Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 47
    Jr. prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013

Question 13 jaar en wat kan ik al doen?

Beste Prepers

Ik ben 13 jaar oud woon vlak bij Utrecht (Vleuten Weide) en zit op de middelbare school (tl-havo).
    De laatste 2 jaar heb ik met vrienden veel het nieuws gevolgd. Ik zelf was hier wel het sirieus mee bezig.
    Ik ben ervan bewust geworden dat er echt iets fout gaat binnen de 20 jaar. Bijvoorbeeld de economie die in elkaar dondert
    Ik wil me hier serieus voor gaan voorbereiden en daar ook geld aan besteden (Ik heb trouwens een goede conditie) . Mijn ouders vinden dit grote onzin en zeggen dat
    de overheid ons dan wel komt helpen. Ik gelood hier niks van.

Kan iemand mij vertellen wat ik kan doen (Ik dacht zelf aan blikken voedsel kopen) maar hadden jullie nog tips voor mij

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Het allerbeste wat je kunt doen is water opslaan, neem lege frisdrank flessen die niet aan de mond zijn geweest.
    Dan volstaat met schoon kraan water omspoelen en tot de rand voldoen. Dus water uit de kraan er in laten lopen

Zo kun je een voorraadje waterflessen aanleggen, liefst in het donker bewaren. Geen toevoegingen nodig, wel 1 jaar goed of langer maar elke 8 to tot 9 maand verversen is beter.

Als je geld over hebt kun je het waterfilter die hier wordt verkocht aanschaffen. LifeStraw met korting.

Lees eens de problemen die kunnen optreden door een verstoring van de watervoorziening
    En dan de gevolgen van verdorsting, dan wil je echt geen dorst krijgen

En dan voorzichtig een BOB samenstellen, is hier meer dan genoeg over te vinden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik kreeg zelf onlangs een gevoel van urgentie door het lezen van een overheidssite over noodpakketten waar genoemd werd dat je naast zaklamp en radio op batterijen etc ook maar beter voedsel _voor_een_maand_ moest inslaan.... En de overheid schat alles altijd veel te rooskleurig in dus regel maar 3 maanden of meer... maar het gekke is, die *maand* kan ik nu nergens terugvinden.

Voedsel: ja blikken zijn onbeperkt houdbaar. 'THT' betekent *tenminste* houdbaar tot, en in de praktijk veel langer, bij blikvoer zo ongeveer onbeperkt.
    Argumenten die voor je ouders raak zouden kunnen zijn: zie de inflatie, wat je nu koopt voor 100 euro kost volgend jaar 120 euro of nog meer zonder dat je loon ook 20% stijgt, je geld wordt steeds minder waard, dus als je nu over hebt, geef het dan uit aan dingen die je gebruikt en die alleen maar duurder worden. Is er iets in de aanbieding wat je gebruikt en wat heel lang of zelfs onbeperkt houdbaar is? Koop zoveel als je betalen/dragen/bergen kan. En inflatie is 1 ding, maar denk ook eens aan werkloosheid. Als je inkomsten drastisch achteruitgaan maar je huur/hypotheek blijft hetzelfde, dan scheelt het enorm als je aan de wekelijkse boodschappen al zoveel minder hoeft uit te geven omdat je dat allemaal al in huis hebt. Als ze komen met het argument dat sparen beter is: de spaarrente is lager dan de inflatie, sparen verlies je op. En denk niet dat de bankgarantie werkelijk iets voorstelt als banken omvallen of de EU het in de kop krijgt om je spaargeld gewoon maar te confisceren zoals nu op Cyprus. Dan kun je je geld beter alvast uitgegeven hebben aan dingen die je de komende maanden/jaren toch nodig zult hebben. Denk daarbij voor jezelf ook aan kleding en schoenen op de groei.

