Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wat is jouw favoriete merk B.O.B./G.H.B./I.N.C.H. rugzak?


Summ

Welk merk rugzak vind jij het beste?  

73 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk merk rugzak vind jij het beste?



Aanbevolen berichten

We zien op het forum zoveel merken en rugzakken dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Daarom wil ik graag van jullie horen welk merk en waarom jullie dat merk zo goed vinden.

 

Ik begin uiteraard:

 

Merk: Maxpedition

Eigenschappen: waterafstotend, stug, sterk, stijf.

Waarom zo goed?: Omdat dit een super merk is qua rugzakken en pouches.

Zelf heb ik een aantal items van dit merk en ben er super tevreden over.

De items zijn vaak aan het begin wat stijf en stug, maar worden wel iets soepeler.

Voor de rest is het een oersterk merk en zijn de indelingen ook altijd super.

 

 

P.s. : Graag ontopic blijven en geen andere discussies houden zodat dit draadje overzichtelijk blijft voor de mensen die nog op zoek zijn naar de rugzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

We zien op het forum zoveel merken en rugzakken dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet.

Daarom wil ik graag van jullie horen welk merk en waarom jullie dat merk zo goed vinden.

 

Ik begin uiteraard:

 

Merk: Maxpedition

Eigenschappen: waterafstotend, stug, sterk, stijf.

Waarom zo goed?: Omdat dit een super merk is qua rugzakken en pouches.

Zelf heb ik een aantal items van dit merk en ben er super tevreden over.

De items zijn vaak aan het begin wat stijf en stug, maar worden wel iets soepeler.

Voor de rest is het een oersterk merk en zijn de indelingen ook altijd super.

 

 

P.s. : Graag ontopic blijven en geen andere discussies houden zodat dit draadje overzichtelijk blijft voor de mensen die nog op zoek zijn naar de rugzak.

 

Helemaal mee eens dat Maxpedition een geweldig merk is. Ik heb de Condor II dagrugzak en een heleboel grote en kleine pouches en tassen. Het is prijzig maar ongeveer onverwoestbaar en ik heb op dit forum al vaker geroepen hoe geweldig dat spul is. Maxpedition heeft echter geen 'grote' rugzakken. Als ik meer dan twee of drie dagen weg ga neem ik meestal mijn Lowe Alpine mee, de Saracen en dan de groene legeruitvoering. Daar kan ik zonder problemen mijn tent, slaapzak, kookgerei en kleding in kwijt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat niet één of ander mode merk? Is deze rugzak duurzaam/stevig?

 

Geen idee, Enrico Benetti klinkt wel als een Italiaans mode merk, maar het schijnt een merk te zijn van Kemperman Lederwaren BV uit Nederland.

http://www.enrico-benetti.com/

De rugtas heb ik nu een jaar en ik gebruik hem een paar keer per week, tot nu toe vertoont hij nog geen scheuren of slijtage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn zwarte rugzak is een Enrico Benetti.

De rugzak heb ik niet specifiek gekozen op merk, maar omdat het formaat en indeling van de vakken mij aanspraken.

 

Volgens mij past men eerst een rugzak (met het gewenste aantal liters) of die wel goed zit op je lichaam, daarna kijk je naar indelingen of kleuren.

 

En dat is een voordeel van LoweAlpine, die rugpanden kun je super instellen, ook voor lange mensen. En tevens goede heupband, lekker strak in te pakken en in te snoeren.

Die van mij heeft al menig kilo's over kilometers meegemaakt :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast morningglory
ASTEJK3.jpg.4122bc95e06800334896dd6c7b4dc7e3.jpg

Ik heb deze van 90 liter en nog twee namaak van Gelert van 120 liter. Onopvallender dan zo'n grote camo leger rugzak, en dat was nou precies de bedoeling. Schouderbanden en heupband. Prrrrrrima!

 

Ik heb deze zelf ook. Lekker stevig, valt niet op, makkelijke te dragen en de spullen blijven er lekker droog in. Gebruik hem ook voor mijn "normale" vakanties. Vind hem minder geschikt om langere stukken mee te lopen dan is een rugzak comfortabeler ondanks de schouder en heupbanden. In Roermond (outlet storen) waren deze voor een hele leuke prijs te koop in vergelijking met de normale winkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij past men eerst een rugzak (met het gewenste aantal liters) of die wel goed zit op je lichaam, daarna kijk je naar indelingen of kleuren.

