Ga naar inhoud
GENEGEERD

[DIY] Goedkoop water filteren?


Fearce

Aanbevolen berichten

Ik vroeg me af of je met een zelf gemaakt waterfilter en een koffiefilter (en het daarna ook koken natuurlijk) je schoon genoeg water krijgt om te drinken. Met zelfgemaakt filter bedoel ik steentjes zand en mos. Het is water uit de Rijn dat ik wil filteren (geen stilstaand water dus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Er zijn hier redelijk wat topics over waterfiltering en ik kan je ook aanraden om eerder een waterfilter te kopen dan er zelf een te fabriceren (van natuur materiaal). Ik weet niet of dit namelijk zo'n goed filter is, maar je zal er het grofvuil wel uit kunnen krijgen. Je kunt het natuurlijk gewoon proberen. Hopelijk is er iemand hier die iets meer kennis heeft over dit onderwerp.

 

Daarnaast zijn er ook héél veel andere manier om simpel een water filter te maken (denk aan een zeil, zon, verdamping. Dat soort dingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik vroeg me af of je met een zelf gemaakt waterfilter en een koffiefilter (en het daarna ook koken natuurlijk) je schoon genoeg water krijgt om te drinken. Met zelfgemaakt filter bedoel ik steentjes zand en mos. Het is water uit de Rijn dat ik wil filteren (geen stilstaand water dus)

 

Bah, Rijnwater. Kan je geen regenwater opvangen? Dat scheelt weer een aantal chemicaliën.

Topics genoeg over filteren.

Kijk ook op internet naar bio sand filter en ceramic pot waterfilter.

Als je toch gaat koken, kijk dan naar destilleren, maar pas op, dat je een open systeem houdt, anders ontploft het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Fearce: Het water voorfilteren, is altijd verstandig. 't Scheelt niet alleen een hoop meuk, maar zelfs al gebruik je een keramisch waterfilter, dan wil je niet dat die meteen verstopt zit.

 

Het is dus altijd handig hier iets voor te maken, want opgieten op een koffiefilter gaat enorm vervelen! :) Ik moet hier zelf ook nog iets voor thuis maken

 

Daarna veilig drinkbaar maken door koken (smaakt wel beroerd), keramisch waterfilter of andere methode. Zie andere topics over waterzuiveren op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is water uit de Rijn dat ik wil filteren (geen stilstaand water dus)

 

uummmmh, ik zou alleen geen rijnwater zo willen gaan filteren en drinkken. Pak altijd zo zuiver mogelijk water en vergeet de vaak zwaar vervuilde rivieren. En vergeet het voornaamste niet, alle rivieren die via nederland uitmonden in de zee zijn allerminst schoon ongeacht hoe weinig wij lozen hierop...de andere landen zijn niet zo netjes. Je kan namelijk in 24 uur met rijn water je oude filmrolletjes ontwikkelen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...