Pagina 7 van de 7 EersteEerste ... 567
Resultaten 61 tot 67 van de 67
    Adventurer
    Ingeschreven
    Dec 2013
    Zou ie met hennep te kruisen zijn ? ffe toppen en hup een plant van 10/12 meter breed lijkt me we wat

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erny Bekijk Berichten
    Ojee [MENTION=5514]!EVA![/MENTION] Als we dan over een aantal jaren vanuit Friesland een groene zee richting Groningen zien komen groeien weten we wie we daarvoor moeten bedanken.
    Zelf hoef ik hem zeker niet, we hebben al genoeg te stellen met de zeer invasieve Japanse Duizenknoop (ook zo'n import succesverhaal ). Hoewel de Kudzu de Duizenknoop waarschijnlijk wel de baas zou zijn... maar dan: Van de regen in de drup...

Bron met uitgebreide Kudzu info::
    http://www.nyis.info/?action=invasive_detail&id=60
    Dank voor de link Erny, ik was nog van plan meer info te zoeken voordat ik met deze plant aan de slag ga....
    als het nodig is zet ik hem 'in het gevang' zoals ik met de aardpeer, munt en crosne gedaan heb.

Wat betreft de japanse duizendknoop...if you cant beat it, eat it! de jonge scheuten zijn een lekkernij!
    Klaarmaken als asperges en smikkelen maar. je hebt dus al een stiekeme stash preppergroenten

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hslot4 Bekijk Berichten
    Zou ie met hennep te kruisen zijn ? ffe toppen en hup een plant van 10/12 meter breed lijkt me we wat
    haha, you wish!

Survivor
    Ingeschreven
    Sep 2015
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !EVA! Bekijk Berichten
    Wat betreft de japanse duizendknoop...if you cant beat it, eat it! de jonge scheuten zijn een lekkernij!
    Klaarmaken als asperges en smikkelen maar. je hebt dus al een stiekeme stash preppergroenten
    Nou... wat mij betreft níet té éten die Duizendknoopscheuten. Wist er van én al uitgetest... Dat was géén smikkelen... Voor mij te wrang en te zuur.
    Dan eet ik toch liever rabarber.
    Maar in noodgeval weet ik hem te vinden, net als die andere eetbare zng. "onkruiden",

Ben wel benieuwd hoe die Kudzu smaakt... doe je daar eind volgend seizoen verslag van?

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    Heb je het kookwater weggegooid en opnieuw aan de kook gebracht? dat haalt bij veel 'onsmakelijke groenten' het nare smaakje weg...
    of tijdens de groei er een bloempot overheen zetten?

Natuurlijk geef ik verslag...maar ik ben wel een beetje een lastige eter! dus het wordt genadeloos....

Survivor
    Ingeschreven
    Mar 2015
    Vergis je niet in woekerende planten! Ik had ooit een mooie houten kist met een laag vijverplastic, worteldoek en nog een laag vijverplastic. Hierin stond een woekerende bamboe die geschikt was voor in/bij het water. Hij is dus nooit verzopen. Toen ik m na 3 jaar van zijn plek wilde halen waren de wortels op meerdere plekken door de bodem naar beneden gestoken en ze zaten onder de klinkers in de stoep voor de gevel. Leek in eerste instantie nog meer te vallen maar zodra ik de eerste scheuten zag opkomen wist ik dat ik snel moest zijn.

Heb een strook van ~4 meter bij 0,5 meter klinkers verwijderd en langzaam de wortels helemaal uit gegraven. Deze bamboe woekerde wel maar niet uit een enkel klein haarworteltje (er moest tenminste 1 wortelknoop blijven zitten).

Ik heb m wegekregen maar was een rotklus! Als dit spul nog harder gaat zou ik zeker oppassen.

Survivor
    Ingeschreven
    Nov 2015
    dat is waarom ik bij deze woekeraars cementkuipen gebruik.
    vijverplastic is waardeloos voor dit soort doeleinden.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Omdat ik lief ben. 14.1 GB aan waardevolle info
    Door Bolo in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 42
    Laatste Bericht: 04-01-13, 22:34
  2. Survival met je kinderen
    Door Chinaka in forum Survival Algemeen
    Reacties: 23
    Laatste Bericht: 21-11-12, 18:00
  3. Survival community
    Door tim! in forum Survival Algemeen
    Reacties: 16