 

Ik denk dat dat verschilt van persoon tot persoon, de Benetti die ik heb aangeschaft heeft geen voorgevormd rugdeel waardoor hij lekkerder zit. Ik moet tijdens het vullen van de rugzak daarmee rekening houden anders zit er bijvoorbeeld een uitstekende zaklamp oid in mijn rug te wrijven, waardoor hij oncomfortabel word tijdens het dragen.

Het comfort van een rugzak kun je min of meer zelf bepalen op de wijze hoe je hem vult, aan de zakindeling kun je zelf weinig aan veranderen net als de kleur.

 

Ik heb gekozen voor een neutraal zwarte (eigenlijk is het een donker grijze) rugzak met een bepaalde indeling.

De banden van de Benetti rugzak zijn natuurlijk nog te verstellen, ik heb op een aantal plaatsen op de rugzak nog klittenband laten toevoegen.

Hij koste rond de 70 euro inclusief de klittenband toevoeging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hou het op de Fjällräven Kajka rugzakken. We gebruiken ze een paar weken per jaar om te backpacken, zijn onverslijtbaar en denk ik de meest bekroonde rugzak die er is. Ik heb 75, 100, 110l uitvoeringen liggen. Nadeel: ze zijn zwaar, allemaal rond de 3 kg en redelijk aan de prijs (>€ 300). Voordeel: sterk, meerdere compartimenten en een grandioze heupgordel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

mijn favoriete backpack,s :als E.D.C een leren rugzak uit mijn schooltijd geloof ook van enrico benetti , mijn 3 days,pack is een medium alice pack.

en ben nu aan het sparen voor een large alicepack voor B.O.B .if it aint broken dont fix it is mijn motto , deze alicepacks zijn war tested en in mijn ogen bomb proof te noemen , de berghaus is in mijn ogen een mooie 2de plaats toebedeeld.

 

groetjes A.V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de Osprey Atmos 50 als BOB en de 5.11 Bail Out Bag als GHB.

 

Als EDC de 5.11 PUSH pack, die ik ook overigens gebruik als stuurtas op de fiets.

 

Voor een dagje hiken heb ik de Maxpedition Condor II, met afwisselend verschillende pouches van Maxpedition, Tasmanian Tiger, 5.11 en Condor. Of de m4 waistpack van Maxpedition.

 

Favo merk is denk ik stiekem de Maxpedition, maar toch eigenlijk weer 5.11 omdat dit niet wat betaalbaarder voor ons in de EU is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor OVERIG gestemd, Ik gebruik een ALICE-pack. Waarom? Nou ze zijn sterk, betrouwbaar en ze hebben zich al ruim 50 jaar bewezen. Er zijn maar weinig rugzakken/backpacks die zo betrouwbaar zijn, ze werden gebruikt in oorlogstijd en 50 jaar later zijn ze er nog steeds.

 

Onderdelen zijn redelijk gemakkelijk te repareren of te vervangen, ook is de ALICE pack makkelijk aan te passen. Door middel van een MOLLE2 adapter te gebruiken is de ALICE-Pack zelfs geschikt om MOLLE-Gear te bevestigen.

 

De ALICE-Pack is DE Backpack voor de budget prepper, veel kwaliteit voor weinig geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb twee rugzakken van Mil-Tec aangeschaft. De small is ongeveer 30L en de large ongeveer 50L. Beide zijn zwart, hebben meerdere vakken, molle systeem en betaalbaar. De small was 28,50 en de large 35,00. Ben beide langzaam aan het vullen met allerlei spul. Voelen stevig en goed gemaakt aan.

 

Linkje http://www.sturm-miltec.de/2040/ausrüstung/rucksäcke/us-assault-pack-lg-schwarz.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik hou het ook bij mijn Berghaus. Hij voelt goed aan op de rug en alles past er nog in dus ook nooit op zoek geweest naar een andere of hem ergens mee vergeleken. De GHB is een Mill-tech rugtasje wat ingepakt en al in de Berghaus past en dan onderdeel van de BOB wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...