Ga naar inhoud
GENEGEERD

3 waardevolle survival gewassen & Kudzu "The Dooms Day Plant"


Tom

Aanbevolen berichten

De geallieerde gevangenen in de Tweede Wereldoorlog vertelden dat de vier meest waardevolle bezittingen die een POW zou kunnen hebben, nicotine (tabak), ethanol (alcohol), cafeïne (koffie), en suiker. Elke POW die in het bezit was of kon komen een van deze vier items kon zijn gevangenschap overleven

Er zijn verhalen van een aantal krijgsgevangenen die stierven van honger en ondervoeding, omdat ze verhandelden hun schamele rantsoenen van voedsel voor tabak en alcohol

 

 

Met behulp van de les van de krijgsgevangenen zijn de overlevingsplanten;

 

tabaksplanten, thee planten, en suikerriet / suikerbieten. Al deze waardevolle "cash" gewassen zijn winterhard, kan bijna overal groeien, en zijn zeer geschikt voor het kweken in draagbare containers. Bovendien, deze marktgewassen hebben meerdere functies. Deze drie planten kunnen zeer kostbare bezittingen zijn voor de handel en ruilhandel.

Tabak, thee, en suikerriet / suikerbieten zijn de meest gewaardeerde van alle legaal geteelde planten.

 

 

En als laatste maar eigenlijk de beste Kudzu "The Dooms Day Plant".

 

De meest waardevolle plant in de Survival Tuin. De meeste mensen noemen het een plaag en een vloek, het is Kudzu. Kudzu is de vloek en de vloek van de zuidoostelijke staten in de VS maar, ik noem het "The Dooms Day Plant". Het is een plant die heeft geholpen onze voorouders te overlevenen en kan gedijen in de moeilijkste omstandigheden.

 

Kudzu is een van de snelst groeiende, meest winterharde, plagen en ziekten resistente planten op aarde, en kan worden gekweekt in bijna elke staat (VS) met inbegrip van Alaska. Het kan worden gekweekt in draagbare containers gevuld met een slechte soort tuingrond en heeft weinig water nodig en weinig of geen kunstmest. Zodra kudzu is geplant, is het eigenlijk moeilijk zo niet onmogelijk om te doden.

 

 

WAARSCHUWING: Kudzu is alleen voor de ergste overlevingssituaties, dus niet eerder laten groeien, het is verboden in de meeste staten.

 

Kudzu is een van de meest invasieve species van planten. Als er niet wordt opgelet en op tijd wordt gesnoeid zal de plant groeien als een hersenloos monster, alles overwoekeren. Een enkel zaad kan een nachtmerrie worden. Kudzu moet zeer zorgvuldig worden behandeld en gesnoeid.

 

Kweek Kudzu slechts in een container waarvan de afvoeropeningen zijn afgeschermd of bedekt zodanig dat de wortels niet kunnen ontsnappen in de omringende grond en als extra verzekering, de container op een plaat van cement of andere harde stenen ondergrond.

 

Kudzu zal u en uw gezin ontbijt, lunch en diner leveren. Het is zeer voedzaam en is een van de weinige planten die rijk zijn aan eiwitten. Het wordt verkocht in reformwinkels als een voedingssupplement. De plant kan gebruikt worden om pannenkoeken, brood, gebak en andere gebakken producten te maken. Gebruik de bladeren in plaats van sla voor salades en sandwiches.

Kook de jonge bladeren en eet ze zoals spinazie en gebruik ze als een ingrediënt in soepen en stoofschotels.

Bak de grote oudere bladeren in olie-en snack op hen, net zoals chips.

De bloemen kunnen worden verwerkt in gelei, jam en een ingrediënt voor snoep.

 

De kudzuwijnstok kan worden gebruikt voor sterk touw en koord, maar kan ook worden gebruikt om strikken te maken, Je kunt er manden, hoeden van vlechten en zelfs meubilair en aanmaakhout en brandhout. Zelfs kan kudzu verwerkt worden in Bio-Fuel, zowel ethylalcohol en graanalcohol. Het kan gebruikt worden als voer voor geiten, koeien, paarden, konijnen en de meeste grazende dieren en kippen.

 

Kudzu zaden zijn zelf ook overlevingszaden. Ze kunnen worden opgeslagen in een koele, droge en donkere plaats voor vele jaren. Dus, u kunt overwegen om de wilde Kudzu zaden te verzamelen of ze te kopen on-line en op te slaan totdat het nodig is.

