Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zuivel buiten de koelkast houdbaar?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast oliestel

volgens mij kun je die inderdaad in de voorraadkast bewaren, wij hebben altijd de melk en boter van lidl in de kast staan. tot het gebruikt word dan gaat het wel in de koelkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast urbanprepper

Je moet het ook niet in het zonnetje zetten maar ik mag toch hopen dat jouw voorraadkasten niet vol in de zon staan maar op ern koelere plek in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

ik zou zuivel niet anders dan op een koele plek bewaren

in dit kader misschien goed om ook alternatieven voro de koelkast op tafel te brengen -

ik zal een nieuw topic starten...

 

Sandokan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe preppen jullie eigenlijk jullie boter en kaas voor de lange termijn?

Boter (margarine) blijft maar een paar maanden houdbaar. Gewone kaas is buiten de koeling amper te bewaren en ook smeerkaas is na een paar maanden twijfelachtig van kwaliteit.

 

Vroeger was er ziets als campingboter (boter in een blikje) maar dat kun je nergens meer krijgen.

 

Op conserva.de bieden ze wel het e.e.a. aan.

Zoals kaas in blik http://shop.conserva.de/epages/es116266.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/es116266_conserva/Products/N-KAS-12

en boter in blik http://shop.conserva.de/epages/es116266.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/es116266_conserva/Categories/Langzeit-Nahrung/canned_butter

maar de prijzen liegen er niet om en ook de houdbaarheid is met zo'n 2 jaar nog niet echt lang.

 

Heeft iemand andere suggesties?

Ik heb ooit gehoord dat palmvet nagenoeg niet kapot gaat, maar wat het waarheidsgehalte daarvan is?

 

Kun je hier ergens kaaspoeder of boterpoeder kopen? (Is wel verkrijgbaar in Amerika maar ben bang dat het niet door de douane komt.)

Veel vragen, ik weet het :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe preppen jullie eigenlijk jullie boter en kaas voor de lange termijn?

Boter (margarine) blijft maar een paar maanden houdbaar. Gewone kaas is buiten de koeling amper te bewaren en ook smeerkaas is na een paar maanden twijfelachtig van kwaliteit.

 

Vroeger was er ziets als campingboter (boter in een blikje) maar dat kun je nergens meer krijgen.

 

Op conserva.de bieden ze wel het e.e.a. aan.

Zoals kaas in blik http://shop.conserva.de/epages/es116266.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/es116266_conserva/Products/N-KAS-12

en boter in blik http://shop.conserva.de/epages/es116266.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/es116266_conserva/Categories/Langzeit-Nahrung/canned_butter

maar de prijzen liegen er niet om en ook de houdbaarheid is met zo'n 2 jaar nog niet echt lang.

 

Heeft iemand andere suggesties?

Ik heb ooit gehoord dat palmvet nagenoeg niet kapot gaat, maar wat het waarheidsgehalte daarvan is?

 

Kun je hier ergens kaaspoeder of boterpoeder kopen? (Is wel verkrijgbaar in Amerika maar ben bang dat het niet door de douane komt.)

Veel vragen, ik weet het :)

 

liff.nl heeft boterpoeder cardhu

 

ook eipoeder

en volle melkpoeder

 

er is zelfs een boter/melk/eieren pakket te verkrijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

liff.nl heeft boterpoeder cardhu

 

ook eipoeder

en volle melkpoeder

 

er is zelfs een boter/melk/eieren pakket te verkrijgen

 

@ Dutch

 

Klopt, maar ik nergens een smaakrecensie daarover vinden.

Heeft iemand hier ooit die producten geprobeerd?

De producten zijn niet goedkoop en ik zou niet zomaar zo'n blik losmaken om te proberen.

 

eieren en melk heb ik voorhanden.

Alleen boter en kaas dus niet.

 

Misschien dat ik Liff aanschrijf en vraag om een sample van hun boterpoeder.

Het lijkt me dat ze die vraag wel vaker krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Dutch

 

Klopt, maar ik nergens een smaakrecensie daarover vinden.

Heeft iemand hier ooit die producten geprobeerd?

De producten zijn niet goedkoop en ik zou niet zomaar zo'n blik losmaken om te proberen.

 

eieren en melk heb ik voorhanden.

