Ga naar inhoud
GENEGEERD

[UITDAGING 1] PSHTF dag 245


12gauge

Aanbevolen berichten

Post SHTF dag 245;

 

Het was een koude nacht, na de nacht te hebben geslapen onder een half afgebrokkeld bruggetje over een sloot, kijk je eens op je al jaren oude maar trouwe kaart.

Og die kaart brengt mooie herinneringen op, je kreeg hem bij je eerste autotje, je eerste date op het strand, daar bracht hij je en weer terug.

Na jaren trouwe dienst kwamen die navigatie systemen op GPS en werd je kaart niet zoveel meer gebruikt maar toch kon je m niet weg doen, het was je vertrouwen om te gaan en rijden waar jij wou, het gevoel van onafhankelijkheid daar deed het je aan denken dat gevoel van nostalgie. Dat was jaren terug al die plaatsen waar je was geweest, alle lang vergeten landweggetjes zelfs dat ene smokkelpaadje van de oorlog.

Snel de kaart opbergen en verder fietsen, want het is nog zon stuk. Alles in de gaten houdend en steeds achteromkijkend denk je nog eens aan vroeger, vroeger toen alles normaal was, toen je fietste voor mietjes vond en dat de auto de toekomst was.

Maar toen gebeurde het, het kwam onverachts en zette alles op de kop, daar stond je dan zover van huis met de auto die hield het nog een paar uur vol maarja toen was de benzine op.

Gelukkig had je die kist en tas met voorraden, nouja die waren ook zo op, zeker toen je daar wat geruild had voor een fiets, de hoop om thuis te komen hield je toch wel op de gang, maar die fiets, die had je toch een krat met voorraad gekost, dat maakte niet uit, want die kon toch niet meer mee en jij kon verder.

Het is in de middag, je hebt tempo kunnen houden, gelukkig was dit stuk vlak. Maar in de verte doemt een iets wat lijkt op een middelseeuws stadje met slot op, snel zoek je een paar struiken op en pakt je verrekijker en gaat het eerst eens observeren, het was een combinatie tussen iets wat je vroeger wel eens op een kasteeldag hebt gezien, maar dan met meer staal het lijkt zo uit mad max te komen.

of uit een western, zon oud stadje aan de rand van de beschaving een soort handelspost.

Normaal zou je om groepen mensen heen hebben geslopen en ze ontweken hebben, maar dit lijkt anders. Na wat wikken en wegen besluit je het een poosje te observeren en op krachten te komen. Morgen komt hopelijk weer een dag en maak je wel een beslissing.

Na een nacht in de struiken te hebben geslapen, wat opvallend rustig was, het lijkt wel of de hele omgeving geslapen heeft.

Na nog wat de kat uit de boom gekeken hebben heb je toch besloten om te gaan kijken, het heeft er alle schijn van dat het een soort van beschermde handelspost is. Eerst maar eens kijken in je fietstas wat je nog hebt;

wat lege zaklampen, nog wat losse kuipjes jam een paar zakjes mayo, thee, suiker en nog wat andere portie verpakkingen, iedere dag iets lekkers om de hoop te houden, wat lucifers en andere rommel die je van je hotel hebt meegekregen, verder je vertrouwde leatherman en je mora aan je riem dat was het.

Daar stond je dan in de handelspost met 3 zilveren Maple Leafs, die ze gek genoeg wouden ruilen, is dit de laatste gok je maar, hier kan je alles krijgen wat je wilt dus dan maar inslaan.

 

Jouw uitdaging, de action (of een vergelijkbare alles voor weinig winkel) is die handelpost,

20 euro (uit eigen zak uiteraard) is alles wat je uit KUNT geven, je batterijen zijn geladen als extratje door de ietwat excentrieke eigenaar, wat je hebt weet je,

ik zou zeggen doe er wat leuks van, hoelang je er mee moet doen weet je niet.

 

Je WILDCARDS;

snijdende delen mag je pakken wat je al hebt (of wat je speciaal koopt)

wat zijn de kleine dingen portie verpakkingen en hotel"spulletjes" die jij meegenomen hebt (ruimte voor eigen interpretatie dus)

dingen die je koopt mag je aanpassen, dus als je van een stuk zeil een tas naait of van een klerehanger een vliegtuig maakt prima

dingen zoals een verbanddoos of visset telt als 1 item

 

dit gaat dus duidelijk om je creativiteit ;) als stimulatie van je improvisatie vermogen

word dit een leuk topic dan verzin ik nog een keer een uitdaging, en graag de resultaten (lijstjes en fotos) posten

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Daar sta je dan, in de Action met een tegoedbon ter waarde van ±20 euries. Goh ... euro... lang geleden dat ik een echte heb gezien.

 

Blij dat het moestuintje goed zijn werk doet en dat we een gemeenschap hebben gevormd met onze vriendenclub van voor de SHTF. Je weet wel, die groep die mij het hardst uitlachte en veroordeelde. Achteraf bleek dat er drie van hen ook preppers waren geworden na mijn gesprek, maar dit angstvallig stil hielden. bang om de zelfde veroordeling als ik. Ach, we vormen nu een hechte en diverse groep. En de saamhorigheid is groot. We hebben ons verschanst in het grootste woonhuis van de vriendenclub. Verschansen is een groot woord. Het gaat er gelukkig allemaal wat vrediger aan toe dan we durfden hopen.