 

Kudzu pas planten na een noodsituatie, het zal zeer, zeer snel groeien. Er is geen noodzaak om eerder te kweken totdat het nodig is.

 

IK HEB IN NL NOG GEEN ADRES GEZIEN DIE HET ZAAD VOOR DE PLANT KAN LEVEREN, WIE HEEFT ER INFO?

 

 

 

Conclusie

 

Dus, ik raad u aan om de 3 waardevolle gewassen te laten groeien in containers/kweekbakken, tabak, thee, suikerriet / suiker bieten, en een assortiment van kudzu zaden te bewaren. Als je gedwongen wordt te vluchten weg van je survival tuin, kunt u de handel voor een deel ten gelde maken, gewassen voor voedsel en andere items.

 

Er zijn natuurlijk andere hoogwaardige gewassen, olijven, druiven, en nog veel meer planten die waarde dan die van voedsel hebben. Maar, niets is zo veelzijdig en zo gemakkelijk gekweekt in containers als tabak, suikerriet / suikerbieten, thee, en kudzu

 

 

 

Geraadpleegde links

 

http://www.prepperlink.com/index.php/prepare/getting-started/item/121-value-crops

 

http://www.permacultuurnederland.org/planten.php?zoek=&laag=&functieSER=Z24=&pid=357&page=19

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudzu

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

interessante info @Tom !

Ik denk dat je de "plaag" redelijk kunt indammen als je de plant zult kweken in een kas of misschen zelfs binnenshuis. (Als de plant zo weinig veeleisend is, zal dat waarschijnlijk wel lukken.)

 

Enneh, misschien als je de tijd hebt nog even de vertaling van google nalopen.

Je krijgt nu echt grappige zinnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Goede info maar inderdaad pas zaaien als het echt nodig is en aub niet eerder.

Quote Wikipedia: 'De kudzu is een zeer snel groeiende plant, die 20 meter per seizoen kan groeien met een groeisnelheid van 30 cm per dag. Deze krachtige klimplant kan langer dan 30 meter worden. De stengels zijn 1–10 cm in diameter. De wortels van de kudzu zijn vlezig met massieve penwortels. De penwortels zijn 10–20 cm of meer in diameter en 1–2 m of meer in lengte. Ze kunnen meer dan 180 kg wegen. Meer dan 30 stammen kunnen uit één wortelstelsel groeien. ' @wodan waar heb je het besteld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Kan op ebay @prepperpappa iets van euro per zaadje maar ook verzendkosten erbij.

Iedeaal om je Bol rondom te beveiligen als het zo hard groeit.

 

Heb je misschien een link met een betrouwbaar adres? Ik heb geen ervaring met ebay en vind bestellen vanuit verre landen nog steeds een beetje eng. :)

 

Mooi verhaal @Tom , dank je wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, Ebay vanuit Indonesie laten afkomen, 3 euro of zo voor 12 zaadjes. Maar ALS ik er al eentje plant,

zal het in een volledig afgeschermde omgeving zijn en afval zal verbrand worden.

Zulks wil je echt niet een paar maand ongecontroleerd laten woekeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie weet valt dat snelle woekeren hier nog wel mee. Ik heb de info snel doorgelezen en Kudzu schijnt vooral in de warme zuidelijke staten van de VS een probleem te zijn. Misschien is het te vergelijken met klimop, ook een woekeraar maar hier wel in de hand te houden.

 

Ik heb bijvoorbeeld Aardperen in mijn tuin. Die planten geven voedzame en lekkere knolletjes maar het is ook een enorme woekeraar, een paar medetuinders kwamen me waarschuwen. Voor het planten heb ik dus een kuil gegraven, die bedekt met worteldoek en vervolgens gevuld met aarde en de Aardpeerplanten. Lijkt me handig om zoiets ook te doen met Kudzu want het is een ongelofelijk voedzaam gewas. Ik ga maar eens kijken of het zinvol is om wat zaad in voorraad te nemen.

 

@Heksenboot :Ik doe al jaren (prepper-)zaken op Ebay en heb nooit problemen gehad. Ik betaal via Paypal en de twee keer dat het fout ging ('pakje zoek') kreeg ik keurig mijn geld terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wie weet valt dat snelle woekeren hier nog wel mee. Ik heb de info snel doorgelezen en Kudzu schijnt vooral in de warme zuidelijke staten van de VS een probleem te zijn. Misschien is het te vergelijken met klimop, ook een woekeraar maar hier wel in de hand te houden.

