Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 19
    Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012

Grootbanken gevaarlijker dan ooit!

"We kunnen het ons niet langer veroorloven dat er in deze post-crisis wereld gebankierd wordt zoals voor de crisis. We hebben een grootscheepse hervorming nodig, zelfs al komt er stevige tegenwind van de bankindustrie die niet happig is om een lucratief zakenmodel achter te laten.
    In veel te veel gevallen, van de VS in 2008 tot Cyprus vandaag, zien we wat er gebeurt als de bankensector voor het snelle geld kiest in plaats van de lange termijn. Dat is een zakenmodel dat de wereldeconomie in gevaar kan brengen."
    Bovenstaand bericht lijkt te komen van een kritisch econoom of een sarcastisch geworden financieel journalist. Het zijn echter de woorden van Christine Lagarde, hoofdvrouw van het IMF tijdens een toespraak voor de Economic Club of New York.

Zie hier het artikel van De Tijd.
    Maarja, is het niet een beetje mosterd na de maaltijd? Dit had toch al in 2009 of uiterlijk in 2010 opgegooid moeten worden.

Wat ik een beetje eng vind aan dit bericht, is dat het IMF nu zover lijkt te zijn dat ze bereid is banken te laten vallen, terwijl zij als onderdeel van de Troika al menig Zuid-Europees land het vel over de oren hebben getrokken, ten gunste van diezelfde gammele banken. Wat moet je daar nu mee? Het zoveelste bericht waaruit blijkt dat de hoofdrolspelers in dit drama steeds openlijker gaan toegeven dat het monetaire systeem op springen staat.

Ook opvallend: Lagarde: "De verbeteringen die we zien in de financiŽle markten vinden we in de meeste landen niet terug in de reŽle economie."
    Dus ja, zij geeft ook toe dat de financiele markten niet bijdragen aan de echte economie...

Op FTM hetzelfde bericht met nog een videootje.
    Laatst gewijzigd door Charlie; 11-04-13 om 12:05.
    We could have saved ourselves.
    But we didn't.
    Amazin'.... what state of mind were we in?

Pete Postlethwaite, The age of stupid.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Opmerkelijk dat Lagarde dit zo benoemt, ook al is het mosterd na de maaltijd.
    En ook zo apart, politici (en in dit geval dus ook Lagarde) lijken mee te buigen met de bevolking en dan wordt er toch een rad voor ogen gedraaid doordat ze deze periode een POST crisis, noemen. Dit is echt misleiding!!! De echte crisis moet nog komen!
    "Be prepared, not scared"

In overleg met hogere entiteiten
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richa Bekijk Berichten
    [.....] dan wordt er toch een rad voor ogen gedraaid doordat ze deze periode een POST crisis, noemen. Dit is echt misleiding!!! De echte crisis moet nog komen!
    .....dat lijkt mij ook [MENTION=1006]Richa[/MENTION]. [MENTION=76]Charlie[/MENTION] ik zal artikel De Tijd lezen, maar de strekking zal wel duidelijk zijn...
    keyserpreppersuze@gmail.com

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Kenmerk van vrijwel elke bestuurder: A zeggen en B doen. Natuurlijk omdat er andere belangen spelen / men het beter weet / geen paniek wil zaaien etc. Lagarde is daar ook heel goed in, er komen regelmatig dat soort 'kritische' opmerkingen van haar in het nieuws en toch lijkt ze iets anders te doen dan ze zegt.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    Kenmerk van vrijwel elke bestuurder: A zeggen en B doen. Natuurlijk omdat er andere belangen spelen / men het beter weet / geen paniek wil zaaien etc. Lagarde is daar ook heel goed in, er komen regelmatig dat soort 'kritische' opmerkingen van haar in het nieuws en toch lijkt ze iets anders te doen dan ze zegt.
    Ja, dR3, zoiets zal het wel zijn. Het hele IMF is samen met de Wereldbank al jaren een wolf in schaapskleren. Hoe deze clubjes de Derde Wereldlanden geplunderd hebben! Ongekend.

Nu las ik net op Zero Hedge weer een artikel: De Fed geeft de namen vrij van 154 ontvangers van de FOMC notulen, een dag voor publicatie!
    FOMC staat voor Federal Open Market Committee, een overleg over o.a. de rentestand en de groei van de geldhoeveelheid. Men beweerde eerder dat de notulen vooraf alleen naar het congres en wat handelsgroepen ging. Nu blijkt dat iedereen op de hoogte was. Geen van de 154 namen (bedrijven) heeft de Fed erop gewezen dat ze de notulen te vroeg kregen en dus voorkennis hadden.
    Dat is toch lachen!

