Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 25 van de 25
    Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Heb ondertussen al het ťťn en het ander geprobeerd sinds volgens sommigen het simpel is om te weten of een munt van echt zilver is.Ik moet zeggen dat Greener mij op goed weg gezet heeft.Ik heb opzoekingswerk gedaan,youtubefilmpjes bekeken,oude pc's opengebroken.
    Ik kwam dus uit op neodymiummagneten.Ik heb dus gezocht op youtube en er dan uit een oude pc's gehaald.Volgens mij heb je echter in de meeste gevallen van een bepaalde munt 1 nodig die zeker echt is om te controleren of je valse hebt van dezelfde munt.
    Je legt een echte naast 1 die je wilt controleren naast elkaar op dezelfde manier op een latje of tijdschrift onder een hoek van ongeveer 45 į(je maakt dus een glijbaantje voor je magneetje met de munt)
    Laat eerst op de echte het magneetje en laat het van boven naar beneden glijden,het zal met een vertraging glijden.
    Leg de magneet op de 2de maple leaf ernaast.Als hij er opvallend sneller van glijdt is de 2de vals.Als de neodyniummagneet er aan vast blijft hangen is de 2 de maple leaf ook niet van zilver en ook vals.
    Als hij ongeveer even snel ervan glijdt(langzaam dus) is er nog twijfel(het kan dan nog een verzilverde zijn met koperen kern).
    In het laatste geval moet je dus met 2 dezelfde neodymiummagneetjes enkel keren tegelijk beide magneetjes laten afglijden en als ze even snel zijn dan is de 2de maple leaf echt.(als het echt niet duidelijk is kan je misschien de snelheid chronometreren).
    Je kan ook eens een 99 procent zilveren munt naast een 72 procent munt van dezelfde grootte naast elkaar leggen.Je zult zien dat deze van 72 procent zilver ook met vertraging afglijd maar iets sneller dan 1 van 99 procent zilver.
    Neem ook eens een munt met dezelfde grootte van nikkel dan zie je hoe snel je magneet naar beneden gaat als het geen zilver is.
    Als je dus maar 1 munt hebt die je wil controleren met een neomydiummagneet of hij van zilver is en het magneetje glijdt er echt snel af dan is hij niet van zilver.
    Let op doe deze testen met neodyniummagneetje.Ook in oude laptop prima te vinden al is het wat prutswerk en moest ik er 2 openbreken om 2 neodyniummagneetjes geheel te hebben.Deze magneetjes zijn nogal breekbaar dus let op bij het uithalen .
    Ik hoop dat mijn uitleg een beetje goed is en als er bemerkingen zijn of iets toch niet klopt hoor ik het graag.Ik heb een ernstige poging gedaan en misschien zijn leden met grotere kennis dan wat ik vond.
    Hou je neodymiummagneetjes weg van GSM ,PC en dergelijke ,ze worden namelijk gebruikt om data te wissen vond ik nog.

Peerke
    Guest
    Je kan ook controleren of een munt van zilver is door er met een gesneden knoflook op te wrijven.
    Dit zou dan de bekende zwarte uitslag op de munt moeten geven door reactie van zilver met allylsulfide.

Om dat zwarte reactieproduct weer weg te krijgen ? Simpel in een kopje met ammoniak plaatsen en even roeren.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2015
    Maar zou dat dan ook niet zwart komen op een verzilverde munt?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peerke Bekijk Berichten
    Je kan ook controleren of een munt van zilver is door er met een gesneden knoflook op te wrijven.
    Dit zou dan de bekende zwarte uitslag op de munt moeten geven door reactie van zilver met allylsulfide.

Om dat zwarte reactieproduct weer weg te krijgen ? Simpel in een kopje met ammoniak plaatsen en even roeren.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Palmbird Bekijk Berichten
    Maar zou dat dan ook niet zwart komen op een verzilverde munt?
    Natuurlijk...

Met magneten kan je testen of er +60% zilver in zit. Mits wat oefenen en vergelijken kan je het gehalte wel wat schatten. Ik heb voor die test (en andere handigheid) dan ook altijd een klein neo magneetje bij...

Moderator
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Een Caliper, of op z'n nederlands, een schuifmaat?
    Ik heb er twee, eentje met display en dus een batterijtje, wat een kloten ding. Iedere keer is het batterijtje op.
    Leer gewoon een normale schuifmaat af te lezen (simpel truukje) en je hebt zo'n ding op een batterijtje niet nodig.

Shit, dat probleem had ik ook al bij m'n medische elektrische thermometer, snel vervangen voor zo'n ouderwetse, ook tot de tiende graad nauwkeurig.
    Nieuw forum: preppers-shelter.nl (Bij aanmelden kijk voor de activatie mail in je spamfolder)

Vergelijkbare onderwerpen

1. Zilveren munten
    Door Janderman in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 75
    Laatste Bericht: 30-10-15, 17:10
  2. BTW op zilveren munten vanaf 1 januari naar 21%
    Door AWOL in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 41
    Laatste Bericht: 23-11-13, 11:02
  3. Voorzichtig omgaan met zilveren munten?
    Door USAfan in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 30
    Laatste Bericht: 02-08-13, 09:18
  4. Op zoek naar een niet-webwinkel voor zilveren munten
    Door desprevenido in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 5
    Laatste Bericht: 11-04-13, 16:54
  5. Gouden tientjes of zilveren munten ?
    Door Ghost in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 53
    Laatste Bericht: 20-02-13, 19:26

Labels voor dit Bericht