Ga naar inhoud
GENEGEERD

Slim, compact verpakken.


Kans

Aanbevolen berichten

Ik had de luxe van een goedkope stroom aan tonnetjes, helaas heeft de economische neergang die stroom grondig naar bijna nul gereduceerd. Dus ik moet van ongekende luxe naar de realiteit, geen onbeperkte goedkope opslag meer....

 

Alles wat door vocht aangetast kan worden stop(te) ik dus in mijn tonnetjes, en ook heel veel in de originele verpakking, thee koffiefilters enz.

De suiker en het zout deed ik al herverpakken in hersluitbare zakken vanwegen de extra bescherming, het hersluitbaar zijn en ondat het dan efficienter in de ton te plaatsen is dan de originele pakken.

 

Nu heb ik dus ook even van een aantal zaken de verpakking eraf getrokken en ook los in die hersluitbare zaken van 4 en 1 liter gedaan. Wow de thee en koffiefilters nemen wel even 2 tot 10 keer minder ruimte in na herverpakking!

Bv de thee is ruim verpakt, in voor het plaatsen in een tonnetje onhandige vierkante doosjes.

Doosje open en per 100 theezakjes in een 4 liter zak, dan even de lucht eruit duwen en hoppa bjjna tien keer minder ruimte nodig!

Even voor een paar jaar thee in een tonnetje proppen dat ruimt op....

 

Ik heb ook eindelijk mijn opslag verstevigd, die planken begonnen echt door te hangen, dus een extra legplank en halverwegen een extra staande steunbalk geplaatst, in het midden moest de plank 1,5 cm omhoog komen om weer recht te liggen!

Blikken en potjes wegen stiekum toch wel erg veel als je de ruimte strak vol laad !

 

Prep ze,

Kans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Het ene product vind ik makkelijk verpakt. Goed stapelbaar bijvoorbeeld.

Sommige producten doe ik herpakken omdat het originele verpakkingsmateriaal teveel ruimte in beslag neemt.

Met name de voorraad thuis laat ik zoals het is. Spullen die ik dagelijks bij me heb, in de BOB en de bus heb ik herpakt.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...