Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hout als brandstof voor de benzine generator.


Menno874

Aanbevolen berichten

Ik ben op het internet in de spoorweggeschiedenis iets interresants tegen gekomen. De houtgas generator. Deze werd in de tweede wereldoorlog gebruikt om de benzine te vervangen. Na enig speurwerk ben ik een openbare handleiding tegen gekomen voor dit apparaat.

 

http://www.woodgas.net/files/FEMA_emergency_gassifer.pdf.

 

De handleiding is in het Engels maar voor de echte prepper een gouden document.

 

Ik ben van plan er zelf een te maken. Voor de mensen die er meer ervaring in hebben tips zijn welkom.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot
@f150 ethanol kan ook, heb hier nog een stook keteltje staan, voor de drank, ontsmetten en als brandstof.

Soms is het leuk om het gewoon te proberen, materialen zijn gemakkelijk te vinden bij de schroothandel.

Hout is altijd wel te vinden.

 

Hee stoker, wat gebruik je voor spiraal dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot een rond verwarmings element van 2200 w, met regelbaar thermostaat,

verwarmings element lag in de schrootbak, tussen de kook en verwarmings apparatuur.

 

Leuk, maar ik bedoelde de koel-spiraal. Of zit dat er niet op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik ben op het internet in de spoorweggeschiedenis iets interresants tegen gekomen. De houtgas generator. Deze werd in de tweede wereldoorlog gebruikt om de benzine te vervangen. Na enig speurwerk ben ik een openbare handleiding tegen gekomen voor dit apparaat.

 

http://www.woodgas.net/files/FEMA_emergency_gassifer.pdf.

 

De handleiding is in het Engels maar voor de echte prepper een gouden document.

 

Ik ben van plan er zelf een te maken. Voor de mensen die er meer ervaring in hebben tips zijn welkom.:D

 

Cool ding trouwens.

 

Hier wat ervarings-deskundigen uit Nederland:

 

http://www.woodgas.nl/NL/index.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een linkje naar een stukje uit Doomsday Preppers van een groep die zo'n ding hebben gemaakt: http://www.youtube.com/watch?v=lUyvNAsZ_0U&t=4m57s

 

Als ik de informatie op woodgas.nl ter harte neem, lijkt het erop dat deze 'hill billy' versie geen nette output levert, zodat je generator alsnog binnen de kortste keren om zeep is geholpen. Daar ga je dan met je unlimited en renewable power source.

 

Waarom zou je eigenlijk een vaste stof eerst omzetten naar een gas, zodat je het dan kan gebruiken als brandstof voor een ander apparaat om er stroom mee op te wekken? Dat klink (en is) zo inefficiënt, dat het eigenlijk zonde is van je energiebron om er zo mee om te gaan. Behalve dat het dus extreem moeilijk schijnt te zijn (ofwel veel tijd of geld kost) om het 'goed' te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Aha, nou snap ik het, @Yin en yang. Net als een simpele glazen condensator.

Mooie setup!

 

Even voor de duidelijkheid: het koelwater komt rechts-beneden binnen en gaat links-boven weer eruit, toch?

Zo kan je evt. gelijk iets opwarmen. Afwaswater of zo. Of een kweek-kasje, om maar wat te noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zeker erg leuk maar in het engels, ben dus even een uurtje bezig geweest, en voila hier is de nederlandse vertaling in docx formaat en pdf voor de liefhebbers.

 

docx

 

pdf

 

veel leesplezier Hamster

 

ps er zullen vast wel een paar spelfouten in zitten :cool:

 

Mooi boek, met goede beschrijving. Hou de gevaren in het oog, die staan er ook in: brandgevaar en CO, koolmonoxide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...