[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 11 tot 20 van de 24
    Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2013
    [MENTION=1557]proppert[/MENTION] bedoel je dat alle RCA-86 a/b een turbo met dubbele verbranding hebben?
    Shit happens

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    volgens mij wel wat ik uit de info kan opmaken die ik zo links en rechts heb gelezen. ik had nog nooit gehoord van een a of b, kun je vertellen hoe je daar aan komt [MENTION=1958]Pritt[/MENTION]?

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Als ik op marktplaats zoek kom ik deze types tegen. Het B model werd door [MENTION=1469]Geert[/MENTION] genoemd.
    Shit happens

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    lees inderdaad net op marktplaats allerlei aanbiedingen met a of b of c , benieuwd wat de verschillen zijn ja.

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pritt Bekijk Berichten
    Als ik op marktplaats zoek kom ik deze types tegen. Het B model werd door [MENTION=1469]Geert[/MENTION] genoemd.
    Ja klopt ik las de titel van de post ging op Google kijken wat het eindelijk was en kwam ook een B tipe tegen . Ik heb niet alles daar gelezen maar er staat ook B tipe .

Geert

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    [MENTION=1958]Pritt[/MENTION]: Uiteraard in liter flessen. Wel kan je ze om een doos vragen (12 x 1liter). Lastig, ja en nee, m'n kachel bijvullen vanuit een jerrycan is ook een hele toer met zo'n trechter. 5 flessen leegknijpen gaat in ieder geval zonder morsen.
    Ik kan moeilijk helemaal naar Belgie rijden voor m'n petroleum en hier in Drenthe kun je het volop verkrijgen, maar meestal voor iets meer dan 1,5 euro per liter. De goedkoopste leverancier hier verkoopt het voor 1,38 euro per liter, maar dat is een stuk minder zuiver en ruikt aanzienlijk meer. De lampenolie van Farmlight (gemaakt van vloeibare paraffine) is net zo zuiver als Zibro Crystal en dan scheelt het toch ruim een euro per liter.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Jr. prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    hallo
    ik stook al jaren op olie/rooie diesel
    zo zibro is een leuke kachel maar je moet altijd raampje op een kier hebben ivm vocht en uitstoot van co2 de normale hebben een lont/kous sinds jaar of 10 zijn er ook zibro's
    met een ventilator aan de achterkant (die de warmte je kamer in blaast) op 220v niet zo handig als jegeen stroom meer heb en de boven kant wordt ook niet warm
    dus als je een normale heb kan je ook nog eens op koken
    ik zelf heb een olie kachel zonder lont deze vergast de brandstof dmv de warmte die ie produceert deze hebben wij als hoofd verwarming
    maar het is net wat je zelf wil

ps olie kan je tientalle jaren goed houden ff schudden voor gebruik zal wel beetje meer stinken

Banned
    Ingeschreven
    May 2012
    Net m'n kacheltje gevuld met zibro brandstof uit 2002. Gaat prima. Geen rare geurtjes of wat dan ook. Ik heb zowel een 'laser' kacheltje dat op 220 volt werkt als een kacheltje dat op een batterij werkt. Allebei hetzelfde resultaat.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Heb zelf een Zibro RC320 en ik stook TurboHeat kerosine. Je ruikt alleen met uitmaken iets,dat had ik met de Qlima ook. Het prijs verschil is meer dan een euro per liter en nog.meer als je daar zelf gaat laten afvullen.

Mijn voorraad staat ingepakt in een kelder, vorstvrij en donker (afgedekt met zwarte schuimplaten).

Ik haal mijn kerosine hier:http://www.haveka.com/contents/nl/d132_Turboheat.html

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    zoals sommigen hier weten heb ik sinds kort een Valor 525T en daar kun je gewoon op koken dus...
    En toen plaatste ik achter dit kacheltje een plaat aluminium, foto volgt, en het was helemaal geweldig...

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 01-07-15, 14:21
  2. zibro r 26t of eurom ph2750 kopen?
    Door Pr3parator in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 26-03-13, 16:04
  3. houdbaarheid gas olie
    Door nvd72 in forum Voertuigen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 23-11-12, 10:46
  4. Escalatie tussen Syrie en Turkije