 

Onze wijk heeft een beveiligingsnetwerk opgezet en in de buitenste randen staat 24/7 torenwachters. Ze staan met elkaar in verbinding via beveiligde communicatie. Mocht er dreiging zijn, is iedereen zo gealarmeerd. Dit is nog maar 1x voorgekomen. Ver in het begin toen benzine nog niet al te schaars was, kwam er een motorbende, zoals wij dat nu noemen, onze beveiliging controleren. Hahaha, die dropen af als mislukte chiuaua's!

We betalen deze beveiliging met eten en onderdak, en zij zorgen voor de meest optimale beveiliging van onze wijk. Ik geloof dat de laatste telling iets meer dan 2900 man telde in onze wijk. Het draagt nog steeds de naam van de wijk. Wel leuk om dit vast te houden, gezien alle bestuur dusdanig de pad kwijt is dat zo'n beetje alle vorm van regel en wetgeving is vervallen. Maar goed... boodschappen he!?

 

Ik ben voor ons clubje op pad gestuurd om materialen te halen buiten onze wijk. Riskante onderneming, maar inmiddels al zo aan gewend dat het me niets meer doet.

de spullen voor mijn vrienden heb ik inmiddels kunnen vinden, via de 27mc een oproep gedaan, en via geheimcode een afspraak gemaakt. Handig... die tabak kweker ;)

En de rest was makkelijker te vinden.

 

Nu ik nog... bij de Action...

4 rollen gaffa tape á €2,00 p/st.

Dit heeft ZO zijn nut bewezen deze dagen!

Lekken dichten in de partytent, en de watertoevoerslang van ons dak-reservoir. en het houdt al maanden alle bekabeling op zijn plek :D

 

nog 12 euro ... hmm.

ik zie nog binnenbanden voor mijn fiets! in mijn maat! neem er 1tje mee! €4,00

De huidige achterband is hoognodig aan vervanging toe, en dan kan ik de oude mooie gebruiken voor afdichtings-ringen en reserve elastiek voor de katapults.

 

8 euro...

een schrijfblokje, €1,50 de oude staat vol met code's en locaties.

pakketje á 5 potloden, € 3,00

Ook onze oudste zal hier blij mee zijn om zo haar tijd wat te kunnen doden in de koude avond uurtjes.

 

€3,50 over...

een afdek-net voor over de moestuin, de vorige is gebruikt voor het vis-project van Karel. Met succes overigens!

Het is ongelofelijk hoeveel mussen er momenteel in onze wijk rond vliegen! en ondanks dat ze redelijk lekker smaken, vormen ze een dreiging voor onze groentezaden voorraad!

 

Ik loop naar de eigenaar met mijn mandje, en hij knikt goedkeurend. Pakt de opgeladen batterijen en overhandigt deze aan mij.

 

Bedankt Maat!, ik hoop je snel weer te zien! Sterkte, en Hou vol he!

 

Ik haal mijn fiets van het 'veel te grote' motor slot, en vertrek weer richting ons fort. Ons Fort!, waar de vrouwen inmiddels een lekker stoofpotje hebben bereid, met een stuk rundervlees. Vanavond eten 3 beveiligers met ons mee, en bij de buren schuin tegenover ook. Belooft weer gezellig te worden vanavond! 1 van die gasten is Stoker, en zou 4 flessen meenemen!

 

[lol] Als je het zo verteld, zou je er bijna zin in krijgen, niet? :)[/lol]

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator en de rest;

de uitdaging is daadwerkelijk een soort survivalpakket te maken van die 20 euro (en dan door jezelf toe te voegen wildcards)

gewoon eens zien hoe creatief de mensen hier ECHT zijn met beperkte keuzes en budget en niet de ik weet dat ik het kan mentaliteit ;)

 

bedenk wel; je weet niet hoelang je er mee moet doen (materiaalkeuze?) dus je moet er echt over na denken, en je mag alles uit de winkel gebruiken, dus ook de plastic tas en het bonnetje als aanmaak voor vuur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn excuses, het was mij ontgaan dat het om echte boodschappen moest gaan.

 

ik dacht dat het fictief was :rolleyes:

 

Moet ik mijn post verwijderen om verwarring te voorkomen?

 

laat maar staan als het aan mij ligt, heb je leuk gedaan ;) een ganzeveer in je kont voor de moeite ;)

HAHAHAHAHAAHJA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde van die veer, zou hem eerder gebruiken als dobber of voor 1 van mijn pijlen die trouwens begint raffelen na het laaste gevecht waarbij helaas stoker:p omkwam (snif geen drank meer voorlopig)

laat maar staan als het aan mij ligt, heb je leuk gedaan ;) een ganzeveer in je kont voor de moeite ;)

HAHAHAHAHAAHJA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

*Geschatte prijzen*

 

Middelmaat koksmes 2 euro

 

Aansteker met extra gasvulling 1euro

Fire-steel 2euro

Vaseline 1euro

 

Water 1euro (flesjes bewaren, 1 is opvang, 1 wordt filter)

Rescue-blanket x2 2euro

Zeil 3euro

Touw 1euro

Tangetje 1euro

Naaigerei 1euro

Vis-setje 1,50 euro

Tape 1,50 euro

1 Liter handzeep 1euro

 

2 blikken soep 1 euro (blikken worden pannetje/beker en brander)

 

Totaal 20 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Gast ancestral-viking

2 x p38 blikopener

2 mora,s

blikje om charcloth te maken

touw/bindmateriaal

vaseline en pak watten

rol komo zakken

2 1,5 liter flessen

zakdoeken katoen bij de zeeman

 

vislijn en haakjes

 

+/- 20 euro .......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...