Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelfvoorzienend leven in Hongarije


Flow

Aanbevolen berichten

Goedenavond mede-preppers,

 

Wij gaan dit jaar emigreren naar Hongarije:-). In mei reizen wij af naar het zonnige Hongarije om te gaan kijken naar diverse kavels. 5000 m2 tot 1 hectare + woning en bijgebouwtjes, waterput, vismeer in de buurt, gelegen in een bos of aan een bosrand en de mogelijkheid tot het houden van verschillende dieren behoorde tot onze wensen.

 

Het is de bedoeling om daar een volledig zelfvoorzienend leven op te gaan bouwen. Energie via zonnepanelen en windmolen. Groente en fruit kweken d.m.v. aquaphonics en permacultuur, eetbare vis in de tanks, kippen(eieren), geiten(melk) en konijnen. Een heerlijke beestenboel! Qua prijs valt dit vinden wij redelijk mee in Hongarije. Het is natuurlijke wel een back 2 basic, spirituele levenstijl.

 

De woning en bijgebouwen zullen worden aangepast met in het achterhoofd de ontwikkelingen op het gebied van bottle-houses, eartships en andere groene manieren van wonen & leven. In de toekomst zouden wij graag als bijverdienste een back 2 basic mini-camping willen realiseren (mee-leefweken), workshops geven enz. Ideeën genoeg in ieder geval!

 

Nu vroegen wij ons af of er meer mensen zijn die deze wens hebben, daarnaast zaten wij te denken gezien wij deze stap gaan nemen. Het misschien een mooi idee is om deze stap gezamelijk te nemen als in een kleine zelfvoorzienende gemeenschap. Spreekt je dit aan of mocht je interesse hebben om met ons mee te gaan op dit avontuur dan kun je ten alle tijden contact opnemen met ons.

 

Groetjes flow

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Hoi @Flow.

Zoals ik geloof ik al had verteld, is @Piroska pas naar Hongarije vertrokken, met precies dat soort super plannen. Ze hebben de stap genomen, na 6 jaar voorbereiding.

Het lijkt me een goed idee, om daar eens langs te gaan, dat zullen ze leuk vinden, want Piroska en Wolf zijn toffe mensen.

 

Je weet dat we met Shelter Camping bezig zijn, om later grotere projecten te kunnen doen. Op deze manier leren we elkaar kennen, zowel van gezicht, als in de omgang.

 

Je komt toch ook langs op de camping?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
mooi project, hebben jullie al uitzicht op werk daar? of kunnen jullie al rentenieren?

 

Als je zelfvoorzienend leeft, heb je maar weinig werk nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Flow.

Zoals ik geloof ik al had verteld, is @Piroska pas naar Hongarije vertrokken, met precies dat soort super plannen. Ze hebben de stap genomen, na 6 jaar voorbereiding.

Het lijkt me een goed idee, om daar eens langs te gaan, dat zullen ze leuk vinden, want Piroska en Wolf zijn toffe mensen.

 

Je weet dat we met Shelter Camping bezig zijn, om later grotere projecten te kunnen doen. Op deze manier leren we elkaar kennen, zowel van gezicht, als in de omgang.

 

Je komt toch ook langs op de camping?

 

hoi @Heksenboot,

 

klopt, we hebben erg leuk mailcontact gehad met Piroska. Zijn ook zeker van plan om bij hen te gaan kijken:-) Wij zijn zelf ook bij sheltercamping aanwezig, kijken ernaar uit! Sowieso is het belangrijk om elkaar eerst te leren kennen, deze stappen maak je niet zomaar. Al is de vorm die wij bedoelen meer als insteek van een permanente zelfvoorzienende kleine community of gemeenschap. Niet meer aan het werk als in een baan tegen een loon maar puur aan het werk m.b.t. zelfvoorzienend leven. Wij dachten dat misschien meer mensen zich hier in konden vinden:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
hoi @Heksenboot,

 

klopt, we hebben erg leuk mailcontact gehad met Piroska. Zijn ook zeker van plan om bij hen te gaan kijken:-) Wij zijn zelf ook bij sheltercamping aanwezig, kijken ernaar uit! Sowieso is het belangrijk om elkaar eerst te leren kennen, deze stappen maak je niet zomaar. Al is de vorm die wij bedoelen meer als insteek van een permanente zelfvoorzienende kleine community of gemeenschap. Niet meer aan het werk als in een baan tegen een loon maar puur aan het werk m.b.t. zelfvoorzienend leven. Wij dachten dat misschien meer mensen zich hier in konden vinden:-)

 

Goed plan!

Ga je nog samenwerken met Piroska?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed plan!

Ga je nog samenwerken met Piroska?

 

Geen idee, dat hangt af van waar we uiteindelijk gaan leven. Er zijn 2 kavels in de buurt van Piroska, de andere kavels liggen wat verder weg. Eerst maar eens elkaar ontmoeten, leuke workshops worden er gegeven. Weer iets om naar uit te kijken! Vandaar uit kunnen we verder kijken wat er allemaal mogelijk is:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Geen idee, dat hangt af van waar we uiteindelijk gaan leven. Er zijn 2 kavels in de buurt van Piroska, de andere kavels liggen wat verder weg. Eerst maar eens elkaar ontmoeten, leuke workshops worden er gegeven. Weer iets om naar uit te kijken! Vandaar uit kunnen we verder kijken wat er allemaal mogelijk is:-)

 

Aw super cool! :cool:

Doe ze wel de groeten he?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
haha dat zullen we zeker doen:D

 

Thanx! :)

 

Vergeet ze niet te vragen, of ze nog wat nodig hebben, wat je nog kan meenemen. @Piroska is gek op kruidenboeken (daar heeft ze nog maar 1 bibliotheek vol van).

