Ga naar inhoud
GENEGEERD

Kadaver in het water


Aanbevolen berichten

Vanochtend een kadaver van een vos uit het water gehaald die naast mijn schip dreef. Terwijl ik daarmee bezig was bedacht ik me dat dit nog veel erger kan/zal zijn na een SHTF situatie ( meer dan vossen en visjes) Nu ging het over 1 beestje maar als er echt iets gebeurd komen we misschien om in de kadavers. De lijkenlucht was echt overweldigend en ook al heb ik een sterke maag een pretje was het niet. Omdat je zo'n opgeblazen beest niet in je standaard vuilniszakje krijgt heb ik dus snel wat puinzakken gehaald en zorg dat ik daar vanaf nu een groot aantal van op voorraad heb. De standaard rubber doktershandschoenen werken voor zo'n actie echt voor geen meter dus nu op zoek naar armlange handschoenen voor de post SHTF uitrusting. Ik zit nu nog te denken aan wegwerp overalls dus als iemand tips heeft? Ook zou ik graag iets hebben wat je mensen in films onder hun neus ziet smeren als ze naar een lijk moeten kijken??? Ik ben blij dat het beestje met bijbehorende lucht weg is maar voor mij duidelijk nog een puntje van verbetering voor als de SHTF.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hm, dat lijkt me geen pretje.

Dus jij kunt je iets voorstellen bij die inmiddels meer dan 12.500 (!) dode varkens in de rivier in Shanghai... (tussenstand van vandaag)

http://www.stuff.co.nz/world/asia/8435967/Shanghai-pig-death-toll-reaches-five-figures

 

Vaporub bevat o.a. kamfer en eucalyptus.

Op internet circuleren meer recepturen die de naam hebben beschermend te werken in dit soort gevallen.

Belangrijkste ingredienten: kruidnagel, citrus, kaneel, eucalyptus, rozemarijn

zie oa. http://www.natural-aromatherapy-benefits.com/thievesoilrecipe.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, dat lijkt me geen pretje.

Dus jij kunt je iets voorstellen bij die inmiddels meer dan 12.500 (!) dode varkens in de rivier in Shanghai... (tussenstand van vandaag)

http://www.stuff.co.nz/world/asia/8435967/Shanghai-pig-death-toll-reaches-five-figures

 

Vaporub bevat o.a. kamfer en eucalyptus.

Op internet circuleren meer recepturen die de naam hebben beschermend te werken in dit soort gevallen.

 

 

Belangrijkste ingredienten: kruidnagel, citrus, kaneel, eucalyptus, rozemarijn

zie oa. http://www.natural-aromatherapy-benefits.com/thievesoilrecipe.html

 

Ik kan me er inderdaad iets bij voorstellen. Nu heb ik wel vaker dode dieren geroken maar meestal kon ik dan doorlopen maar er werkelijk een tijdje mee rond sjouwen en beetpakken is toch wel wat anders. Bedankt voor de link. ga zeker op zoek naar iets wat goed werkt voor als de SHTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had ook de dierenambulance kunnen bellen. Als er kadavers op straat liggen, is goed schrobben met chloor ook aan te raden.

 

Alle telefoontjes waren al gedaan (tevergeefs) na heel veel gedoe zou waterstaat er op maandag misschien wel tijd voor hebben. I.v.m. kleine kinderen hier in de buurt wou ik zo lang niet wachten. Schrobben is gedaan..mezelf :D . Maar mijn post ging me ook meer over hoe hier mee om te gaan als de SHTF . Op dat moment moeten we wel zelf aan de slag om eventueel drinkwater te beschermen en ziekteverwekkers zoveel als mogelijk te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Castaway: Tja, bij een echte SHTF is er inderdaad meer op te ruimen. :( Luchtmasker, volledig pak, laarzen, handschoenen, schep, ongebluste kalk, plastic zakken en dat voor hele groepen mensen als het echt een ramp is.

Lastig voor te preppen, maar ook dat werk zal moeten gebeuren omdat er anders levensgevaarlijke ziektes uitbreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Castaway: Tja, bij een echte SHTF is er inderdaad meer op te ruimen. :( Luchtmasker, volledig pak, laarzen, handschoenen, schep, ongebluste kalk, plastic zakken en dat voor hele groepen mensen als het echt een ramp is.

Lastig voor te preppen, maar ook dat werk zal moeten gebeuren omdat er anders levensgevaarlijke ziektes uitbreken.

 

Zeker lastig ja maar na vanochtend toch maar hoog op mijn lijstje gezet :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Castaway: Ik heb wel handschoenen, maar de rest niet. :o

Volgens mij zijn die pakken (wegwerp) zo duur nog niet en een paar rubberen laarzen en je bent al een heel eind.

 

't Is een heel waarschijnlijk scenario dat als er niemand meer is om de doden te begraven, we het zelf moeten gaan doen, laat staan bij een wereldwijde ramp.

 

Vergeet ook niet effe tien flessen dunne bleek in te slaan voor desinfectie, kost weinig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Castaway: Ik heb wel handschoenen, maar de rest niet. :o

Volgens mij zijn die pakken (wegwerp) zo duur nog niet en een paar rubberen laarzen en je bent al een heel eind.