Alleen boter en kaas dus niet.

 

Misschien dat ik Liff aanschrijf en vraag om een sample van hun boterpoeder.

Het lijkt me dat ze die vraag wel vaker krijgen.

 

tja dat je ervan wist kon ik niet uit je eerdere reacties opmaken, ik kon alleen maar lezen dat je kaas of boterpoeder zocht, en dat dat misschien problemen zou geven uit amerika te shippen.

die eipoeder en melkpoeder heb ik geprobeert en is prima te doen, de melk heb ik zelfs zo opgedronken nadat ik het gemaakt had, smaakte vrijwel hetzelfde als gewone melk alleen ik drink normaal nooit volle melk en dat dronk ik toen dus wel(was even wennen).

ook heb ik met beiden pannekoeken gebakken, en dat was erg lekker moet ik toegeven:o

 

dat boterpoeder zal echt niet vies zijn hoor, het is ook vrij vergevingsgezind want je kunt er met zout altijd nog iets oppeppen.

of het puur lekker is geen idee ik smeer alleen maar boter op brood en in de koekepan.

nou daar lijkt het mij prima voor.

ik moet er zelf ook nog wat van inkopen.

ik geloof meer in de poedervormen dan in de kant en klare vorm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Dutch

 

Zijn er wellicht meer aanbieders dan Liff? (voor boterpoeder welteverstaan)

 

Boter hoeft overigens voor mij niet per sé in poedervorm, hoewel ik het met je eens ben dat poeder (IMHO) langer houdbaar is dan het echte product.

Een andere vorm die lang houdbaar is (2+ jaar) is ook prima.

 

Eerst maar eens een poging doen bij Liff. Misschien dat een sample me over de streep zal trekken om toch die investering te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx Dutch

 

Zijn er wellicht meer aanbieders dan Liff? (voor boterpoeder welteverstaan)

 

Boter hoeft overigens voor mij niet per sé in poedervorm, hoewel ik het met je eens ben dat poeder (IMHO) langer houdbaar is dan het echte product.

Een andere vorm die lang houdbaar is (2+ jaar) is ook prima.

 

Eerst maar eens een poging doen bij Liff. Misschien dat een sample me over de streep zal trekken om toch die investering te doen.

 

ben ze nog niet tegengekomen,

al heeft mountainhouse in amerika natuurlijk ook boterpoeder in hun collectie

maarja dat is hier niet in grote diversiteit te verkrijgen en boterpoeder dus ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik zit ook met de vraag van lang houdbaar olie of vet, aangezien hard vet wel langer houdbaar is staat het hoge gehalte aan verzadigde vetzuren mij tegen.

Momenteel heb ik een voorraadje rijstolie ingeslagen, tenminste houdbaar tot eind 2013.

 

Ik kook al jaren met rijstolie en het bevalt erg goed, smaak is vrij neutraal en het verbrand niet zoals boter en olijfolie, je pannen blijven dus mooi schoon. Schijnt ook nog eens een hele gezonde samenstelling van vetzuren en anti-oxidanten te bevatten en is niet duur. Een halve liter kost nog geen 4 euro bij de AH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt bij de grotere toko melk poeder kopen, meer dan 5 jaar houdbaar, palmvet is erg lang houdbaar.je kunt boter ook zelf inblikken,het smak daarna wel wat anders,zoek op canning butter.in de bio winkel kun je vaak ook ghee kopen is ook boter in potjes.als je olie donker bewaar verleng je flink de bewaar termijn. Eieren=kippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Palmvet is niet het gezondste vet maar doe maar niet te paniekerig over olie. Heb olijfolie al 2 jaar is in de winter hard geweest en in de zomer vloeibaar. Prima spul. Magere melk kan je invriezen net als brie overigens. Houbare melk is goed te bewaren en blijft nog wel een tijde goed buiten de koelkast. Boter en kaas zijn manieren om zuivel bewaarbaar te maken net als yoghurt. Djengis Khan en zijn mannen hadden melk in zadeltassen. Door het looizuur werd het een natuurlijke yoghurt. Schimmel op harde kaas kan je gewoon wegsnijden. Wat andere ook beweren. Bij harde kazen blijft de schimmel aan de opervalkte. Als je proper met kaas omgaat kan je hem heel lang bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...