Ga naar inhoud
GENEGEERD

basis tools


mr.nb

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

zoek even binnen het forum naar rubrieken als: wat moet er in een Bug Out Bag zitten en dat soort onderwerpen, maak zelf even een lijstje met de onderdelen die je daarin terug ziet komen, en ga dan op zoek naar voordelige winkels.

 

pro actieve houding aannemen, het word je niet in de schoot geworpen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedoel je nu werk tools of survival tools bijde heel verschilende dingen. als beginnende prepper zou ik zeggen lees eerst even goed door, ondertuse zorg dat je eten en drinken hebt voor dit weekend. tegen volgende week weet je hoe je je week gaat starten en voor je het weet zitje gebakken. kijk ook eerst even wat je al thuis hebt liggen een keuken mes is ook een mes je hebt niet persee een bowie nodig. zaklamp en kaarsen zal je ook wel hebben, check je medicijnen kastje zorg dat je zeker windels hebt meeste infectie komen door vuil na de verwonding. zo kan ik wel een heel lijsje maken maar veel zulje al wel hebben.

 

mvg mt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook net begonnen en ben ook nog maar 15 jaar. Iets ouders als jou natuurlijk maar we zitten toch een beetje in het zelfde schuitje ;)

Tip: lees goed het forum door en ook alle sub forums daar leer je echt heel veel van! (heb ik ook gedaan) ga eens uit school langs een lidl of aldi en koop wat 6-packs water en wat ingeblikt eten (boontjes spagettie knakwortjes etc lang houdbaar en lekker;)

ook de action is een hele nuttige winkel voor preppers, kijk er maar eens rond.

 

basic tools zijn: Goede zaklamp, mes, gasbrandertje (kan gewoon 1 pits camping brandertje zijn), noodlamp (liefst opwindbaar) en een aansteker.

bekijk dit filmpje maar eens echt heel nuttig gezien jouw vraag.

 

Prep ze maar blijf genieten van het leven!

 

DDDirk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mr.nb: Het beste kun je je aansluiten bij een club, bv het hier genoemde scouting, of iets met survival, om de basisskills te leren. 't Is namelijk gewoon lastig voor een twaalfjarige. Geen budget, rekening houden met je ouders en oefenen met vuur of mes blijft lastig uit te leggen als dat niet onder supervisie gebeurt.

 

Het belangrijkste voor overleven is water. Nu kan ik wel zeggen, koop een fles dunne bleek, een pipetje en lees over dit onderwerp op dit forum, maar weinig mensen zullen enthousiast worden als een 12 jarige met onverdunde bleek gaat experimenteren.

 

Dus nogmaals, zoek een groep, een mentor, scouting, survivalclubje, etc voor het oefenen!!

 

Kennis vergaren, dat kun je wel in je eentje en dit forum staat bomvol nuttige info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...