Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mooi waterfilter voor de BOB


f150

Aanbevolen berichten

Afgelopen maand is Seychelle met een nieuw, innovatief waterfilter op de markt gekomen. Het is - voor zover ik weet - het enige filter dat minder dan € 20 kost en filtert terwijl je drinkt (dus zonder mechanische onderdelen als hevelaar/pomp). De capaciteit is beperkt, ca 100 liter, maar mede door de kleine omvang zeer geschikt voor de BOB. Er zijn drie types:

 

Seychelle Standard Filter The Standard filter is ideal for any in or out-door use; like traveling, hiking, biking, camping, fishing or for emergency purposes. It can be used with any type of water source; tap or rainwater, rivers, streams or even lakes (Excluding salt water). It is designed for use with water that is non-turbid, non-stagnant. It removes up to 99.99% of contaminants and pollutants found in fresh water supplies including Aesthetics such as chlorine, Sediment and dirt; Biologicals such as Giardia, Cryptosporidium, E-Coli Bacteria; Chemicals (VOC's) such as DDT, MTBE, Benzene, Chloroforms (THM's); and Dissolved Solids (heavy metals) such as Arsenic, Lead, Mercury, Copper, Zinc, Aluminum and Chromium 6. Removes up to 90% of fluoride.

 

Seychelle Advanced Filter

The Advanced filter is made of the same media as the Standard filter with the addition of EPA approved iodinated resin (EPA Reg #: 35917-2), which has been proven effective in the removal of bacteria and virus to six logs (99.9999%). Removes up to 90% of fluoride. It can be used in extreme conditions; turbid and stagnant water; and is ideal for emergencies such as hurricanes, cyclones, etc. such as events that occurred in the US with Katrina, the hurricane in Haiti, and the recent nuclear explosion in Fukushima, Japan.

 

Seychelle Radiological Filter The Radiological filter removes the four basic zones of contamination: Aesthetic (Chlorine, taste and odor), Chemicals (from Industry and Agriculture), Dissolved Solids (heavy metals such as lead, mercury, Chromium 6) and up to 99.99% of Radiological Contaminants such as Gross Beta, Radon 222, Radium 226, Plutonium, Uranium, Strontium, Cesium 137 and Radioactive Iodine 131. Removes up to 90% fluoride.

 

Meer info en prijzen op: http://store.seychelle.com/Products-Pure_Water_Straw.html.

 

Als er veel belangstelling is, kunnen we misschien gezamenlijk inkopen (via prepshop.nl ?). Ik bestel in ieder geval 8 advanced filters en 2 radiological filters.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb 12 advanced filters besteld en 4 radiologische. Ik moest - mede door achterlijk hoge transportkosten - $ 433 aftikken en misschien bij levering ook nog een donatie doen aan de NL belastingdienst. Als ze binnen zijn kan ik 4 advanced en 2 radiologische doorverkopen. @jobs: je krijgt tzt een seintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik heb 12 advanced filters besteld en 4 radiologische. Ik moest - mede door achterlijk hoge transportkosten - $ 433 aftikken en misschien bij levering ook nog een donatie doen aan de NL belastingdienst. Als ze binnen zijn kan ik 4 advanced en 2 radiologische doorverkopen. @jobs: je krijgt tzt een seintje

 

Aardig product wel... Waar heb je hem precies besteld? Ik lijk op de website van de fabrikant zelf niet naar Nederland te kunnen sturen.

Goedkoopste alternatief inclusief verzenden (voor een enkele advanced) kwam ik uit bij survivorgeek.com...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aardig product wel... Waar heb je hem precies besteld? Ik lijk op de website van de fabrikant zelf niet naar Nederland te kunnen sturen.

Goedkoopste alternatief inclusief verzenden (voor een enkele advanced) kwam ik uit bij survivorgeek.com...

 

Ik heb ze via ebay besteld. 4 radiation filters en 12 advanced filters. De filters waren bij elkaar € 228 maar met verzendkosten, inklaringskosten en BTW komt het op € 410. Ik heb 10 advanced filters en 2 radiation filters voor eigen gebruik. De rest wil ik tegen netto prijs verkopen @jobs had ook interesse. Bijgaand de rekeningen:

[ATTACH=CONFIG]3876[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]3877[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jobs 15e zeker niet, dan zit ik vermoedelijk op Volkel voor Defensie. Voor de 16e zal ik thuis overleggen; het lijkt me wel leuk om jullie een keer IRL te zien. Het is ook wel een goed moment om de tipi weer op te zetten voordat we met het gezin gaan hiken in het niemandsland van ijsland. Ik zal de overige details wel even via PM sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...