 

't Is een heel waarschijnlijk scenario dat als er niemand meer is om de doden te begraven, we het zelf moeten gaan doen, laat staan bij een wereldwijde ramp.

 

Vergeet ook niet effe tien flessen dunne bleek in te slaan voor desinfectie, kost weinig.

 

Heb even gekeken voor wegwerp overalls en die zijn er van 1,55 tot zo'n 20 euro dus dat moet wel ergens te doen zijn. Ik ga eens informeren of er nog over de prijs te onderhandelen is bij grotere afname.Extra flessen bleek staan op de boodschappenlijst (goeie tip) dus dat staat vanaf volgende week in de kast. Misschien voor dit doel nog wat extra mondkapjes om het masker te sparen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stroomafwaarts kan zo'n kadaver vele kilometers van gevaarlijke pathogenen in het water zorgen :mad:.

 

Dat was ook de gedachte die ik had toen ik daar zo mee bezig was. Nu is het er 1 die idd al voor genoeg ellende kan zorgen. Als de SHTF gaat dat nog een probleem worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Dat was ook de gedachte die ik had toen ik daar zo mee bezig was. Nu is het er 1 die idd al voor genoeg ellende kan zorgen. Als de SHTF gaat dat nog een probleem worden.

 

Brrr. Daar moet je toch niet aan denken.Je zal dan moeten wegvaren, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Brrr. Daar moet je toch niet aan denken.Je zal dan moeten wegvaren, toch?

 

Wegvaren is misschien nog wel het beste ja .Als de SHTF wil ik sowieso niet in de buurt van binnenwater/rivieren zijn denk ik. Deze zullen allemaal binnen de kortste keren een bron van ziektes zijn. De standaard zomerse blauwalg met kadavers geeft een cocktail waar ik de katadyn niet op loslaat :D Als alle riolen dan ook nog eens via de overstort in lokale slootjes gaan lozen kunnen we maar beter wegwezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dan verbranden indien mogelijk. Scheelt preppen van zakken en handschoenen.

 

verbranden kost zeer veel energie (brandhout danwel gas) voordat alles ziektekiemen etc vernietigd zijn, de makkelijkste en minst materiaal belastende manier van ziekte beheersing van dode dieren danwel mensen is en blijft begraven (met of zonder kist)

 

en rottend vlees is goed voor de grond ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

je heb hele lange zwart rubberen handschoen met elastik aan de boven kant, die zijn voor mensen die in riol ed werken. vaporub onder je neus ga snel iriteren, je kun beter vaseline mengen met gemalen kruidnagel of noot muscade ed dingen. als je lang met kadaver en lijken moet werken, ga je helemaal naar ruiken , het hang ook in je haar, op je huid enzo. het is een lucht die lang aanhoud. als je verwacht meer kadaver om je boot te krijgen ,kun je beter prefentief ieder dagen om je boot en aan val zoeken, beter op te ruimen als zij nog niet te veel onbidden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je heb hele lange zwart rubberen handschoen met elastik aan de boven kant, die zijn voor mensen die in riol ed werken. vaporub onder je neus ga snel iriteren, je kun beter vaseline mengen met gemalen kruidnagel of noot muscade ed dingen. als je lang met kadaver en lijken moet werken, ga je helemaal naar ruiken , het hang ook in je haar, op je huid enzo. het is een lucht die lang aanhoud. als je verwacht meer kadaver om je boot te krijgen ,kun je beter prefentief ieder dagen om je boot en aan val zoeken, beter op te ruimen als zij nog niet te veel onbidden.

 

Goede tip van die vaseline want die vaporub gaat hem niet worden nee. Het is zeker een luchtje wat lang blijft hangen ja.Ik had gedoucht en schone kleding aan maar dacht het nog te ruiken een paar uur later. Ik probeer nu samen met een buurman om zo snel mogelijk alle dode beesten te ruimen. Ik ga zo is even proberen wat ik met de vaseline ga mengen en als ik iets lekkers gevonden heb zal ik het posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede tip van die vaseline want die vaporub gaat hem niet worden nee. Het is zeker een luchtje wat lang blijft hangen ja.Ik had gedoucht en schone kleding aan maar dacht het nog te ruiken een paar uur later. Ik probeer nu samen met een buurman om zo snel mogelijk alle dode beesten te ruimen. Ik ga zo is even proberen wat ik met de vaseline ga mengen en als ik iets lekkers gevonden heb zal ik het posten.

 

hey castaway

nog een laste beetje goor tip, als een kadaver er opgeblas is kan hij min of meer ontploffen bij het verplatsen. je kom dan ercht onder te staan.ook je ogen moet je beschermen desnood met een zonebril , beter natuurlijk zijn googles.

have fun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat je begint met het opruimen van een klein gebied en dat langzaam aan uitbreid, mensen gaan van huis naar huis om de lijken voren aan straat te leggen een vuilniswagen komt langs om ze op te pikken,op een veld is een groot gat gegraven, de vuilniswagen komt aan stort de lijken en een grote sjofel duwt ze het gat in.

Als de lijken zijn opgeruimd komt er een ploeg, die de hoofdkraan van de gasleiding dichtdraaien en alle bruikbare spullen verzamelen.

 

Dit zal het meest verschrikkelijke werk zijn wat je ooit heb moeten doen, maar het moet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...