Ga naar inhoud
GENEGEERD

Receptenboek


Carla_vdN

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage en wil een website aan gaan bieden waar men boeken kan bestellen.

Wat ik me af vroeg is of men momenteel nog gebruikt maakt van een receptenboek?

 

En als er de mogelijkheid bestaat om je favorieten gerechten, die je hebt gemarkeerd op een gerechtensite zoals Smulweb, af te laten drukken in een boek, zou je hier behoefte aan hebben?

 

Als er iets onduidelijk is, vraag het me dan gerust. Ik zou hier zoveel mogelijk nuttige antwoorden uit willen halen.

 

Alvast bedankt.:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik niet, we hebben zelf een printer. Beetje onzinnig om een 'klaar' receptenboek af te laten drukken, er komen voortdurend nieuwe recepten bij. Favoriete recepten werk ik om naar mijn eigen standaardformaat, met mijn eigen aanpassingen erbij, en die veranderen af en toe dus dan moet ik 1 velletje opnieuw printen ipv een heel boek opnieuw laten drukken.

 

Tip: als je door 'recepten' te googlen op zomaar een forum terechtkomt, lees je dan eerst een béétje in wat voor forum het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben momenteel bezig met mijn afstudeerstage en wil een website aan gaan bieden waar men boeken kan bestellen.

Wat ik me af vroeg is of men momenteel nog gebruikt maakt van een receptenboek?

 

En als er de mogelijkheid bestaat om je favorieten gerechten, die je hebt gemarkeerd op een gerechtensite zoals Smulweb, af te laten drukken in een boek, zou je hier behoefte aan hebben?

 

Als er iets onduidelijk is, vraag het me dan gerust. Ik zou hier zoveel mogelijk nuttige antwoorden uit willen halen.

 

Alvast bedankt.:)

 

Laat maar lekker staan, het is heel erg prep gerelateerd zelfs..

 

Denk maar zo, je hebt een hele waslijst aan recepten, ook preprecepten.

Als SHTF, dan wil je ze in boekvorm hebben.

 

Blijkt nu toevallig dat ik een amateurkokkie ben en alle receptenprogramma's al wel geprobeerd

heb inclusief die voor je mobiel. Er is dan 1 mankement:

 

Er is geen adequaat receptenprogramma dat heel simpel doet wat je wilt, namelijk

opslaan van recepten, zelf invoeren van recepten, en uitprinten, en dan nog liefst in klein boekformaat

zonder het gezeik van opmaak en format.

 

Ik ben hier in het verleden zo vaak op geknald, dat ik het idee opvatte mijn eigen programma

te programmeren, zou nog geld opbrengen ook, maar ja dan heb je geen tijd..

 

Dus voor preppers an sich, zou ik het ideaal vinden mijn (prep) recepten ergens op te slaan, whatever

hoe en dan een totale printout dat zo in een boekje de printer uitkomt. Kan dan zo bij mijn SHTF boekenset.

 

En als SHTF, wil je ook niet voor iemand die niet kan koken erbij staan en gaan uitleggen wat ze moeten doen

om een gerecht te maken, dan zelg je hier is mijn SHTF kookboek, maak maar mijn eigen verzonnen recept knoflook brood..

 

Ja precies hoor sommigen al denken wat is dat?? Nouja punt al gemaakt :p

 

Dus voor mij persoonlijk, ja ergens opslaan en dan uitprinten maar wel in booklet vorm, op een A4 doe ik al..

Mijn map groeit uit zijn voegen..weckrecepten..brood..baksels..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik niet, we hebben zelf een printer. Beetje onzinnig om een 'klaar' receptenboek af te laten drukken, er komen voortdurend nieuwe recepten bij. Favoriete recepten werk ik om naar mijn eigen standaardformaat, met mijn eigen aanpassingen erbij, en die veranderen af en toe dus dan moet ik 1 velletje opnieuw printen ipv een heel boek opnieuw laten drukken.

 

Tip: als je door 'recepten' te googlen op zomaar een forum terechtkomt, lees je dan eerst een béétje in wat voor forum het is.

 

Als prepper heb ik juist heel veel aan kook- en receptenboeken die 'klaar' zijn. In of na een shtf-situatie is er geen internet meer en zal ook je printer niet meer werken. Vooral oude kookboeken met simpele recepten en recepten met 'vergeten' groenten zijn goed bruikbaar en makkelijk te vinden op rommelmarkten, marktplaats en boekwinkeltjes.nl. Ook leuk zijn de kookboeken uit de jaren 70 en 80, gedrukt op van dat bruine papier met alternatieve en vegetarische recepten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als prepper heb ik juist heel veel aan kook- en receptenboeken die 'klaar' zijn. In of na een shtf-situatie is er geen internet meer en zal ook je printer niet meer werken.

 

Je begrijpt me verkeerd, ik heb een multomapje met eigen uitdraaien erin.

En ja ook kookboeken uit jaren 70 en nog wel ouder ook want die gebruikte ik natuurlijk voordat we computers in huis hadden. Ik ben niet zo'n weggooier, zeker niet van boeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt me verkeerd, ik heb een multomapje met eigen uitdraaien erin.

En ja ook kookboeken uit jaren 70 en nog wel ouder ook want die gebruikte ik natuurlijk voordat we computers in huis hadden. Ik ben niet zo'n weggooier, zeker niet van boeken.

 

Aha, dan verzamelen we ongeveer op dezelfde manier. Leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 jaren later...

Hier staan ook de nodige analoge boeken in de kast. 

Worstmaken, Indisch koken, etc.

Laatste onderwerp heb ik laatst aangevuld met het boek Chi.Ind/Rest.

Over de Chinees Indische keuken in Nederland, boordevol heerlijke recepten.

Maar uiteraard staat er ook een oud beduimeld en vettig exemplaar van het Groot Indonesisch Kookboek van Bep Vuyck in de kast...

A.h.w. de bijbel onder de Indische kookboeken... ❤️🖕

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...