Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 10 van de 28
    Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012

Lloyds bank vraagt om kopie identiteitsbewijs

Ik heb een bescheiden bedrag op een internet spaarrekening staan van voormalige Bank of Scotland en sinds kort Lloyds bank.
    Het verzoek is wel legitiem want hetzelfde bericht als hieronder staat ook in mij beveiligde inbox onder mijn rekening maar ik ben benieuwd of jullie het zouden doen, is toch ook weer een document dat je uit handen geeft? Ik overweeg al enige tijd het spaargeld weer naar mijn gewone spaarrekening te halen (maar ik wilde spreiding) en misschien doe ik dat nu wel zonder een kopie te sturen. Wat zijn jullie ideeŽn hierover? Ik ben slecht op de hoogte over alle ins and outs van het bankwezen en heb geen idee over de solvabiliteit van Lloyds (valt wel gewoon onder het bankgarantie systeem). Sommige van jullie hebben veel meer inzicht dan ik dus benieuwd naar jullie adviezen (los van het advies sowieso al mijn geld van de bank te halen).

E-mail:

Verzoek kopie identiteitsbewijs
    Als u vragen heeft over de echtheid of achtergrond van dit bericht, kunt u kijken op www.lloydsbank.nl of contact opnemen met de Spaar Service Desk (020 200 83 88, maandag Ė vrijdag van 09.00 tot 18.00 uur)

Geachte heer XXXXXXX,

U heeft een Internet Spaarrekening bij Lloyds Bank (voorheen Bank of Scotland). Toen u deze rekening opende, hebben wij uw identiteit gecontroleerd aan de hand van uw persoonsgegevens die vermeld stonden op de eerste storting vanaf uw betaalrekening. Vanwege aangescherpte regels rondom terrorismebestrijding en anti-witwasbeleid moeten wij u nu ook vragen om een kopie van uw paspoort of identiteitskaart.

Wij vragen u vriendelijk ons voor 17 juni 2013 een kopie van uw geldige paspoort of identiteitskaart toe te sturen. Als u een identiteitskaart heeft, denkt u er dan aan dat u een kopie van zowel de voor- als achterzijde stuurt. Een kopie van uw rijbewijs is helaas niet geschikt.

U kunt de gescande kopie sturen naar identificatie@lloydsbank.nl.

Als u de voorkeur geeft aan een papieren kopie, dan kunt u deze sturen naar:

Lloyds Bank
    Antwoordnummer 39115
    1090 WC Amsterdam

Een postzegel en een begeleidend schrijven zijn niet nodig.

Hartelijk dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,
    T.B. Starink
    Hoofd Marketing & Sales Lloyds Bank

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Jun 2012
    Ik begrijp het wel, maar zou alleen al uit principe niet mee gaan werken.
    You can educate the ignorant, but you can't fix stupid

After all is said end done, AL LOT MORE will be said than done

Het is vaak beter iets te willen wat je niet hebt, dan iets te hebben wat je niet wilt.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Jan 2013
    Het is maar een verzoek, wie weet zijn ze volgende week door een ander overgenomen,
    hahaha, weer een nieuw verzoek om een kopie,
    Oud chinees spreekwoord is "Twee hoofden weten meer dan ťťn hoofd"

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Is normaal dat een (Europese) bank dat vraagt...

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    het kleine kind in mij vraagt zich dan af; wat ga je er aan doen?
    als jij niet meewerkt wat dan? ik zou inderdaad ook uit principe moeilijk doen
    maar dan heb je de oorspronkelijke rekening denk ik al jaren? want ik moest voor 10 jaar terug bij de abn en rabo al een paspoort of iets laten zien

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    Tja, doodnormaal voor een bank (helaas), dus je hebt eigenlijk maar 2 opties:

- De gevraagde kopie aanleveren
    - Je rekening daar sluiten

Vervelend? Ja, maar het is de wet...

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Oct 2012
    En als je weigert? Wat gaat de bank doen?

Heel simpel; dan trekken ze gewoon je toegang tot de rekening in, totdat je alsnog dat document opstuurt, liggen ze geen seconde wakker van

Moderator
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 12gauge Bekijk Berichten
    het kleine kind in mij vraagt zich dan af; wat ga je er aan doen?
    als jij niet meewerkt wat dan? ik zou inderdaad ook uit principe moeilijk doen
    maar dan heb je de oorspronkelijke rekening denk ik al jaren? want ik moest voor 10 jaar terug bij de abn en rabo al een paspoort of iets laten zien
    Ik heb de rekening sinds een paar jaar, alleen maar omdat toen de rente aardig was maar ondertussen is dat ook al niet meer zo. Het is natuurlijk wel zo dat als ik een andere rekening zou zoeken met een betere rente ik ook een kopie zal moeten sturen. Inderdaad dus eigenlijk lood om oud ijzer. Denk dat ik het dan maar gewoon doe, niets te verbergen en de rekening is sowieso bij de belastingdienst bekend.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Enki Bekijk Berichten
    Tja, doodnormaal voor een bank (helaas), dus je hebt eigenlijk maar 2 opties:

- De gevraagde kopie aanleveren
    - Je rekening daar sluiten

Vervelend? Ja, maar het is de wet...
    Ik zou eigenlijk ook niet zo wakker liggen van het feit dat ze een kopie identiteitsbewijs vragen, is inderdaad de wet. Kan natuurlijk ook geen kwaad om de bank vast te laten leggen wie degene is die toegang tot die rekening heeft.
    Ik denk dat confiscatie van spaartegoeden een veel reeelere zorg is. Dit risico is dan weer te beperken door te bankieren buiten gevarenzones (heel europa en USA dus op het moment), en te verdelen, niet alle eieren in hetzelfde mandje.
    Bankier je buiten europa heb je gelijk veel meer mogelijkheden om vermogen buiten het zicht van de belasting te houden (vermogensrendementsheffing).

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Dit heeft waarschijnlijk te doen met de europese wetgeving.
    In engeland was (is?) het heel gebruikelijk om bij de opening van een rekening om een bewijs van residentie te vragen. Dwz je laat bijvoorbeeld een rekening van het gasbedrijf zien. Daarmee is bewezen dat je woont waar je zegt te wonen, en daarmee kun je een rekening open.
    Nu is het kennelijk zo ver dat ze dit (ten minste voor de niet-UKers) niet langer mogen.

Dat gezegd hebbende: get your money out.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Vergelijkbare onderwerpen

1. Japanse minister vraagt burgers vroeger te sterven
    Door Powerbox in forum Internationaal
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 18-02-13, 17:42
  2. Reacties: 4
    Laatste Bericht: 07-10-12, 20:17
  3. Griekenland vraagt meer tijd en meer geld
    Door partizan in forum Europa
    Reacties: 8
    Laatste Bericht: 17-09-12, 12:02

Labels voor dit Bericht