Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 21 tot 26 van de 26
    Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Gelukkig heb ik geen 50K aan edelmetalen. Dus ook die problemen niet.

Maar als je om advies vraagt: giet je goud in een of meer bakstenen en metsel die in de muren van je huis en zeg er helemaal niets over tegen wie dan ook.

Of anders in een boot op de bodem van het meer.
    A Lannister always pays his debts.

ďTechnological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.Ē - Aldous Huxley

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk Berichten
    Ik ben nog niet zo heel lang op dit forum vandaar dat ik veel vragen heb. 300k is een klap geld maar hoe en op welke wijze zou je zelfvoorzienend leven? Hoe ziet zoiets eruit?
    Dit verdient eigenlijk een ander topic maar: eigen energie opwekken, eigen watervoorziening, afval/riool zelf verwerken, eigen voedsel verbouwen. Vraag is eigenlijk alleen waar, NL is duur en met 300k leef je als een koning in grote delen v/d wereld.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dakhaas Bekijk Berichten
    Nog ff een leuk linkje... Over geheime opberg ruimtes...
    Ik heb ook een interessante link over geheime opberg ruimtes gevonden:
    http://blog.survival-goods.com/LIBRA...dingPlaces.pdf

Via deze link is het mogelijk een pdf versie van het boek ďThe Construction of Secret Hiding PlacesĒ door Charles Robinson gratis te downloaden.

En dan maar hopen dat dieven dit boek niet gelezen hebben.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    P.S. Ik heb geen behoefte om een kluis van "De Nederlandse Kluis" te huren. Ik heb thuis een ingemetselde kluis voor het bewaren van onze kostbaarheden. Het is op een onopvallende plaats waar echt niemand zal gaan zoeken, althans dat hoop ik!
    Laatst gewijzigd door Luctor et Emergo; 07-05-13 om 09:38.

Survivor
    Ingeschreven
    Apr 2013
    (Risico) Spreiding van spullen lijkt me altijd goed, het blijft altijd afhankelijk tegen welke ramp je je wilt beschermen. Een deel thuis direct voor het grijpen is verstandig, maar bescherming tegen instorten van het financiŽle systeem kun je wat zilver en buitenlandse valuta goed opslaan in een beschermende kluis. Bij een oorlogssituatie zal deze centrale locatie wel snel opengebroken worden door de indringers...

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dR3 Bekijk Berichten
    Dit verdient eigenlijk een ander topic maar: eigen energie opwekken, eigen watervoorziening, afval/riool zelf verwerken, eigen voedsel verbouwen. Vraag is eigenlijk alleen waar, NL is duur en met 300k leef je als een koning in grote delen v/d wereld.
    Bedankt voor de tijd om mijn vraag te beantwoorden. Het probleem bij een dergelijke uitvoering zit in het laatste deel van jouw laatste zin. In de landen waar je met 300k als een koning kunt leven is de kans groot dat je al koud gemaakt bent voordat je paradijs af is. Kan dus alleen wanneer je heel goed in een dergelijk land bent ingevoerd.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Waarom geen discussie over luchtbuksen ?
    Door odessa1944 in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 2
    Laatste Bericht: 03-04-13, 20:52
  2. [Discussie] De beste rugzak voor je BOB
    Door tim! in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 35
    Laatste Bericht: 21-01-13, 07:08
  3. [Discussie] Wat is de beste AA-zaklamp?
    Door Zanshin in forum Survival uitrusting algemeen
    Reacties: 45
    Laatste Bericht: 27-09-12, 22:34

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten