Ga naar inhoud
GENEGEERD

Drinkwater destilleren (open project input welkom)


hamster

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ziet er goed uit en duidelijke omschrijving.

Wil je de waterdamp laten afkoelen door middel van een koperen buis als condensator?

Ik vraag me af of het nog wel gedestilleerd water is, aangezien er dan ook koperdeeltjes met het water meekomen vanuit de condensator-buis

De condensator zal denk ik van plastic of glas gemaakt moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Vempain vandaar dat ik het ook heb over een dubbele destilisatie in Wat is gedestilleerd water? hierin heb ik vermeld dat bij een tweede destilisatie er geen residuen meer zijn :p:cool:

Ziet er goed uit en duidelijke omschrijving.

Wil je de waterdamp laten afkoelen door middel van een koperen buis als condensator?

Ik vraag me af of het nog wel gedestilleerd water is, aangezien er dan ook koperdeeltjes met het water meekomen vanuit de condensator-buis

De condensator zal denk ik van plastic of glas gemaakt moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot plaatjes zijn wel degelijk aanwezig hoor, anders even naar grijnzz en de druk kan weg via de condensator, zoals te zien is/was? Op de tekeningen, maar het is een open project dus als je aanvulling/verbetering hebt.....

 

Hee, ik zie geen plaatje(s). :confused:

 

Verder goed plan. De druk kan toch wel ontsnappen he, anders krijg je een ontploffing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot plaatjes zijn wel degelijk aanwezig hoor, anders even naar grijnzz en de druk kan weg via de condensator, zoals te zien is/was? Op de tekeningen, maar het is een open project dus als je aanvulling/verbetering hebt.....

 

Hmm, per ongeluk geopend met simpele tekst-editor. Bril heb ik al.

 

Electrische oplossingen niet interessant.

 

Op het vuur kan met een gewone fluitketel. Dop aanpassen. Water voor-filteren op losse troep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt fluitketel werkt prima ik ging voor een grotere hoeveelheid in in keer ipv steeds 1,5 ltr te doen, en wbt elektra hou van meerdere oplossingen mijn voorkeur gaat uit naar vuur.

Hmm, per ongeluk geopend met simpele tekst-editor. Bril heb ik al.

 

Electrische oplossingen niet interessant.

 

Op het vuur kan met een gewone fluitketel. Dop aanpassen. Water voor-filteren op losse troep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er goed uit en duidelijke omschrijving.

Wil je de waterdamp laten afkoelen door middel van een koperen buis als condensator?

Ik vraag me af of het nog wel gedestilleerd water is, aangezien er dan ook koperdeeltjes met het water meekomen vanuit de condensator-buis

De condensator zal denk ik van plastic of glas gemaakt moeten worden.

 

Ik zou toch voor koper gaan omdat het een goede geleider is van warmte. Koper is geschikt voor voedseldoeleinden. Het kan wel een beetje koper afgeven maar dat is niet schadelijk voor de gezondheid.

 

De koperen buis kan je vervolgens ook spiraalvormig opwinden voor grotere efficiëntie (voor zelfde lengte van condensator krijg je nu een langere buis in de condensator). Omdat het waarschijnlijk onmogelijk zal zijn om stromend water beschikbaar te hebben en omdat een dubbele buis het design meer complex maakt stel ik voor om de buis van de condensator gewoon in een grote emmer of ton te steken gevuld met koud water.

 

Zoals je op deze foto kunt zien: 5_condenser.jpg.c21c5ee1fa2bede87a253d6707acde12.jpg

 

(in ons geval dan wel zonder ijs toe te voegen en best een langere buis gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch voor koper gaan omdat het een goede geleider is van warmte. Koper is geschikt voor voedseldoeleinden. Het kan wel een beetje koper afgeven maar dat is niet schadelijk voor de gezondheid.

 

De koperen buis kan je vervolgens ook spiraalvormig opwinden voor grotere efficiëntie (voor zelfde lengte van condensator krijg je nu een langere buis in de condensator). Omdat het waarschijnlijk onmogelijk zal zijn om stromend water beschikbaar te hebben en omdat een dubbele buis het design meer complex maakt stel ik voor om de buis van de condensator gewoon in een grote emmer of ton te steken gevuld met koud water.

 

Zoals je op deze foto kunt zien: 5_condenser.jpg.c21c5ee1fa2bede87a253d6707acde12.jpg

 

(in ons geval dan wel zonder ijs toe te voegen en best een langere buis gebruiken)

 

Nu ga ik een beetje zeuren (ik weet het, het is erg vervelend) ;)Als er een beetje koper in het water zit is het technisch geen gedestilleerd water meer (100% zuiver) , maar komt dan meer in de richting van gedemineraliseerd water

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Nu ga ik een beetje zeuren (ik weet het, het is erg vervelend) ;)Als er een beetje koper in het water zit is het technisch geen gedestilleerd water meer (100% zuiver) , maar komt dan meer in de richting van gedemineraliseerd water

 

Klopt, maar wat we nastreven, is drinkbaar water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

thanks dat is een goed aanvulling zodra ik weer 2 armen heb ga ik aan de slag ermee, wel leuk om tezien dat iedereen zich druk maakt om een beetje koper als STHF gebeurd .....denk je echt dat de chemie bedrijven alles netjes afsluiten???? :p met wat pech krijg je een sneeuwbal effect maar dat is een ander verhaal het ging mij in eerste instantie om een grotere hoeveelheid drinkbaar water. en wat de zouten betreft wat druppels jodium doen wonderen (in het geval dat)

Ik zou toch voor koper gaan omdat het een goede geleider is van warmte. Koper is geschikt voor voedseldoeleinden. Het kan wel een beetje koper afgeven maar dat is niet schadelijk voor de gezondheid.

 

De koperen buis kan je vervolgens ook spiraalvormig opwinden voor grotere efficiëntie (voor zelfde lengte van condensator krijg je nu een langere buis in de condensator). Omdat het waarschijnlijk onmogelijk zal zijn om stromend water beschikbaar te hebben en omdat een dubbele buis het design meer complex maakt stel ik voor om de buis van de condensator gewoon in een grote emmer of ton te steken gevuld met koud water.

 

Zoals je op deze foto kunt zien: 5_condenser.jpg.c21c5ee1fa2bede87a253d6707acde12.jpg

 

(in ons geval dan wel zonder ijs toe te voegen en best een langere buis gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn geel zand werkt ook prima 1 kant afdoppen zand erin laten lopen flink aantappen dan kun je de buis verwarmen en wikkelen om een andere groter buis

De koperen buis spiraalvormig winden doe je door de buis te vullen met water, dit te bevriezen.

Dan wikkelen (om buis ofzo).

Dan ijs laten smelten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan dik en dun wandige buizen . Buizen met een dunne wand dikte hoef je niet op te warmen om te plooien . Met de wrijving van uw hand krijg je warmte genoeg om de buis in een cirkel te plooien met een diameter dat in een emmer past .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn ook flexibele koperenbuis die met mantel en al, dat zou ook een optie zijn ,wel natuurlijk mantel verwijderen na het buigen ,koelt beter

Er bestaan dik en dun wandige buizen . Buizen met een dunne wand dikte hoef je niet op te warmen om te plooien . Met de wrijving van uw hand krijg je warmte genoeg om de buis in een cirkel te plooien met een diameter dat in een emmer past .

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...