 

Ik heb bijvoorbeeld Aardperen in mijn tuin. Die planten geven voedzame en lekkere knolletjes maar het is ook een enorme woekeraar, een paar medetuinders kwamen me waarschuwen. Voor het planten heb ik dus een kuil gegraven, die bedekt met worteldoek en vervolgens gevuld met aarde en de Aardpeerplanten. Lijkt me handig om zoiets ook te doen met Kudzu want het is een ongelofelijk voedzaam gewas. Ik ga maar eens kijken of het zinvol is om wat zaad in voorraad te nemen.

 

@Heksenboot :Ik doe al jaren (prepper-)zaken op Ebay en heb nooit problemen gehad. Ik betaal via Paypal en de twee keer dat het fout ging ('pakje zoek') kreeg ik keurig mijn geld terug.

 

Goeie tips en dank je wel voor de aanbeveling. :)

 

Aardpeer en Kudzu. Leuk voor in de Prepshop @Simurgh?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom planten ze die kudzu niet in afrika? of zuid amerika, heeft iedereen een portie groenten binnen dagelijks.

 

Maar bij ons zou het een 1 jarige plant worden denk ik.. kan maar tot -15 dus vriest ieder jaar kapot, en herstelt zich dan misschien in het voorjaar. maar kan nooit zon invasieve vorm aannemen dan in warmere landen lijkt mij

 

ik ga het eens proberen in een pot, heb er net 5 gekocht voor 2,35..

 

die amerikanen lachen zich krom haha, kunnen goud geld verdienen aan die overvloed aan kudzu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vind ik heel interessant.

Zeker als laatste redmiddel.

Zie ook mogelijkheden als alternatief kippenvoer, naast de zaken die uit mijn moestuin komen.

 

ik ga hier induiken en wellicht zaden bestellen. als ik de zaden bestel dan regel ik ook meteen een IBC container om het goedje in te laten ontwikkelen.

In alle gevallen in de perken houden en zaden voor zijn of zeker weten 100% kunnen winnen.

 

Thx @Tom

 

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort kudzu in de prepshop... u vraagt wij draaien:p. Ook nog wat andere leuke dingen, echter is het niet gegarandeerd non gmo of biologisch

 

Leuk! Waarom niet ook wat in de lokale parkjes strooien? En de natuur heeft dit al GMO gemaakt, daar kan geen Monsanto nog iets aan verbeteren lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou, wat een reddingsplant. ik heb diverse dingen er nu over gelezen en ik zou die zaden verbranden.

 

De plant overwoekerd alles en verstikt alles wat er onder zit, het is een ramp voor planten en gebouwen. Stel je voor dat 1 zaadje in je tuin komt of een stukje wortel die in het zand zat die je weg wilde gooien. De planten overgroeien alles en de wortelen dringen bijna overal door heen en kunnen met gemak 3 meter recht omlaag de grond in groeien, dat zou zelfs nog schade aan een ondergrondse betonnen bunker aan kunnen richten.

 

Men kan nu de plant al niet vernietigen alleen verspreiding voorkomen, stel je voor hoe dat zal gaan als de middelen er niet meer zijn na een shtf. Wat zal de plant nog tegenhouden?

 

De toekomst van de VS:

 

[ATTACH=CONFIG]4137[/ATTACH]

Dit is nu al, ziet er mooi uit maar wat als er geen onderhoud wordt gepleegd? en ja, ik weet dit is geen kudzu.

 

[ATTACH=CONFIG]4138[/ATTACH]

Dit waarschijnelijk.

 

 

Ik denk dat er vast wel betere prepper planten zijn dan iets wat elke plant,boom en huis kan overwoekeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

plant groeit heb best bij temperatuur boven 27 graden.. nou dat is hier maar 1 dag per jaar ofzo

 

en plant kan niet beneden -15. nou dat hebben wij hier minimaal 2 weken dus zal wel meevallen hier

 

Nederland is ook vrij plat.. dus als je systematisch met een klepelmaaier eroverheen jakkert is het zo kapot.

 

Maar zevenblad is ook wel hardnekkig, als het heftiger is dan zevenblad in Europa, is het wel een risico die kudzu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...