[ Advertentie ]
Investeren in solar power? Koop de populaire en kwalitatief hoogwaardige Goal Zero zonnepanelen, power packs en accessoires in de Prepshop.nl.
Als je via deze link koopt, ondersteun je tevens ons forum. Dank voor je support!

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 24
    Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2013

Verschil tussen Zibro kamin RCA-86 en RCA-86A + houdbaarheid Zibro brandstof

Ondanks dat [MENTION=1905]peter.[/MENTION] in een ander topic aangaf beter geen RCA te kopen (meer petroleum geur), ben ik toch benieuwd wat het verschil is tussen de RCA-86 en de RCA-86a. Er is weinig/geen info op internet over te vinden maar marktplaats staat wel vol met deze apparaten tegen een redelijke prijs. Aangezien het toch voor een SHTF geval is maakt mij de geur niet zo heel veel uit als ze maar warmte geven.

Verder las ik ergens dat Dick Berts schreef dat Zibro brandstof mits donker opgeslagen zo'n 5 jaar houdbaar is. Zibro zelf geeft maar ťťn jaar aan. Kunnen meer Zibro gebruikers dit bevestigen? Als ik nu een flinke voorraad Zibro vloeistof insla, heb ik wellicht over een jaar tig onbruikbare jerrycans met petroleum die ik naar het milieupark kan brengen?

Iemand?
    Shit happens

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Het verschil weet ik zo niet, maar de geur komt door gebruik van gewone petroleum. Dus met zwavel De Zibro kristal petroleum is zwavelarm en ruikt niet of nauwelijks en is dus ook minder ongezond.

De petroleum kan het beste donker worden opgeslagen vooral omdat de nieuwe cans licht doorlaten

De houdbaarheid is een ruim begrip. Enige jaren kan altijd. ik heb wel gewone petroleum (de goedkoopste) na 8 jaar nog gewoon kunnen gebruiken
    De petroleum veranderd echt niet in een andere stof en doet gewoon wat je er van mag verwachten

Maar zoals gezegd wil je nauwelijks stank dan de Zibro Cristal kost wel wat 20 liter voor 52 euro, zoiets

Zibro's zijn ook kwalitatief veel beter de oude modellen werken nog altijd goed, dit omdat het staal van het draaimechanisme beter is en van de goede dikte. Andere goedkope merken slijten hier vrij snel en dan zie je dat het staal gewoon af gesleten is, dus slechte materialen.

De oude types zonder elektronica zijn daarom tijdloos en zeer geschikt voor of na een SHTF scenario.

Heksenboot
    Guest
    Beter even bellen, [MENTION=1958]Pritt[/MENTION].

http://www.zibro.nl/271/adres-en-telefoon.htm

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Petroleum is net als alle andere aardolie fracties en mengsel van diverse molekuul lengtes. De zwaardere zakken met de tijd naar beneden. Goed schudden is het devies en dan brandt het prima.

Ipv Zibro Crystal, kun je ook Farmlight lampenolie blank kopen. Zeer zuiver en 't ruikt bijna niet, alleen bij 't aansteken en uitdoen, maar dat is altijd zo.

Farmlight lampenolie wordt verkocht tegen diverse prijzen. Welkoop: 4,60 /liter, Lokale campingshop: 3,80/liter, Big Bazaar 1,99/liter en rara, Jumbo 1,49 /liter.
    Hier in Emmen gaan mensen met hele dozen van 't spul aan de haal, dus ik vermoed dat de prijs nogal concurrenend is.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Het verschil tussen RAC 86 en RAC 86A weet ik niet . Er is ook nog een B .
    Petrolium heb ik een paar jaar terug in het groot ingeslagen . 2000 liter om dat dat voor mij het voordeligst uit kwam . Het was de goedkoopste die er toen op de markt was . Hij brand nog steeds . Ik gebruik de petrolium voor in een gewoon kacheltje maar ook in een volautomatische stralings kanon en zelfs in mijn vorkheftruck wordt hij gemengd met rode diesel .

Geert

Adventurer
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Bedankt voor de tip [MENTION=1609]Raycoupe[/MENTION] !

In welke hoeveelheden verkopen ze dat spul bij de Jumbo, enig idee? Moeten geen flessen zijn van een liter want dat schiet niet op.

Nou [MENTION=1469]Geert[/MENTION], dan heb jij voorlopig voorraad genoeg. Wel op tijd aanvullen he?

Iemand nog die het verschil weet tussen de RCA-86, RCA-86A en RCA-B?
    Laatst gewijzigd door Pritt; 04-04-13 om 14:38.
    Shit happens

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Haal gewoon lamppetroleum type C in Belgie. Goedkoper dan hier.

gebruikersnaam
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jobs Bekijk Berichten
    Haal gewoon lamppetroleum type C in Belgie. Goedkoper dan hier.
    En petroleum is daar (B) zelfs aan de pomp verkrijgbaar voor een prijs net boven de neuro (en ver onder die van de Jumbo)

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gebruikersnaam Bekijk Berichten
    En petroleum is daar (B) zelfs aan de pomp verkrijgbaar voor een prijs net boven de neuro (en ver onder die van de Jumbo)
    Ja klopt maar niet alle pompen vb niet op de snelweg . Een pomp bij een industriepark zal dat zeker hebben de juiste prijs weet ik nu niet uit het hooft maar zeker goedkoper dan in NLD .

Geert

Survivor
    Ingeschreven
    Dec 2012
    ik heb die vraag ook al een keer gesteld in een pm aan [MENTION=214]Peter[/MENTION] maar nog geen antwoord op gehad. ik wil ook een 2ehands zibro kopen via marktplaats maar weet de verschillen ook niet zo snel. wel een turbo omdat die een dubbele kop zouden hebben en die brandstof houdbaarheid zat ik ook even mee te kijken. ik werk nu tegen de belgische grens dus kan zo een hoop meenemen van die brandstof. ik hoor graag. liefst had ik er een met een afvoerpijp naar buiten ivm het vocht wat bij verbranding vrij komt en dan kun je ook makkelijker diesel stoken. maar die krengen zijn 2e hands niet te krijgen en nieuw bespottelijk duur.(in mijn optiek)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Reacties: 11
    Laatste Bericht: 01-07-15, 13:21
  2. zibro r 26t of eurom ph2750 kopen?
    Door Pr3parator in forum Vuur, verwarming en energie
    Reacties: 11
    Laatste Bericht: 26-03-13, 15:04
  3. houdbaarheid gas olie
    Door nvd72 in forum Voertuigen
    Reacties: 3
    Laatste Bericht: 23-11-12, 09:46
  4. Escalatie tussen Syrie en Turkije