouden ze jouw aandelen beheersen? Duik er zelf in!
    Ik vond geld vroeger niet interessant, het was mijn ding niet, al die cijfertjes. En toch ben ik nu al een aantal jaren bezig en ik leer steeds meer. Het belangrijkste, ik denk voor mezelf. En als ik fouten maak, dan zijn het mijn fouten! Geef je financiŽn niet uit handen, een ander heeft meestal alleen oog voor zijn eigen portomonnee. Of verzamel de mensen om je heen die je wel kunt vertrouwen.

Voedsel
    Kies je er blind voor om zooi naar binnen te gooien? Kant en klaar troep met 121 soorten e-nummers? (sorry ik overdrijf soms) Het is wel je lijf, je gezondheid. Je gooit ook geen diesel in je benzinewagen, dan doet hij het niet, toch? Een beetje beter opletten wat je eet, scheelt je enorm in het fit zijn. Daarnaast spek je de kas van de megaproducenten niet als je onbewerkt voedsel koopt. Die producenten hebben echt geen boodschap aan jouw gezondheid, daar moet je zelf voor zorgen.

Medicijnen

Met medicijnen precies hetzelfde, soms is het echt broodnodig, laten we eerlijk zijn. Maar ik ken zat mensen die van alles slikken terwijl het niet nodig is. Bijvoorbeeld cholesterolverlagers, terwijl ze geen hartpatient zijn en juist ziek worden van de bijwerkingen. Ik ben me aan het verdiepen in de kruiden en het is enorm wat voor mogelijkheden hier zijn....... gratis! Zo uit de natuur. Sterker nog, de pharmaceutische industrie gebruikt deze planten vaak zelf ook, in pure vorm, of nagemaakt!

Macht
    Soms denken we dat we geen macht hebben, dat we volledig slaven zijn van het syteem. Tenminste, zo voelt het voor mij soms en er uit ontsnappen vergt nogal wat. Maar wees je je bewust van je macht, je portomonnee bijvoorbeeld, die heeft macht. Waar gaat jouw geld naartoe?
    Welke mensen verzamel je om je heen om zoveel mogelijk zelf te regelen. Gedeeltelijk jezelf te voorzien....... en daarnaast elkaar te helpen.

In Nederland is zelfvoorzienend leven voor 100% lastig, maar dat wil niet zeggen dat je niet voor een aantal dingen kunt kiezen.
    En trouwens, is zelfvoorzienend leven wel een goede term? Misschien moet het "samenvoorzienend" leven worden.
    "Be prepared, not scared"

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pretletter Bekijk Berichten
    Wij burgers hebben vrijwel niets meer te vertellen over financiŽn dmv de politiek. De complete begroting van NL moet ťťrst door Brussel worden goedgekeurd, voordat het uberhaupt aan onze 2e kamer voorgelegd mag worden. En vrijwel geen enkele NL-burger weet dit........
    Lees aub dit artikel....
    http://www.amsterdampost.nl/nederlan...ele-van-de-eu/
    Jee, als je dit artikel leest..........wat worden we toch genaaid zeg, we zijn gewoon verkochte slaven aan de supermacht Europa, bah.
    We hebben dan wel niet in een vies laadruim gezeten, op zee, maar door het steeds hardere schommelen en schudden van ons bestaansrecht word ik toch wel goed misselijk van deze politiek.
    Word het geen tijd dat het kabinet gaat vallen, en dat er eens een echte rechtvaardige leider opstaat, die het belang van zijn volk vooropstelt ?

De zogenaamde lichtpuntjes die ons voorgeschoteld worden, komen in ieder geval niet uit Den Haag. Die hebben ons dus gewoon verkocht, en bedankt he.

Hoeveel heb je opgebracht, of ben je al afgeschreven ? Verdienen ze nog aan je, of word je een kostenpost ?
    Zou zomaar wel eens realiteit kunnen worden, dat er zo met mensen in Europa word omgegaan.

[MENTION=1095]Pretletter[/MENTION], bedankt voor je post hierover. Was weer een beetje ingedut geloof ik, maar nu ben ik weer klaarwakker.
    then came the lawyers and then came the rules, by Dire Straits

Samenlever

Pretletter
    Guest
    @dree graag gedaan. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen. Maar mensen worden pas wakker als het te laat is, en ze het echt gaan voelen. Een kudde schapen.....

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marc67NL Bekijk Berichten
    Zijn wij nou zo naÔef dat we het al die jaren hebben laten gebeuren?
    En wat kunnen we er nu aan doen?
    Duidelijk Marc.
    [MENTION=1006]Richa[/MENTION] geeft het antwoord.
    Zie je dat het woord Samen er weer in voorkomt....?

Vergelijkbare onderwerpen

1. Wat is jouw plan voor financiŽle weerbaarheid?
    Door rescue in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 28
    Laatste Bericht: 06-11-12, 20:20
  2. Reacties: 2
    Laatste Bericht: 14-08-12, 19:00

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten