Ga naar inhoud
GENEGEERD

Belangrijke documenten


SGT1

Aanbevolen berichten

Prepper vrienden,

 

Hierbij misschien een handige tip voor je belangrijke documenten.

 

Ik heb mijn eigen belangrijke documenten (en die van mijn gezinsleden), zoals ID kaart, rijbewijs, etc. gescand en gemaild naar mijn eigen email account en hierin opgeslagen.

Stel dat deze documenten gestolen worden of als ik ze verlies, kan ik waar ook ter wereld, inloggen in mijn mail en aantonen dat ik ben die ik zeg dat ik ben....

En natuurlijk meerdere printjes in kleur op diverse plekken bewaard, want stel dat de stroom uitvalt bij grotere calamiteiten (grote kans).....

 

SGT1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat soort scans heb ik ook naast wat andere privacy gevoelige info, niet alleen in e-mail maar ook op een geheugenstick. Deze stick is encrypted zodat een onverlaat er niet zomaar bij kan. Op een tweede stick heb ik de encryptie installatie software staan zodat ik op een andere pc ook de stick kan uitlezen wanneer ik dat thuis niet kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@AWOL Goed punt, zorg voor encryptie als je de gegevens digitaal bewaard ook in je mailbox.

Identiteitsdiefstal is echt een groot probleem, elk stukje informatie dat je weg geeft of dat na een inbraak op je mailprovider of thuis computer ontvreemd wordt is een stap voor de criminelen om jou identiteit te gebruiken.

 

Identiteitsfraude wil zeggen dat iemand op een slinkse manier persoonlijke gegevens verwerft van iemand anders (identiteitsdiefstal) om zich dan geloofwaardig voor te doen als deze persoon.

 

Het gevolg van identiteitsdiefstal is meestal oplichting op grote schaal. De oplichter kan met de informatie bankrekeningen plunderen of persoonlijke informatie van anderen bemachtigen. Bij sociale netwerken is het relatief eenvoudig een account aan te maken met een andere identiteit dan die van zichzelf. Dit heeft als voordeel dat men volledig anoniem mensen kan pesten op het internet. Men spreekt hier van cyberpesten. Door die valse identiteit kunnen oplichters zelfs de schuld in de schoenen van iemand anders schuiven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...