Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Receptenboek

Jr. prepper
    Ingeschreven
    May 2013

Receptenboek

Hallo,

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage en wil een website aan gaan bieden waar men boeken kan bestellen.
    Wat ik me af vroeg is of men momenteel nog gebruikt maakt van een receptenboek?

En als er de mogelijkheid bestaat om je favorieten gerechten, die je hebt gemarkeerd op een gerechtensite zoals Smulweb, af te laten drukken in een boek, zou je hier behoefte aan hebben?

Als er iets onduidelijk is, vraag het me dan gerust. Ik zou hier zoveel mogelijk nuttige antwoorden uit willen halen.

Alvast bedankt.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Ik niet, we hebben zelf een printer. Beetje onzinnig om een 'klaar' receptenboek af te laten drukken, er komen voortdurend nieuwe recepten bij. Favoriete recepten werk ik om naar mijn eigen standaardformaat, met mijn eigen aanpassingen erbij, en die veranderen af en toe dus dan moet ik 1 velletje opnieuw printen ipv een heel boek opnieuw laten drukken.

Tip: als je door 'recepten' te googlen op zomaar een forum terechtkomt, lees je dan eerst een bťťtje in wat voor forum het is.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Hoi [MENTION=2224]Carla_vdN[/MENTION], da's inderdaad meer een vraag voor het koksforum.nl of - om het voor dit publiek interessant te houden:
    http://www.devrijeakker.nl/index.php.../receptenforum
    Hora est.

Jr. prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    Bedankt voor het antwoorden Hippo.

Oh, mijn excuses, hoe kan ik dit bericht dan hier verwijderen?

Banned
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carla_vdN Bekijk Berichten
    Hallo,

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage en wil een website aan gaan bieden waar men boeken kan bestellen.
    Wat ik me af vroeg is of men momenteel nog gebruikt maakt van een receptenboek?

En als er de mogelijkheid bestaat om je favorieten gerechten, die je hebt gemarkeerd op een gerechtensite zoals Smulweb, af te laten drukken in een boek, zou je hier behoefte aan hebben?

Als er iets onduidelijk is, vraag het me dan gerust. Ik zou hier zoveel mogelijk nuttige antwoorden uit willen halen.

Alvast bedankt.
    Laat maar lekker staan, het is heel erg prep gerelateerd zelfs..

Denk maar zo, je hebt een hele waslijst aan recepten, ook preprecepten.
    Als SHTF, dan wil je ze in boekvorm hebben.

Blijkt nu toevallig dat ik een amateurkokkie ben en alle receptenprogramma's al wel geprobeerd
    heb inclusief die voor je mobiel. Er is dan 1 mankement:

Er is geen adequaat receptenprogramma dat heel simpel doet wat je wilt, namelijk
    opslaan van recepten, zelf invoeren van recepten, en uitprinten, en dan nog liefst in klein boekformaat
    zonder het gezeik van opmaak en format.

Ik ben hier in het verleden zo vaak op geknald, dat ik het idee opvatte mijn eigen programma
    te programmeren, zou nog geld opbrengen ook, maar ja dan heb je geen tijd..

Dus voor preppers an sich, zou ik het ideaal vinden mijn (prep) recepten ergens op te slaan, whatever
    hoe en dan een totale printout dat zo in een boekje de printer uitkomt. Kan dan zo bij mijn SHTF boekenset.

En als SHTF, wil je ook niet voor iemand die niet kan koken erbij staan en gaan uitleggen wat ze moeten doen
    om een gerecht te maken, dan zelg je hier is mijn SHTF kookboek, maak maar mijn eigen verzonnen recept knoflook brood..

Ja precies hoor sommigen al denken wat is dat?? Nouja punt al gemaakt

Dus voor mij persoonlijk, ja ergens opslaan en dan uitprinten maar wel in booklet vorm, op een A4 doe ik al..
    Mijn map groeit uit zijn voegen..weckrecepten..brood..baksels..

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Mijn receptenprogramma heet 'Word'. ;-)

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hippo Bekijk Berichten
    Ik niet, we hebben zelf een printer. Beetje onzinnig om een 'klaar' receptenboek af te laten drukken, er komen voortdurend nieuwe recepten bij. Favoriete recepten werk ik om naar mijn eigen standaardformaat, met mijn eigen aanpassingen erbij, en die veranderen af en toe dus dan moet ik 1 velletje opnieuw printen ipv een heel boek opnieuw laten drukken.

Tip: als je door 'recepten' te googlen op zomaar een forum terechtkomt, lees je dan eerst een bťťtje in wat voor forum het is.
    Als prepper heb ik juist heel veel aan kook- en receptenboeken die 'klaar' zijn. In of na een shtf-situatie is er geen internet meer en zal ook je printer niet meer werken. Vooral oude kookboeken met simpele recepten en recepten met 'vergeten' groenten zijn goed bruikbaar en makkelijk te vinden op rommelmarkten, marktplaats en boekwinkeltjes.nl. Ook leuk zijn de kookboeken uit de jaren 70 en 80, gedrukt op van dat bruine papier met alternatieve en vegetarische recepten.
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pathfinder Bekijk Berichten
    Als prepper heb ik juist heel veel aan kook- en receptenboeken die 'klaar' zijn. In of na een shtf-situatie is er geen internet meer en zal ook je printer niet meer werken.
    Je begrijpt me verkeerd, ik heb een multomapje met eigen uitdraaien erin.
    En ja ook kookboeken uit jaren 70 en nog wel ouder ook want die gebruikte ik natuurlijk voordat we computers in huis hadden. Ik ben niet zo'n weggooier, zeker niet van boeken.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hippo Bekijk Berichten
    Je begrijpt me verkeerd, ik heb een multomapje met eigen uitdraaien erin.
    En ja ook kookboeken uit jaren 70 en nog wel ouder ook want die gebruikte ik natuurlijk voordat we computers in huis hadden. Ik ben niet zo'n weggooier, zeker niet van boeken.
    Aha, dan verzamelen we ongeveer op dezelfde manier. Leuk!
    Two roads diverged in a wood, and I -
    I took the one less traveled by,
    And that has made all the difference.

Robert Frost

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten