Ga naar inhoud
GENEGEERD

Excel document voor je voorraad- en tht beheer


Coco

Aanbevolen berichten

Ik ben al maanden op zoek naar een excel document die naast het voorraad beheer ook de tht kan bij houden. Daarmee bedoel ik dat je dus een product invoert en daar bij ook de houdbaarheidsdatum kan invoeren en dat je dan in een andere tabblad kan kijken wat het eerst verloopt zodat je het op tijd kan gebruiken en weer kan aanvullen.

 

Er bestaan al hele mooie lijsten die ook een boodschappenlijst creëert: http://preppers.nl/forum/threads/2185-Excel-Prepper-voorraad-beheer?highlight=Voorraad

 

Maar ik zoek dus een lijst die ook iets met de thé datum doet. Wie kan mij hier mee helpen (of maken)?

 

Groetjes Coco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Helaas heb ik dus geen verstand van excel, ik kan wat simpele dingen, maar dit dus niet. Dus vandaar ook de vraag.

 

Wat je ook kunt doen is binnen het document een nieuwe pagina maken (onderaan zie je enkele tabjes).

Daarbinnen zou je jouw gehele voorraad kunnen sorteren waarbij je bovenaan zet wat als eerste zal verlopen + de plek waar je het hebt opgeslagen (mocht je met een bepaald systeem werken).

Zo ga je je gehele voorraad af en dan zal alles gesorteerd staan op volgorde van verloop. Nieuwe aanwinsten zet je er dan gewoon tussen.

Het is heel simpel een nieuwe kolom ertussen te plakken.

 

Misschien kun je hier mee aan de slag ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je ook kunt doen is binnen het document een nieuwe pagina maken (onderaan zie je enkele tabjes).

Daarbinnen zou je jouw gehele voorraad kunnen sorteren waarbij je bovenaan zet wat als eerste zal verlopen + de plek waar je het hebt opgeslagen (mocht je met een bepaald systeem werken).

Zo ga je je gehele voorraad af en dan zal alles gesorteerd staan op volgorde van verloop. Nieuwe aanwinsten zet je er dan gewoon tussen.

Het is heel simpel een nieuwe kolom ertussen te plakken.

 

Misschien kun je hier mee aan de slag ;)

 

Maar dan moet ik alsnog zelf het uitzoek werk doen, en dat wil ik niet. Ik heb twee kantjes vol geschreven met de voorraad die ik heb met houdbaarheid datum en dat wil ik 1x invoeren en bij houden met de nieuwe gekochte spullen en dan dan wil ik excel de rest laten doen. Ik weet dat het kan, je kan namelijk excel dingen op volgorde laten zetten, ik weet alleen niet hoe je dat maakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst @Communicator :Respect voor het vele werk :-)

 

Ben daar lichtelijk mee bezig(ook met invullen en inventariseren) :

 

kolommetje toevoegen op pag 1 dan doorlinken naar de andere sheets voorbeeld toegevoegd preplist-tht-inthe-worx.jpg.53415c659911da874e0a7da687e9b52e.jpg.

 

Maarreh de formule: wie heeft er genoeg sappie van Excel om het volgende correct in de syntax te formuleren ?:

 

als THT

 

Ik zal het sheet 'leeg' posten als ik er klaar mee ben voorzover ik kan.

 

Hopelijk meldt iemand zich met een idee voor een formule zodat eea sneller kan gaan.

 

Groeten Martin.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...