Ga naar inhoud
GENEGEERD

Waarop ga jij je behoefte doen WTSHTF?


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Sandokan

ben zelf wel van van compost- droog- toilet

hangt ook wel weer van locatie af

wanneer ik buiten op locatie ben dan is het wat eenvoudiger als in een woningsituatie

voor buiten is vooral heel belangrijk om goed op te passen met grondwatervervuiling

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

achter mijn schuur heb ik een overkaping, daar heb ik een soort van out house van gemaakt, simpel deurtje er in, een plank als zitting, en daaronder een olievat die ik doormidden heb geslepen, anders paste het niet.

het olievat staat op wieltjes zodat ik m er onder weg kan rollen, het vat leeg ik in een gat in de grond of ik zet de fik er in.

 

maarja dat is in de winter wel erg koud, dus ben nog opzoek naar iets voor in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maarja dat is in de winter wel erg koud, dus ben nog opzoek naar iets voor in huis.

 

Emmers buiten zetten en laten vullen met regenwater of sneeuw (sneeuw laat je binnen smelten). Stortbak van toilet openen en bijvullen. Is goed genoeg voor 1 spoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

los van de hygienische situatie is het water voor spoelen een groot probleem met WCs

je kan het beste dus daarom ook een compost - droog toilet gebruiken

je denkt de grote boodschap af met wat papier of stro

en de urine gaat apart

het is zonde en onverantwoord om spoelwater te gebruiken WTSHTF

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is zonde en onverantwoord om spoelwater te gebruiken WTSHTF

 

Niet als je er zat van hebt. Kwestie van een zooi emmers neerzetten, eventueel aangevuld met een kinderzwembadje of twee. In het Nederlands klimaat valt gemiddeld genoeg regen om dat te vullen en gevuld te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een flat dus tijdens shtf zou ik om water te besparen gebruik maken van een porta potti. deze zou je kunnen vullen met regen/vijver water mits het een helder en schoon is. tevens zijn er chemische middelen die stank overlast tegen gaan en de afbraak van de uitwerpselen bevordert. is de toilet vol, dan simpelweg in het riool leeg gooien of in het toilet gevolgt door een emmer water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

zou ehct slim zijn als wat meer mensen bekend werden met composttoiletten of droge toiletten. Ik heb het al eens gezegd maar water is niet bedoeld voro en niet houdbaar als methode voro dit doel. Dat kun je je zelf niet veroorloven WTSHTF. De alternatieven werken prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een flat dus tijdens shtf zou ik om water te besparen gebruik maken van een porta potti. deze zou je kunnen vullen met regen/vijver water mits het een helder en schoon is. tevens zijn er chemische middelen die stank overlast tegen gaan en de afbraak van de uitwerpselen bevordert. is de toilet vol, dan simpelweg in het riool leeg gooien of in het toilet gevolgt door een emmer water.

 

ik wil niet moeilijk doen ofzo.. maar je hebt een balkon toch.. waarom gooi je dat ding niet leeg over het balkon.. zo valt er mischien ook wat te lachen en je bespaart water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik wil niet moeilijk doen ofzo.. maar je hebt een balkon toch.. waarom gooi je dat ding niet leeg over het balkon.. zo valt er mischien ook wat te lachen en je bespaart water.

 

je doet niet moeilijk, maar hygiene is wel erg belangrijk. als je een porta potti gewoon buiten zou leeg gooien in een tuin ofzo, dan heb je alleen jezelf ermee.

want de chemische middelen en ontlasting bacterrien zouden ook in je water bron kunnen komen. tevens gaat het stinken en trekt het ongewenste insecten aan. zoals vliegen, die wil je natuurlijk niet hebben want die kunnen weer bacterien overbrengen naar je etens voorraad.

 

Kortom zorg er altijd voor dat je een goed plan hebt om je ontlasting veilig en hygienisch te verwijderen.

 

TIP: als je plastic zakjes gebruikt houd de urine gescheiden bijvoorbeeld door in een fles te plassen. als de plas en ontlasting samen in een zakje bewaard worden vormt er sneller en veel meer gas. de zakjes zouden door de opgebouwde gassen kunnen knappen. Tevens zou men de urine die in een fles zit nog kunnen filteren en als een waterbron kunnen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het lekker op mijn eigen WC thuis.

Zelfs als er geen water of stroom is.

Door een kogelkraan met 3 aansluitingen en een L-boring, kan ik de volledige huiswaterleiding omschakelen op de eigen grondwaterpomp, die uiteraard kan lopen op het aggregaat.

Dus ik spoel evengoed door alsof er niks aan het handje is.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Al dat gedoe met die chemische toiletten!

 

In China en Japan hebben ze 4000 jaar een gesloten kringloop gehad waardoor ze op weinig grond heel veel monden konden voeden zonder de grond uit te putten. (boek: 4000 jaar kringlooplandbouw)

 

Poep en plas waren goud waard!

Dat besef komt hier en daar weer terug. http://www.moestuinforum.nl/urine-als-meststof-voor-de-moestuin-t531-20.html

 

Dus:

In een fles plassen en meteen over je composthoop kieperen. Als het vers is, gaat het niet stinken.

Poepen in een emmer, afdekken met papier zodat er geen lucht bij kan. Eventueel wat aanduwen.

Mensenpoep kan niet zomaar als mest gebruikt worden voor eetbare planten. Na 2 jaar is het veilig, dan zijn alle ziektekiemen er wel uit. Dus daar moet je een aparte opberghoop voor maken. Misschien zijn er nog wel truken om dat anders op te lossen - dat weet ik nog niet.

 

Check 'humanure' op google - het is een hele tak van sport.

http://humanurehandbook.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is misschien wel een beetje een ondergeschoven kindje. Op korte termijn kan je de shit wel ergens over het balkon gooien maar na een paar weken gaat dit wel een gevaar voor je gezondheid worden.

 

Verzamelen in een emmer, afdekken en begraven als de emmer vol raakt lijkt me de beste oplossing

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gelukkig zijn er nog zat WC's in onze omgeving. Doorspoelen met regenwater lijkt me dan ook een goeie optie. Maar als de plek waar al het rioolwater eindigt verstopt raakt, gewoon even om de hoek een gat graven, http://www.alibaba.com/product-gs/427702574/TV001821_PORTABLE_TOILET.html erop en als het gat bijna vol is, weer dicht maken met zand en een grasmatje erop. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...