Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 50 van de 67
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Nog niet heb de zaden wel opgeslagen.
    Als je genoeg hebt kan je de plant ook als kamp verdediging/ camouflage gebruiken.
    Stealth Stealth Stealth

We few, we happy few, we band of brothers.

KNOWLEDGE SPEAKS BUT WISDOM LISTENS

Heksenboot
    Guest
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door backschless Bekijk Berichten
    Als je genoeg hebt kan je de plant ook als kamp verdediging/ camouflage gebruiken.
    Juist! En voedsel.
    En om mijn geboortestad de groenste stad ter wereld te maken.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jan 2013
    ik heb 3 zaadjes in een potje gedaan, even afwachten

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Bedoel je zoiets?

Naam:     20 - 01.jpg
Bekeken:  288
Groote:   159,2 KB

Heksenboot
    Guest
    O O Den Haag
    Mooie Stad
    Onder de Kudzu.....

(Op z'n Haags heet het dan kutzooi)

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luctor et Emergo Bekijk Berichten
    Bedoel je zoiets?

Naam:     20 - 01.jpg
Bekeken:  288
Groote:   159,2 KB
    Als je op zo'n manier je locatie kan afschermen/beveiligen, je komt en volgens mij niet makkelijk doorheen.
    Stealth Stealth Stealth

We few, we happy few, we band of brothers.

KNOWLEDGE SPEAKS BUT WISDOM LISTENS

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Als je op zo'n manier je locatie kan afschermen/beveiligen, je komt en volgens mij niet makkelijk doorheen.
    Geweldig toch! Maar ook griezelig zoals dat spul alles kan gaan overwoekeren!

De camouflage is fantastisch maar als verdediging lijkt het me niets (ik ben het er niet helemaal mee eens dat je er niet makkelijk doorheen komt).

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    wat is er mis met de oerhollandsche boerenkool vraag ik me af als ik zulke topics lees?

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Ik heb het verhaal over die Kudzo gelezen en ben wel geinteresseerd, het zou voor minder bedeelde mensen een goede zijn om te
    kweken op een balkon. Van wat ik zo lees met eigen tuin ervaring moet je toch oppassen, zo heb ik ook een behoorlijke specifieke
    overlever op de tuin die zijn wortels onder het tegeloppervlak heeft vastgezet. Wat ik ook doe, en hoeveel ik ook biologisch
    bestrijdt, het is de enige die niet dood gaat. Dit allemaal door de wortels. Als ik zie dat die Kudzu heel erg is met worteloppervlak,
    gaat het niet zozeer om het woekeren alswel de schade die het kan aanrichten aan tegels, stenen constructies etc.

Mocht je hem dan toch in een afgeschermde omgeving zaaien, bij mij is mijn kweekbalkon ideaal, dan moet je toch enigszins op
    de hoogte zijn van manieren van uitspreiding, die veel mensen niet echt onder de knie hebben.

Zoals 12gauge zegt, er is niks mis met de boerenkool. Als er iets is wat elk jaar echt zonder problemen groeit is het altijd
    de boerenkool, wat voor ziektes en plagen er bij de rest van de soorten ook optreedt. Het is zelfs een ideale plant om zaad
    van te winnen, gezien zijn wintervastheid, als je de planttijd goed in de gaten houdt. Terwijl de rest van alles braak ligt staan
    mijn boerenkool zaadplanten te overwinteren in de broeikas.

Dus ik zou ook opten voor boerenkool als eetplant voor SHTF. Er zijn genoeg soorten die aangeduid worden als geschikt voor SHTF,
    maar ik moet er nog 1 tegenkomen die net zo goed en makkelijk opkweekt en groeit als de boerenkool.

Zegt niet dat er andere zijn, ik ben natuurlijk Hollands beinvloed, maar het is toch wel een typisch Hollands groente.

Ik zou het moeten proberen op het balkon, als ik die Kudzu zaad kan krijgen...

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    wat is er mis met de oerhollandsche boerenkool vraag ik me af als ik zulke topics lees?
    Nou, er is natuurlijk niets mis met de oerhollandsche boerenkool maar je kan absoluut niet zeggen dat je boerenkool als camouflage zou kunnen gebruiken (en daar gaan de laatste reakties over).

Er kan waarschijnlijk ook niet van boerenkool worden gezegd (om @Tom, #1, te citeren) dat het “u en uw gezin ontbijt, lunch en diner zal leveren”, en... “De plant kan gebruikt worden om pannenkoeken, brood, gebak en andere gebakken producten te maken. Gebruik de bladeren in plaats van sla voor salades en sandwiches. Bak de grote oudere bladeren in olie-en snack op hen, net zoals chips. De bloemen kunnen worden verwerkt in gelei, jam en een ingrediŽnt voor snoep. Het wordt verkocht in reformwinkels als een voedingssupplement. De kudzuwijnstok kan worden gebruikt voor sterk touw en koord, maar kan ook worden gebruikt om strikken te maken. Je kunt er manden, hoeden van vlechten en zelfs meubilair en aanmaakhout en brandhout. Zelfs kan kudzu verwerkt worden in Bio-Fuel, zowel ethylalcohol en graanalcohol. Het kan gebruikt worden als voer voor geiten, koeien, paarden, konijnen en de meeste grazende dieren en kippen.”

Boerenkool is ongetwijfeld een "Dooms Day Plant" maar dat is Kudzu ook. Het lijkt zelfs een wonderplant!

Vergelijkbare onderwerpen

1. Omdat ik lief ben. 14.1 GB aan waardevolle info
    Door Bolo in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 04-01-13, 22:34
  2. Survival met je kinderen
    Door Chinaka in forum Survival Algemeen
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 21-11-12, 18:00
  3. Survival community
    Door tim! in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16