Ga naar inhoud
GENEGEERD

Advies gevraagt


prepper053

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

je zegt niks want je zet hem in je berging en neemt hem s,nachts om 3 uur half 4 mee naar boven.

dan is er over het algemeen geen kip te bekennen op straat, en zal in flats niet veel anders zijn.:D

 

mocht je toch iemand tegenkomen dan zeg je: ik heb deze gekocht omdat ik nogal een aparte smaak heb qua aankleding van mijn huis en ik er dus zelf maar wat van maak.:D

 

dan lieg je immers niet:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Sandokan

als je van plan bent om dat hek te plaatsen op een toegang die ook voor anderen bedoeld is dan kun je het vergeten

dat staat een woningbouwvereniging nooit toe

los van dat het vernieling van gemeenschapseigendom zal zijn is het een brandgevaar en is het illegaal om de toegang voor anderen af te sluiten,

dus kun je rekenen op een flinke strop een bekeuring en mogelijk groot conflict met de WBV

als het een toegang is buiten jouw woning die wel alleen voor jou is (dus de buitenkant van jouw voordeur dan geld 'vernieling van openbaar bezit en brandgevaar' en kom je er ook niet mee weg

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je van plan bent om dat hek te plaatsen op een toegang die ook voor anderen bedoeld is dan kun je het vergeten

dat staat een woningbouwvereniging nooit toe

los van dat het vernieling van gemeenschapseigendom zal zijn is het een brandgevaar en is het illegaal om de toegang voor anderen af te sluiten,

dus kun je rekenen op een flinke strop een bekeuring en mogelijk groot conflict met de WBV

als het een toegang is buiten jouw woning die wel alleen voor jou is (dus de buitenkant van jouw voordeur dan geld 'vernieling van openbaar bezit en brandgevaar' en kom je er ook niet mee weg

 

ik mag toch hopelijk aannemen dat hij hem alleen maar bevestigt ten tijden van een heuse shtf:confused:

ik heb ook zo wat spullen apart staan schroeven en grendels enzo, maar die schroef ik pas erop wanneer het los mocht gaan.

tot die tijd ga ik niet voor schut zitten met dikke vette stalen tuingrendels

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben gedeelde bergingen, en onze algemene hal is erg gehorig.

 

als iemand op de begane grond lacht dan kan je het op de slaapkamer nog horen.

 

je zal hem toch omhoog moeten lopen toch?? nou of het dan gehorig is of niet> kiezen of kabelen(en dat laatste raad ik al helemaal niet aan):p

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, de spijlen hek is bedoeld voor binnenshuis en alleen voor de shtf . de reden waarom ik het binnenshuis zou plaatsen is heel simpel: het is dan uit het zicht van de buitenwereld en je ziet niet dat het gebarricadeerd is. als mensen zien dat iets gebarricadeerd is dan gaan ze meteen denken: daar is wat te halen.

 

De bedoeling is om het hek in mijn preppershok te bewaren en de bevestiging alvast aan de muren te maken bij de deur die ik wil barricaderen. dan als het nodig is kan ik in enkele minuten een barricade plaatsen waar men praktisch niet door heen kan komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga een halve maand met een raar petje op lopen en neem allerlei vreemde spullen mee naar binnen.

Zeg dat je een korte kursus kunst doet en dat je eea. maakt met ijzer, verf etc.

 

dus alleen een hek valt op.

 

Een hek, een oude lamp, een autoband en een kastje (alles van grof vuil) samen zal wel lukken. Vraag je buren of ze helpen sjouwen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga een halve maand met een raar petje op lopen en neem allerlei vreemde spullen mee naar binnen.

Zeg dat je een korte kursus kunst doet en dat je eea. maakt met ijzer, verf etc.

 

dus alleen een hek valt op.

 

Een hek, een oude lamp, een autoband en een kastje (alles van grof vuil) samen zal wel lukken. Vraag je buren of ze helpen sjouwen :)

 

dus jouw advies is voor een maand lang ''gekke kunstzinnige basketcase henkie'' uit te hangen:D

 

het klinkt grappig genoeg om te kunnen werken dus tja das dan ook nog een optie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel meer wazige dingen gedaan en dan vooral hulp vragen van de mensen waar je klachten verwacht. Hiding in plain sight :)

 

Als onderdeel van mijn beroep deed ik ook social engineer. Doel, 1 server uit het pand smokkelen. truc. met 10 servers naar beveiliging lopen en vragen of ze even achter de balie mogen liggen, je moet immers nog 10 servers halen en bent bang dat ze gestolen worden :)

 

Dus niet beveiliging omzeilen maar ze betrekken. Je had de gezichten van de opdrachtgever moeten zien toen ze de foto's zagen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen hek plaatsen. Volgens mij zinloos om in je huis te plaatsen. Wat bij brand? Dat houdt een hek niet tegen. Eventuele looters oid zijn dan al te dicht bij ( in je huisje) als je je hek hiervoor wilt gebruiken. Een flat is zowieso al niet een beste lokatie, maar ok je moet het er mee doen.

