Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 30 van de 30

Onderwerp: wonderpan

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Ik heb geen ervaring met de wonderpan wel met aluminium op de kook plaat . Aluminium pannen zijn op een na de pannen met de best geleiding .vermijdt alleen zuur . Rabarber is het mooiste voorbeeld . Al zie ik u geen rabarber klaar maken in uw wonderland . Maar citroŽn cake zou ik ook niet aan raden . Ben benieuwd naar het resultaat .

Geert
    Ja dat zure wist ik. Zou ook wel andere dingen erin willen klaarmaken, meer hartige hap zeg maar. Maar eerst maar brood en cake proberen

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    cake bakken dit weekend [MENTION=1766]Daenerys[/MENTION]?

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bandoeng Bekijk Berichten
    cake bakken dit weekend [MENTION=1766]Daenerys[/MENTION]?
    Ja wat dacht je dan? Uitproberen! En brood misschien ook!

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jun 2012
    In holland stond een huis, een eiland heb ik nu.
    [MENTION=1766]Daenerys[/MENTION] , je kun ook prima quiche maken in zon pan. ook zonder deeg maar bvb de boden en zijkant met rauwe ham belegen, een mix maken van eiren,kaas, groenten die over zijn , wat kruiden ed.en dan bak je op een heel zacht vuur voor 45 minutes.ook voor je ontbijt buiten kun je dat maken, laat in de nacht als de as nog warm zijn, aardappellen erbij en je het een flink ontbijt als je waker woord.
    Proud member of MAG

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daenerys Bekijk Berichten
    Ja wat dacht je dan? Uitproberen! En brood misschien ook!
    lekkuuuuuhhh. met wormen?

gebruikersnaam
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door juri Bekijk Berichten
    Weet iemand of het goed/slecht/neutraal is om alumium te gebruiken als pannen?...
    Volgens een programma welk ik vorige week gezien heb is aluminium niet goed voor de mens. Het komt in gebonden vorm schijnbaar niet in de natuur voor (allen anls bauxiet) en wordt eenvoudig door het lichaam opgenomen, Het doorbreekt schijnbaar eenvoudig de bloed-hersenen barriŤre.
    Aluminium zou - op kortere termijn dan andere veroorzakers- verantwoordelijk zijn voor de ziekte van Ahlzheimer en borstkanker.

Om ongeveer zo'n zelfde reden hebben we al enkele jaren geen deodorant of gezichtsmeersels waarin Al is verwerkt

Vroeger waren loden waterleidingen ook algemeen aanvaard, dus @daenrys of het allemaal wel zal meevallen zal over een paar jaar wel blijken of de wetgeving is aangepast

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Het lijkt wel op een ouderwetse Groningse poffertpan.... Dan heb ik hier nog een lekker recept: http://www.ollebieschuur.nl/Poffertpan.htm
    Preparedness is a state of mind as well as a style of life.

Adventurer
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam Bekijk Berichten
    Volgens een programma welk ik vorige week gezien heb is aluminium niet goed voor de mens. Het komt in gebonden vorm schijnbaar niet in de natuur voor (allen anls bauxiet) en wordt eenvoudig door het lichaam opgenomen, Het doorbreekt schijnbaar eenvoudig de bloed-hersenen barriŤre.
    Aluminium zou - op kortere termijn dan andere veroorzakers- verantwoordelijk zijn voor de ziekte van Ahlzheimer en borstkanker.

Om ongeveer zo'n zelfde reden hebben we al enkele jaren geen deodorant of gezichtsmeersels waarin Al is verwerkt

Vroeger waren loden waterleidingen ook algemeen aanvaard, dus @daenrys of het allemaal wel zal meevallen zal over een paar jaar wel blijken of de wetgeving is aangepast
    dus jij wilt geen stukje cake op de bijeenkomst?

nee zonder gekheid ik denk dat dagelijks gebruik misschien niet zo gezond zal zijn. Maar aan de andere lees je ook weer dat het onzin is en totaal niet schadelijk.

vooralsnog ga ik er gewoon lekker af en toe brood en cake in bakken haha...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik gebruik aantal keren per week mijn leger alu pan op mijn werk om bamie te koken, we zullen zien of ik snel alzheimer krijg, vergeetachtig ben ik toch al (werd gezegd).
    Maar ik rook niet

Oud wonderpan filmpje https://www.youtube.com/watch?v=7Yl85pkUsQk

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bandoeng Bekijk Berichten
    Ik gebruik aantal keren per week mijn leger alu pan op mijn werk om bamie te koken, we zullen zien of ik snel alzheimer krijg, vergeetachtig ben ik toch al (werd gezegd).
    Maar ik rook niet

Oud wonderpan filmpje https://www.youtube.com/watch?v=7Yl85pkUsQk
    Ha, mooi filmpje. Leerzaam en nostalgisch.

En gewoon minder alu pannen gebruiken, af en toe kan geen kwaad, maar op je werk kan je ook een andere pan gebruiken.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten