Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is je Go To crisismaaltijd..


Fabs0025

Aanbevolen berichten

Kortom,

 

Wat maak je met nog een paar euro,lekker,makkelijk,crisis..

 

Mijn all time fav. is toch wel pastasalade;

 

Hier is mijn recept met een prijsindicatie,prijs verschilt per supermarkt..

 

Mijn supermarkt is in dit geval de c1000

 

Aangezien de pasta 500gr voor 5 personen is, is de rest van de maaltijd dus ook voor 5 voor het gemak..

 

pennepasta 500gr 0.95

zilveruitjes potje 340gr 0.37

augurk zz pot 720gr 0.68

ananas blik 570gr 0.70

ui 2xgr 0.50

rookworst 2x 0.72ct 1.40

mayonaise potje 0.55

 

totaal 5.15 euro{ net geen 1eu per maaltijd}

 

 

voor de smaak gebruik ik bijv. currysaus,

 

of maak mijn eigen knoflooksaus met mayo knoflook en een chilliepepertje

 

Met crisis komt creativiteit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • 6 maanden later...

Couscoussalade

Volledig te maken met lang houdbare ingredienten.

Nodig pak couscous, zakje verstegenkruidenmix http://thuis.verstegen.nl/producten/20627-Mix-voor-vegetarische-couscoussalade.html

flesje citroensap, beetje olijfolie in klein flesje. Water koken en couscous 5 min laten wellen, af laten koelen en mengen met wat olijfolie en citroensap. Daarna verder naar eigen smaak toevoegen:

potje of zakje gedroogde tomaatjes, rozijnen, gedroogde abrikozen, gedroogde appeltjes, blikje ananasstukjes, blikje mais enz. en in stukjes gesneden gedroogde worst zoals salami of blik ham, of voor een vegetarische versie neem je de kleine rode ronde kaasjes. http://www.belgroup.nl/merken/mini-babybel.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een echt shtf maaltijd in deze periode van het jaar .

Wel ik loop een pas gerooid aardappel veld op en neem wat aardappelen die liggen er altijd in de hoeken van het veld . Het veld ernaast liggen er wat uien . Snij 2 gepelde uien midden door wikkel ze in wat aluminium folie met wat kruiden en een beetje olijfolie . Neem een pannetje met water en kook een paar aardappelen . Half de kook tijd zet ik een blikje knakworst half open gedaan en een deel van het vocht er uit gegoten bij de aardappelen . Op het deksel van mijn pan leg ik de in folie gewikkelde uien . Een maaltijd op een vuurtje

Kostprijs een blik worstjes een vingerhoed olijfolie wat kruiden en 2 tabletjes voor mijn asbest brander . (Misschien wat ketchup )

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Couscoussalade

Volledig te maken met lang houdbare ingredienten.

Nodig pak couscous, zakje verstegenkruidenmix http://thuis.verstegen.nl/producten/20627-Mix-voor-vegetarische-couscoussalade.html

flesje citroensap, beetje olijfolie in klein flesje. Water koken en couscous 5 min laten wellen, af laten koelen en mengen met wat olijfolie en citroensap. Daarna verder naar eigen smaak toevoegen:

potje of zakje gedroogde tomaatjes, rozijnen, gedroogde abrikozen, gedroogde appeltjes, blikje ananasstukjes, blikje mais enz. en in stukjes gesneden gedroogde worst zoals salami of blik ham, of voor een vegetarische versie neem je de kleine rode ronde kaasjes. http://www.belgroup.nl/merken/mini-babybel.html

 

Leuk gerechtje

 

Ik laat couscous wellen in kokend water met een groentebouillon opgelost, worteltjes in schijfjes, wat gesnipperde uien en een handvol cashewnoten in een appart pannetje laten sudderen met een beetje olie. alles bij elkaar doen en voor de smaak een beetje ketchup of bbqsaus erbij en ready to go.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 of (4*) pax

1 (2*) pot boerenkool

1 pak aardappelpuree met spek

1 (2*) rookworst

 

snel, gezond en voedzaam.