 

Niet plaatsen zou ik zeggen. Zorg voor houten planken kippengaas en hele sterke deuren om in geval van nood de boefjes buiten te houden. Houten planken kan je ook aan de binnenkant plaatsen, zodat er weinig/niets van te zien is van buiten. Wederom, zorg voor goede brand preventie!!! Ga niet je leefruimte verkleinen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prepass, het betreft een nooduitgang van mijn flat. aan de buitenzijde zit alleen een grote metalen trap. door het plaatsen van een hek dat ik makkelijk weer kan verwijderen door het openen van een slot. beperk ik de mogelijkheid dat iemand binnen kan komen op de zwakste plaats van het flat. Teven zeg je dat ik moet denken aan brand gevaar, maar wat brand er eerder staal of hout zoals jij net zei?? kippengaas om een deur te barriceren?? mischien als je op de laatste minuut wilt voorkomen dat iemand binnenkomt oke, maar als je de tijd hebt om iets voor te bereiden ga je voor iets sterkers en veiliger dan hout en kippengaas.

 

personelijk vind ik een flatje veiliger dan een eensgezinswoning of zo. ik woon 6 hoog en heb maar 2 toegangs deuren om mij zorgen om te maken. ik kan mijn ramen open zetten wanneer ik dan wil en ik hoef niets dicht te timmeren en in het donker te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

even een vraagje tussen door.. om wat voor staal gaat het? is het massief? of is de binnenzijde hol?

iemand met een motorzaag en een goed blad maakt gehakt van zn hekje.. als het hol is dan zou ik is kijken als je iets kan vinden wat er in past en waardoor het moeilijk word om door te zagen.

en jouw meer tijd geeft om weg te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als deze nooduitgang een zwakke plek in jouw beveiliging is, is het zeker een goed idee om deze extra te beveiligen. Pas wel op dat het geen death-trap wordt en dat je er zelf wel snel uit moet kunnen als het nodig is.

Stalen hekwerk lijkt me wat overkill, met strategisch geplaatste houten balken kun je een deur ook zodanig beveiligen dat ze er niet meer inkomen zonder heel veel moeite te moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is gewoon een stalen spijlen hek wat ze ook gebruiken om bedrijfsterein mee af te schermen, dus holle stalen buizen zitten er in. nou daarom wil ik hem binnenshuis bevestigen, dan zien ze hem niet. ik zie niet een plunderaar 12 brandtrappen oplopen met een motorslijptol zonder dat hij denkt het nodig te hebben.

 

Bedbodems lijken mij gewoon niet echt veilig, tevens door de spijlen hee kan ik eventueel het klapraam gebruiken voor ventilatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

prepass, dat wil ik ook. maar ik wil het wel zo maken dat het geen ruimte inneemt die ik nodig heb en ook zo dat het van binnenuit snel te plaatsen is en ook weer weg te halen. tenslotte weet je nooit of je een haastige bug out moet doen.

 

Zoals ik het wil maken kan ik binnen 5 minuten de barricades in plaats hebben en net zo snel weer verwijderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het probleem 053, je wilt eigenlijk gewoon voorkomen dat er hoe dan ook iemand rare vragen gaat stellen. Nou, niet rare vragen - de vragen zijn vaak heel normaal en terecht - je hebt alleen geen zin om rare antwoorden te moeten geven ...

 

Heb het ook een keer gehad, was iets te onnadenkend geweest met een bestelling jerrycans en toen werden vervolgens een stuk of 6 jerrycans in doorzichtig folie (ook lomp van de verzender als je het mij vraagt) bij mijn buren afgeleverd omdat ik niet thuis was. Je kan je voorstellen dat ie zich wel ff afvroegen wat ik daarmee van plan was! Toch maar even beetje uitgelegd dat ik mij zorgen maak over de economie en de benzine prijzen en dat ik een voorraadje wil kunnen opslaan als het opeens heel duur gaat worden enzo. Nou daar kwam ik gelukkig wel mee weg. Maar voor het zelfde geld denken ze dat je een nutcase bent die er rare dingen mee van plan is en dan geef ik ze nog geen ongelijk ook qua achterdocht haha zo ben ik zelf soms ook wel.

 

Hier hou ik tegenwoordig wel veel meer rekening mee. En als ik spullen in de auto heb liggen, dan wacht ik tot het donder is voor ik de achterbak ga uitladen. Wat natuurlijk extra kut is nu het zomer wordt, want je moet echt tot 22:30u wachten dan ;)

 

Paranoia en voorzichtigheid rules!

Een advies kan ik je dan ook niet geven, want je zit gewoon in een nasty situatie zo. Zorg sowieso dat je een plausibel verhaal klaar hebt, dat is het beste. En kies een tijdstip dat de kans op tegenliggers in het trappenhuis gewoon zo klein mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...