Geen idee, wat hier makkelijk te krijgen is en daar niet.

Drank hebben ze zat i.i.g. :p

Muziek en films doen het wel goed, denk ik.

 

Wanneer gaan jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx! :)

 

Vergeet ze niet te vragen, of ze nog wat nodig hebben, wat je nog kan meenemen. @Piroska is gek op kruidenboeken (daar heeft ze nog maar 1 bibliotheek vol van).

Geen idee, wat hier makkelijk te krijgen is en daar niet.

Drank hebben ze zat i.i.g. :p

Muziek en films doen het wel goed, denk ik.

 

Wanneer gaan jullie?

 

Doen we;) we wachten nu op een email van de makelaar met de verschillende data voor kijk afspraken.

Haha dat komt zeker goed:-)

 

We verwachten ergens binnen de aankomende 3 en halve week!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Doen we;) we wachten nu op een email van de makelaar met de verschillende data voor kijk afspraken.

Haha dat komt zeker goed:-)

 

We verwachten ergens binnen de aankomende 3 en halve week!

 

Lekker snel! En net na het kamperen, goed geregeld. :cool:

 

Maak maar lekker veel foto's, voor hier op de site, dan staat er gelijk een horde preppers te trappelen om mee te gaan, let maar op. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow Wij Orca2000 en Franzisska gaan 31 mei verhuizen naar Hongarije, Wij hebben daar een huis gekocht met 6000 vierkante meter grond. Wij gaan daar naar toe met de zelfde ideeën die jij hebt. Wij gaan wonen in de provincie Somogy, ca 20 kilometer onder het Balaton meer. Wij hebben een opknapper gekocht waar alleen elektriciteit aanwezig is, en natuurlijk een eigen waterput. Wanneer je gaat kijken met de makelaar vraag alles duidelijk en vraag ook een duidelijk antwoord ook duidelijke afspraken maken is belangrijk. Veel succes en veel sterkte met de voorbereidingen (er komt namelijk nog al wat op je af). PM maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker snel! En net na het kamperen, goed geregeld. :cool:

 

Maak maar lekker veel foto's, voor hier op de site, dan staat er gelijk een horde preppers te trappelen om mee te gaan, let maar op. :)

 

Geweldig haha, zullen we zeker doen! Gelukkig wel, zouden sheltercamping niet willen missen:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory

Heel veel succes met jullie project! Veel dromen er over maar weinig nemen de daadwerkelijk stap. Gaan jullie een blog en/of verslag bijhouden en wat heeft jullie doen besluiten om de stap te nemen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai! Piroska is verhuisd inmiddels, pff wat een bende hier!

 

We moeten nog even op adem komen en dan zal ik weer wat actiever posten op het forum, al is het internet traag als dikke poep...

@Flow ik weet niet of ik je mijn adres al gegeven heb? Maar we zijn altijd thuis en anders wacht je even en dan komen we vanzelf thuis :-) Maar niet over het hek klimmen want dan wordt de witte hond erg boos..

@Heksenboot : ja indeed, de drank staat alweer te borrelen! Gister 24 liter brandnetelbier weggezet en 9 liter paardenbloembier, het gaat de goede kant op! Wolf is bijna klaar met zijn stookketel dus over een paar weken wordt er nog 20 liter palinka gestookt, hips! PS sheltercamping ga ik helaas niet halen, ik stuur je nog een pb hierover

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Nou, ik vond het al stoer dat je het van plan was @Piroska, heel begrijpelijk dat je het beredruk hebt nu. :)

 

Zo, voor de drank is al gezorgd, dan kan je @Flow dronken voeren, daar wordt hij lekker vloeiend van...

 

 

Succes met opruimen. Je kan ook 2 jaar lang dingen in dozen laten, zoal wij dat doen, dan weet je niet meer wat je hebt, maar af en toe is het net Sinterklaas. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haai! Piroska is verhuisd inmiddels, pff wat een bende hier!

 

We moeten nog even op adem komen en dan zal ik weer wat actiever posten op het forum, al is het internet traag als dikke poep...

@Flow ik weet niet of ik je mijn adres al gegeven heb? Maar we zijn altijd thuis en anders wacht je even en dan komen we vanzelf thuis :-) Maar niet over het hek klimmen want dan wordt de witte hond erg boos..

@Heksenboot : ja indeed, de drank staat alweer te borrelen! Gister 24 liter brandnetelbier weggezet en 9 liter paardenbloembier, het gaat de goede kant op! Wolf is bijna klaar met zijn stookketel dus over een paar weken wordt er nog 20 liter palinka gestookt, hips! PS sheltercamping ga ik helaas niet halen, ik stuur je nog een pb hierover

 

haha geen probleem, we passen wel op... beetje in het zonnetje liggen, vermaken ons vast prima:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vond het al stoer dat je het van plan was @Piroska, heel begrijpelijk dat je het beredruk hebt nu. :)

 

Zo, voor de drank is al gezorgd, dan kan je @Flow dronken voeren, daar wordt hij lekker vloeiend van...

 

 

Succes met opruimen. Je kan ook 2 jaar lang dingen in dozen laten, zoal wij dat doen, dan weet je niet meer wat je hebt, maar af en toe is het net Sinterklaas. :D

 

Lol die flow gaat sowieso:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes met jullie project! Veel dromen er over maar weinig nemen de daadwerkelijk stap. Gaan jullie een blog en/of verslag bijhouden en wat heeft jullie doen besluiten om de stap te nemen?

 

Thanks!!! Komt zeker goed, we hebben een site en zullen in de toekomst de link hier posten:-) mogelijkheid tot volledig zelfvoorzienend leven gaf bij ons de doorslag, hier in nl gaat dat moeilijker tenzij je erg veel geld hebt....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...