 

deze heb ik tijdens canyoning geleerd van een Fransman, heel lekker!!

voor 2 pax:

1 pot spinazie

1 smeerkaas

2 blikjes makreel in pepersaus

1 zak pasta

1 potje gehakte knoflook

 

pasta 'al dente' maken

de rest er bij en snel opwarmen... klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pot aardappelen, pot boerenkool, door elkaar stampen, scheut olijfolie en wat zout erbij, opwarmen.

(of aardappelen en boerenkool van de moestuin)

 

Blik Bockwurst of nog liever Frankfurters erbij (lekkerder dan Unox knakworsten) met wat mosterd.

 

En natuurlijk wat zelf ingemaakte courgettes in 't zuur erbij: http://preppers.nl/forum/threads/6626-Wat-te-doen-met-al-die-courgette-s?highlight=courgette%27s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardappelen schillen, in schijfjes snijden en bakken in boter of olie. Of gezonder, in grote frieten snijden en in een ingevette ovenschaal in de over garen.

 

of

 

water koken met wat bouillonblokjes. Dan vermicelli en groente toevoegen. Dit niet laten koken. Heerlijk. Evt. wat maggi voor extra smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in tijden van crisis toch lekker en gezond wil eten een tip:

 

Kilo winterwortelen, kilo uien, 4 kilo aardappelen, en een flinke hamschijf.

 

Hamschijf opzetten met een flinke schep zout en peper en paprikapoeder, in ong. 2 liter water.

2 uur laten koken, zachtjes natuurlijk, dan de stukjes wjnterwortelen erbij, dan de uien in stukjes erbij, en nog een uur zachtjes laten koken.

Dan de hamschijf eruit, aardappelen erin, en nog een half uurtje koken, en dan afgieten.

Ondertussen de hamschijf ontdoen van bot en vet (eten de katten wel op, of anders de kippen), en op stukjes snijden.

 

Aardappelen, uien en wortelen stampen, smeuig maken met wat je voor handen hebt, en het vlees erdoor mengen.

 

Zo heb je een hele grote pan hutspot, waar je twee dagen van kan eten.

Eerste dag gelijk van eten, de volgende dag lekker opbakken.

 

Smakelijk eten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in fijden van crisis toch lekker en gezond wil eten een tip:

 

Kilo winterwortelen, kilo uien, 4 kilo aardappelen, en een flinke hamschijf.

 

Hamschijf opzetten met een flinke schep zout en peper en paprikapoeder, in ong. 2 liter water.

2 uur laten koken, zachtjes natuurlijk, dan de stukjes wjnterwortelen erbij, dan de uien in stukjes erbij, en nog een uur zachtjes laten koken.

Dan de hamschijf eruit, aardappelen erin, en nog een half uurtje koken, en dan afgieten.

Ondertussen de hamschijf ontdoen van bot en vet (eten de katten wel op, of anders de kippen), en op stukjes snijden.

 

Aardappelen, uien en wortelen stampen, smeuig maken met wat je voor handen hebt, en het vlees erdoor mengen.

 

 

 

Zo heb je een hele grote pan hutspot, waar je twee dagen van kan eten.

Eerste dag gelijk van eten, de volgende dag lekker opbakken.

 

Smakelijk eten

 

Is nog lekkerder met een blik of pot bruine bonen erdoor ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ten tijde van napoleon marscheerde hele(franse) legers op uien soep! Beetje (wilde?) knoflook met ui licht aanbakken in olie (of boter indien je die luxe hebt!) Na 5-10 min water erbij met een bouillon blokje (kan ook zonder!) wat wilde kruiden zoals tijm, salie en lekker laten pruttelen...mochten er nog aardappel veldjes in de buurt zijn, kan er zeker bij, net als wilde champignons! Smakelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in tijden van crisis toch lekker en gezond wil eten een tip:

 

Kilo winterwortelen, kilo uien, 4 kilo aardappelen, en een flinke hamschijf.