Wat een wereld.
    But we didn't.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie Bekijk Berichten
    Ja, dR3, zoiets zal het wel zijn. Het hele IMF is samen met de Wereldbank al jaren een wolf in schaapskleren. Hoe deze clubjes de Derde Wereldlanden geplunderd hebben! Ongekend.

Nu las ik net op Zero Hedge weer een artikel: De Fed geeft de namen vrij van 154 ontvangers van de FOMC notulen, een dag voor publicatie!
    FOMC staat voor Federal Open Market Committee, een overleg over o.a. de rentestand en de groei van de geldhoeveelheid. Men beweerde eerder dat de notulen vooraf alleen naar het congres en wat handelsgroepen ging. Nu blijkt dat iedereen op de hoogte was. Geen van de 154 namen (bedrijven) heeft de Fed erop gewezen dat ze de notulen te vroeg kregen en dus voorkennis hadden.
    Dat is toch lachen!

Wat een wereld.
    Ik vraag me af of dit een eenmalig foutje was, of dat het niet de bedoeling was dat 'iemand' erachter kwam dat een selecte club die informatie voor publicatie ontvangt. Waarom zou die commissie Łberhaupt notulen versturen naar bedrijven?

Moderator
    Ingeschreven
    Feb 2012
    De banken zijn inderdaad een groot gevaar.

ING kan B.V. Nederland opblazen
    Bijna niemand realiseert zich dat als zombie bank ING omvalt, de Nederlandse economie daarmee ook in rook opgaat.
    http://niburu.co/index.php?option=co...ieel&Itemid=28
    - Prepare yourself - The End is Coming -

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten

Bijna niemand realiseert zich dat als zombie bank ING omvalt, de Nederlandse economie daarmee ook in rook opgaat.
    Als die omvalt dan steekt jullie regering er toch gewoon jullie belastingcentjes in net zoals ze hier in BE gedaan hebben. Als DANK vanwege de bank zal de rente dalen, de kosten stijgen en zullen ze kantoren sluiten om te besparen. De directeuren keren zichzelf een megabonus uit omdat ze de bank zo goed gered hebben en de regering zegt dat er geen vuiltje aan de lucht is en raad iedereen aan om te investeren in staatsbons.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Nov 2012
    En maar niet snappen waarom het maar niet beter gaat.
    Hoe STOM kun je je voordoen?
    Het draait er hier om:
    Zal Nederland NOG een bank nationaliseren? (of het ING is boeit niet)
    Of durven ze een bankroet van die bank aan?

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberbeer Bekijk Berichten

Donders Cyberbeer, dat is een akelig stukje tekst. [MENTION=77]Amazing Dree[/MENTION] riep het direct al bij die betaalstoringen: "Dit is geen zuivere koffie, ik geloof er niks van dat het hackers zijn."
    En brave, goedgelovige sul die ik ben, direct weer: "Nou, nou, dat weet je toch niet, wat heeft de bank er nu aan om zichzelf plat te leggen." Tsja, misschien hebben ze er inderdaad wel iets aan.

Ik geloof direct dat ING op instorten staat. Ik ben tenslotte al maanden bezig met een stille bankrun!

Afijn, het lachen zal ons spoedig vergaan....

[MENTION=1377]jobs[/MENTION], ik weet er natuurlijk niets van, maar het lijkt me sterk dat ze een bank laten vallen, of het moet een kleine zijn. Zoals uit het Niburu artikel (b)lijkt de ECB al tijden de ING aan het infuus te hebben. Ik geloof vast en zeker dat de ING al dood is en kunstmatig in leven gehouden wordt.
    Laatst gewijzigd door Charlie; 14-04-13 om 23:34.
    But we didn't.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Hurricane Sandy, zwaarste storm in de VS ooit?
    Door TyrionLannister in forum USA
    Reacties: 104
    Laatste Bericht: 26-10-13, 21:21
  2. De grootste ratrace ooit
    Door Kans in forum Geld, goud en zilver
    Reacties: 4
    Laatste Bericht: 25-01-13, 09:26
  3. Meest nutteloze drinkbeker ooit
    Door Raycoupe in forum Koffiecorner
    Reacties: 7
    Laatste Bericht: 28-12-12, 13:36

Labels voor dit Bericht