Overigens - 20 jaar? Ik denk niet dat het nog 2 jaar gaat duren. Zie bijvoorbeeld Deflatie in aantocht, en Geldmoord.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    hoi

welkom hier op het forum. ik moet je gewoon verplicht aanraden om je ouders te overhalen, zij hebben echter een beter loon om dit te doen.
    https://www.youtube.com/watch?v=JhgXOfWvVKo
    goed filmpje dat ik hier al over het forum heb weten gaan. laat ze dit is zien haal dan cyprus, griekenland, spanje of portugal aan, dat zijn ook europese landen griekenland kan zelf geen medicijnen meer betalen voor zijn burgers. zeg tegen je ouders als het daar in europa kan gebeuren ook hier.
    verder begin klein probeer een week eten en water in huis te nemen bouw dit op tot 2 weken dan 3 enzo verder.
    of probeer ze te laten geloven dat je echt een moestuin wil. je vader zal zijn trots hoog willen houden tegen over zijn zoon en zal je hier mee helpen en sponceren.
    ik mag het eigenlijk niet zeggen maar willen ze niet luisteren lieg dan tegen je ouders. zeg ik wil leren tuinieren ik wil kippen ik wil konijnen. je bent nog jong gebruik je power van puppie ogen.

als je begrijpt wat ik bedoel
    mvg mt

edit: er is een jongeren groep hier op het forum 1990+ denk ik ofzoiets

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Bedankt voor de reacties ik ga zeker water opslaan. En die argumenten vind ik zeer sterk.
    Ik ben al een tijdje bezig en heb al het een ander in mn kastjes zitten:
    Naam:     2013-03-17 17.01.26.jpg
Bekeken:  297
Groote:   185,3 KB
    Naam:     2013-03-17 17.01.33.jpg
Bekeken:  392
Groote:   180,4 KB
    Naam:     2013-03-17 17.01.43.jpg
Bekeken:  331
Groote:   183,5 KB

Ik ga binnenkort ook een BOB samenstellen.
    Maar wat ik trouwens ook afvroeg is:

wat zijn de belangrijkste survival skills?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    je ouders inlichten, en lekker sporten, gezond eten en drinken. en misschien lid worden van de padvinderij, daar leer je nuttige dingen volgens mij. zowiezo knopen, vuur maken, en onderkomens bouwen. prepse!

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim8D1999 Bekijk Berichten
    Maar wat ik trouwens ook afvroeg is:

wat zijn de belangrijkste survival skills?
    http://preppers.nl/forum/threads/102...-jij-post-shtf

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chulodogo Bekijk Berichten
    je ouders inlichten, en lekker sporten, gezond eten en drinken. en misschien lid worden van de padvinderij, daar leer je nuttige dingen volgens mij. zowiezo knopen, vuur maken, en onderkomens bouwen. prepse!
    Dit zijn goede tips [MENTION=2021]Tim8D1999[/MENTION] .
    Vuur maken op verschillende manieren. Tondel verzamelen en leren vinden. Maak vaseline-watten.
    Leer water filteren.
    Alles vind je op de site, met de zoek-functie.
    Kan je het niet vinden, stel dan gewoon vragen. Geen probleem, iedereen helpt.

Mooi begin heb je al!

Jr. prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    bedankt voor die goede tips ik wil echt verder gaan met preppen!

nu ik al een hele hoop algemene tips heb gehad zou er miss iemand
    zijn die mij wat verder kan helpen met peppen? wat extra details enz. geven
    of feedbacks geven op mn preps?

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Hallo Tim8D1999,
    Wat goed van je dat je al met preppen bezig bent.
    Deze site kan je een schat aan informatie geven.
    Probeer bij de Scouting te komen.
    Daar leer je survival in de natuur en nog meer nuttige bezigheden.
    En blijf aan je goede conditie werken.
    Met vriendelijke groet, Popeye

Vergelijkbare onderwerpen

1. [Vraag] Wij zijn 16 jaar. wat kunnen wij doen?
    Door the-young-generation in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 12
    Laatste Bericht: 16-02-13, 14:37
  2. [Vraag] Wij zijn 16 jaar. wat kunnen wij doen?
    Door the-young-generation in forum Survival Algemeen
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 15-02-13, 16:07
  3. [Vraag] Wij zijn 16 jaar. wat kunnen wij doen?
    Door the-young-generation in forum Voorstelronde
    Reacties: 9
    Laatste Bericht: 15-02-13, 16:07
  4. Een Jaar voorraad................... Wat houd dat in
    Door jolanda in forum Eten en drinken
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 19-10-12, 00:03
  5. Man eet 50 jaar oud kip uit blik!
    Door Communicator in forum Eten en drinken
    Reacties: 6
    Laatste Bericht: 26-09-12, 17:55

Labels voor dit Bericht