Ga naar inhoud
GENEGEERD

De 10 slechtste toxines in vitamines, supplementen en gezonde voeding


Aanbevolen berichten

Zit je met je goeie gedrag als een idioot te preppen, ook de vitaminen kan het vol met gif zitten zoals ascorbinezuur (vitamine C ) wat veel ingeslagen wordt voor de vitamine C.

In het gunstigste geval prep je waardeloze rommel.

 

DE INFO HEEFT BETREKKING OP DE VS MAAR DENK DAT HET HIER NIET ANDERS IS

 

De meeste bekende stof die we preppen voor de vitamine C;

 

2. Vitamine C / ascorbinezuur (van GM maïs)

 

Hier is nog een kanjer die zeker een paar ogen doet openen: Bijna alle "vitamine C" verkocht in vitaminen in heel Amerika is op dit moment afkomstig van GMO maïs.

 

Het artikel is te lezen op de link onderaan en is van Natural News

 

Natural News | door Mike Adams | vertaling voor Earth Matters door Natasja Depassé) Ik ben echt geschokt hoe weinig mensen onderzoeken wat er in de producten zit die ze slikken. Wanneer iets wordt verkocht als een kruid, vitamine, superfood of supplement, denkt men automatisch dat het veilig is.

 

 

Ondanks dat de natuurlijke producten industrie een zeer goede staat van dienst heeft qua veiligheid - in het bijzonder in tegenstelling tot de enorme aantallen doden als gevolg van farmaceutische producten – heeft het nog steeds te lijden onder een hoop verborgen gifstoffen die regelmatig voorkomen.

 

De 10 slechtste toxines verborgen in vitamines, supplementen en gezonde voeding (KLIK)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Artikel staat bol van pseudo info...

 

Verborgen MSG wordt ook aangeduid als "geautolyseerde gistextract" of "Torula gist" of zelfs "gehydrolyseerd plantaardig eiwit."

 

Sorry hoor, zo ben je natuurlijk vertrokken.

 

Onderstaande is het enige goede op gans de pagina:

Dus nogmaals, koper wees alert. Je moet vragen om testresultaten van alles uit China, en het is goed om hen verder te vragen over zowat alle andere zaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vallen mijn schoenen van uit van verbazing. Zuiver vitamine C is natuurlijk puur vitamine C, dus zónder toxines. Anders is het geen vitamine C. Zelfs al het uit GM mais wordt bereid.

 

Die hele discussie rond GM-food lijkt op de paranoïde discussie rond de E-nummers. Iedereen kan opzoeken op het Internet wat de identiteit is achter elk E-nummer. Waar ik me eerder zorgen over maak is niet wat voor "toxines" in voedsel zou kunnen zitten maar wat niet meer in ons voedsel zit (wat daarin hoort te zitten) door GM of bodemuitputting van belangrijke mineralen.

@vheeswijk (chemicus)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier vallen mijn schoenen van uit van verbazing. Zuiver vitamine C is natuurlijk puur vitamine C, dus zónder toxines. Anders is het geen vitamine C. Zelfs al het uit GM mais wordt bereid.

 

Die hele discussie rond GM-food lijkt op de paranoïde discussie rond de E-nummers. Iedereen kan opzoeken op het Internet wat de identiteit is achter elk E-nummer. Waar ik me eerder zorgen over maak is niet wat voor "toxines" in voedsel zou kunnen zitten maar wat niet meer in ons voedsel zit (wat daarin hoort te zitten) door GM of bodemuitputting van belangrijke mineralen.

@vheeswijk (chemicus)

 

Volledig mee eens @vheeswijk . Niet gehinderd door een gebrek aan kennis stemmingmakerij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben slechts een eenvoudige boodschapper, het artikel op de link is van de Amerikaanse site Natural News niet een kleine blogger. Maar een redelijk grote met miljoenen bezoekers per maand en ook doet men zelf veel onderzoeken.

Er worden nogal wat heilige huisjes omver geschopt, maar om nu alles te demoniseren. Tja, is toch een kwestie van inzichten in de medische ontwikkelingen.

dit is dus de site met het bronbericht. http://www.naturalnews.com/

 

Dat wil niet zeggen dat alles 100% waar is maar al zou er maar 10% waarheid in de berichten zitten dan lijkt het me goed om daar als preppers van op de hoogte te zijn, dat was eigenlijk mijn insteek en zeker niet doen aan stemmingmakerij.

 

 

De site beheerder zegt zelf het volgende:

 

Ik weet dit omdat ik als onderzoeksjournalist en activist al meer dan tien jaar werkzaam ben in de natuurlijke gezondheidsindustrie. Natural News is misschien wel de meest gelezen natuurlijke gezondheid nieuws website in de wereld, met een bereik van miljoenen lezers per maand. Ik ben op talloze vakbeurzen geweest, heb honderden interviews gedaan en heb tienduizenden dollars gespendeerd aan laboratoriumtests om vast te stellen wat er in deze producten zit. Daarnaast houd ik mij bezig met biologische product formuleringen en gecertificeerde biologische voedselproductie, als supervisor van een USDA-gecertificeerde biologische voedselproductie en verpakkingsfaciliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo heb je ook mensen die zeggen Ik weet dit omdat ik ouder ben dan jij. Of omdat ik meer gelezen heb dan jij.