 

Hamschijf opzetten met een flinke schep zout en peper en paprikapoeder, in ong. 2 liter water.

2 uur laten koken, zachtjes natuurlijk, dan de stukjes wjnterwortelen erbij, dan de uien in stukjes erbij, en nog een uur zachtjes laten koken.

Dan de hamschijf eruit, aardappelen erin, en nog een half uurtje koken, en dan afgieten.

Ondertussen de hamschijf ontdoen van bot en vet (eten de katten wel op, of anders de kippen), en op stukjes snijden.

 

Aardappelen, uien en wortelen stampen, smeuig maken met wat je voor handen hebt, en het vlees erdoor mengen.

 

Zo heb je een hele grote pan hutspot, waar je twee dagen van kan eten.

Eerste dag gelijk van eten, de volgende dag lekker opbakken.

 

Smakelijk eten

 

Als je dat water vervangt door een fles iets zoete witte wijn met wat knoflook weet je niet wat je mee maakt!

Zijn die hamschijven trouwens in NL verkrijgbaar,heb ze toen ik nog in NL woonde nooit gezien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat water vervangt door een fles iets zoete witte wijn met wat knoflook weet je niet wat je mee maakt!

Zijn die hamschijven trouwens in NL verkrijgbaar,heb ze toen ik nog in NL woonde nooit gezien?

 

Ja, ik haal die wel eens bij jumbo en gewoon bij de slager.

Kost een euro of 6, maar je eet er dan wel 2 dagen van.

De rest kost ook niet echt veel, dus ook relatief een goedkope maaltijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in tijden van crisis toch lekker en gezond wil eten een tip:

 

Kilo winterwortelen, kilo uien, 4 kilo aardappelen, en een flinke hamschijf.

 

Hamschijf opzetten met een flinke schep zout en peper en paprikapoeder, in ong. 2 liter water.

2 uur laten koken, zachtjes natuurlijk, dan de stukjes wjnterwortelen erbij, dan de uien in stukjes erbij, en nog een uur zachtjes laten koken.

Dan de hamschijf eruit, aardappelen erin, en nog een half uurtje koken, en dan afgieten.

Ondertussen de hamschijf ontdoen van bot en vet (eten de katten wel op, of anders de kippen), en op stukjes snijden.

 

Aardappelen, uien en wortelen stampen, smeuig maken met wat je voor handen hebt, en het vlees erdoor mengen.

 

Zo heb je een hele grote pan hutspot, waar je twee dagen van kan eten.

Eerste dag gelijk van eten, de volgende dag lekker opbakken.

 

Smakelijk eten

Variatie 1: met een scheutje zoete ketjap

Variatie 2: met schenkstroop en geraspte kaas.... Echt waar...!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Wat ik meestal wel in huis heb en wat niet veel kost is macaroni en mix voor macaroni (25ct bij ah geloof ik), uitje, blikje tomatenpuree en smack/boterhamworst.

Kun je vaak wel een grote pan macaroni mee maken voor weinig.

 

Helemaal mijn idee, heb je nog een paar € over, gehakt en een groente pakket is het nog gezond ook. Wij maken voor 2 volwassenen en 2 kids genoeg voor 2 dagen. Hebben we ook nog wat in de vriezer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik meestal wel in huis heb en wat niet veel kost is macaroni en mix voor macaroni (25ct bij ah geloof ik), uitje, blikje tomatenpuree en smack/boterhamworst.

Kun je vaak wel een grote pan macaroni mee maken voor weinig.

 

Dit is een van de recepten wat ik als compleet menu prep. Alle ingredienten gebruik ik in het normale leven namelijk ook regelmatig dus voor het rouleren is het ideaal. i.p.v. de tomatenpuree gebruik ik tomatenblokjes in blik zoals @FincalnSpanje . Daar zit ook tomatenpuree in maar geeft me het gevoel dat ik ook groenten eet. Smac/luncheonmeat/Spam is ook heel goed koud te eten in bijvoorbeeld pastasalades.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...