Is allemaal gewoon gebakken lucht en betekent helemaal niet, dat ze ook werkelijk iets weten.

 

Wat hij ook in dat artikel zegt, is dat hij zelf "betere" spulletjes verkoopt.

Tja.

Wij van WC eend adviseren WC eend.

Sorry hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu wil ik ook niet op elk slakje zout leggen, maar zie nu ook dat hij (Mike Adams) wat gezondheids supplementen verkoopt.

 

Maar de nummer 1 van zijn top sellers is kokosolie, een erg goed produkt.

 

Dat is niet alleen bij hem te koop maar ook bij veel nederlandse bedrijven voor een hogere prijs, maar de voordelen zijn nogal wat getuige deze nederlandse uitleg;

 

Door Bart van Veen

 

Kokosolie is een supergezond, smakelijk en 100% natuurlijk product dat door steeds meer mensen in Nederland en België wordt ontdekt en gebruikt.

LEES VERDER OP DE LINK

 

Verdraait, ga snel een potje bestellen zal wel niet in de supermarkt liggen:D

 

Jongens en meisjes ik houd het voor gezien wat betreft de gezonde voeding en neem een Amaretto (zit vast wel iets ongezonds in) en duik mijn bed in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is nog een kanjer die zeker een paar ogen doet openen: Bijna alle "vitamine C" verkocht in vitaminen in heel Amerika is op dit moment afkomstig van GMO maïs.[/i]

 

1. Er is geen bewijs dat GMO maïs ongezond is.

2. Vitamine C pillen bevatten enkel gezuiverd vitamine C. Een vitamine C molecule is een vitamine C molecule. De oorsprong maakt niets uit zolang het uiteraard opgezuiverd is om onzuiverheden te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Er is geen bewijs dat GMO maïs ongezond is.

Er is geen bewijs dat GMO-spul ongevaarlijk is.

Zonder minstens een generatie lang de USA als proefproject te gebruiken moet elders absoluut geen GMO geconsumeerd worden om onze voedselveiligheid te waarborgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen bewijs dat GMO-spul ongevaarlijk is.

Zonder minstens een generatie lang de USA als proefproject te gebruiken moet elders absoluut geen GMO geconsumeerd worden om onze voedselveiligheid te waarborgen.

 

Er is geen bewijs dat gewoon eten ongevaarlijk is... Alles wat we nu opeten komt van een lang veredelingsproces. Gedurende dit proces zijn er veel genetische veranderingen in het genoom van de planten gebeurd. Planten worden met radioactieve straling bestraald om mutaties op te wekken (gamma gardens). Soms worden planten behandeld met colchicine om hun genoom te verdubbelen (colchicine voorkomt celdeling). Op andere momenten worden dicht gerelateerde soorten met elkaar gekruist om een nieuwe soort te maken. Iedereen mag deze technieken toepassen en de planten die hij of zij ontwikkeld onmiddellijk zonder enige veiligheidstesten op de markt brengen. Want dit alles is enkel de klassieke veredeling.

 

Maar dan komt biotech, dit is "scary" want het komt uit een lab. Dus moet alles eerst jarenlang getest worden om aan te tonen dat het niet schadelijk is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is geen bewijs dat gewoon eten ongevaarlijk is...

Er is duizenden jaren bewijs dat wat we eten, mits juist gekozen, veilig is.

We leven er immers van en eventuele risico's zijn bekend.

Het veredelingsproces was grotendeels natuurlijk en pas recent door de mens getsuurd maar nog steeds langs natuurlijke weg.

Pas recent gaat men direct in de genetische materie ingrijpen langs onnatuurlijke weg.

Daar wil ik nix mee te maken hebben zonder bewijs dat e.e.a. gezond is. De Amerikanenn eten dus maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is duizenden jaren bewijs dat wat we eten, mits juist gekozen, veilig is.

We leven er immers van en eventuele risico's zijn bekend.

Het veredelingsproces was grotendeels natuurlijk en pas recent door de mens getsuurd maar nog steeds langs natuurlijke weg.

Pas recent gaat men direct in de genetische materie ingrijpen langs onnatuurlijke weg.

Daar wil ik nix mee te maken hebben zonder bewijs dat e.e.a. gezond is. De Amerikanenn eten dus maar.

 

Ik denk dat je mijn originele post niet hebt gelezen... De klassieke veredeling past ook het genoom aan door bestraling, colchicine of het mixen van soorten. Bananen bijvoorbeeld waren 200 jaar geleden oneetbaar (vezelrijk, niet zoet en met grote zaden). In minder dan 200 jaar heeft de mens deze omgevormd tot de moderne banaan die geel van kleur is, krom, zoet smaakt en enkel kleine geaborteerde zaadjes meer heeft. De nu alomtegenwoordige oranje wortel is een andere uitvinding die in de middeleeuwen niet bestond. Natuurlijke wortels zijn klein en wit van kleur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
1. Er is geen bewijs dat GMO maïs ongezond is.

2. Vitamine C pillen bevatten enkel gezuiverd vitamine C. Een vitamine C molecule is een vitamine C molecule. De oorsprong maakt niets uit zolang het uiteraard opgezuiverd is om onzuiverheden te verwijderen.

 

Precies! Zie ook andere posting over vitamine C en GM. Wolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...