Ga naar inhoud
GENEGEERD

ulitieme B.O.B (D.I.Y)


Gast ancestral-viking

Aanbevolen berichten

Gast ancestral-viking

hallo preppers - survivalisten - natuurliefhebbers - etc

 

vraagje kunnen jullie dat gevoel :het beste van meerdere werelden willen ???

 

precies dat heb ik dus ook :D .

 

ik heb Besloten om helemaal zelf mijn eigen Rugzak te gaan maken.

(je bent een budget-prepper of nie huh !)

 

wat ga ik doen......

 

1 ik ga naar de wikipedia en zoek daar naar :ontwerp medium alicepack.

2 ik ga naar de Bouwmarkt en koop daar P.V.C afvoerbuis , t stukken en elleboog stukken en wat pvc lijm.

(youtube :p.v.c alicepackframe filmpje)

3 daarna ga ik naar de zeilmakerij en haal daar trailerzeil voor vrachtwagens .

(welke kleur ???) :zwart / groen ???)

4 bij de hengelsport winkel haal ik een rolletje guddebrod garen (gevlochten dacron)

5 voor het ontwerp van de rugzak zelf :zoeken naar plaatjes en maten van bijvoorbeeld berghaus/of alicepack.

voor een paar euries naaien ze je ontwerp in elkaar (zeilmakerij)

 

reslultaat: een ongeloofelijke lichte en onverwoestbare waterdichte B.O.B / survival rugzak

 

prijs 3x de helft van een paar euro,s van een nieuwe uit de winkel !!!

 

(eventueel bij de gamma/praxis haal ik wat spuitbussen in de juiste kleur en spuit het hele spulletje in camo :o )

 

ik had vanacht een bui dat ik niet kon slapen en heb het hele spulletje vanacht lopen uitwerken,

het kan even duren maar zodra ik er foto,s van heb zal ik deze gaan posten voor jullie .

 

groetjes A.V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik denk dat een originele alicepack van marktplaats of de dump nog goedkoper kan uitvallen dan een doe het zelf variant.

Ik zie ze vaak genoeg voor een tientje voorbij komen.

Niet om je idee onderuit te trappen maar om je heel veel werk te besparen;)

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ancestral-viking

@Greener ik heb een alice pack medium maar het frame bevalt me niet zo en als je wel eens trailerzeil hebt beetgehad dan weet je dat dat onwijs oersterk is ,

en waterafstotend bijna waterdicht zou ik zeggen......het hele idee is om een sterker en lichter frame te krijgen en een betere kwaliteit van de rugzakl zelf......

 

dat je de alicepack,s van marktplaats kan halen dat weet ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet mee zal vallen om een comfortabel iets te maken, en denk ook dat de kosten tegenvallen, maar ik wens je veel succes en ben benieuwd naar het resultaat. Post aub foto's en een overzicht van de kosten die je gemaakt hebt voor de materialen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het niet mee zal vallen om een comfortabel iets te maken, en denk ook dat de kosten tegenvallen, maar ik wens je veel succes en ben benieuwd naar het resultaat. Post aub foto's en een overzicht van de kosten die je gemaakt hebt voor de materialen.

 

Inderdaad, het klinkt misschien eenvoudiger dan het is, @ancestral-viking. Ook ik ben benieuwd naar je ervaringen en de kosten. Neemt niet weg dat het in elkaar zetten van je eigen rugzak hartstikke leuk kan zijn én een goede shtf-oefening!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo preppers - survivalisten - natuurliefhebbers - etc

 

vraagje kunnen jullie dat gevoel :het beste van meerdere werelden willen ???

 

precies dat heb ik dus ook :D .

 

ik heb Besloten om helemaal zelf mijn eigen Rugzak te gaan maken.

(je bent een budget-prepper of nie huh !)

 

wat ga ik doen......

 

1 ik ga naar de wikipedia en zoek daar naar :ontwerp medium alicepack.

2 ik ga naar de Bouwmarkt en koop daar P.V.C afvoerbuis , t stukken en elleboog stukken en wat pvc lijm.

(youtube :p.v.c alicepackframe filmpje)

3 daarna ga ik naar de zeilmakerij en haal daar trailerzeil voor vrachtwagens .

(welke kleur ???) :zwart / groen ???)

4 bij de hengelsport winkel haal ik een rolletje guddebrod garen (gevlochten dacron)

5 voor het ontwerp van de rugzak zelf :zoeken naar plaatjes en maten van bijvoorbeeld berghaus/of alicepack.

voor een paar euries naaien ze je ontwerp in elkaar (zeilmakerij)

 

reslultaat: een ongeloofelijke lichte en onverwoestbare waterdichte B.O.B / survival rugzak

 

prijs 3x de helft van een paar euro,s van een nieuwe uit de winkel !!!

 

(eventueel bij de gamma/praxis haal ik wat spuitbussen in de juiste kleur en spuit het hele spulletje in camo :o )

 

ik had vanacht een bui dat ik niet kon slapen en heb het hele spulletje vanacht lopen uitwerken,

het kan even duren maar zodra ik er foto,s van heb zal ik deze gaan posten voor jullie .

 

groetjes A.V

 

Leuk project, maar de kosten zullen je tegenvallen. Eveneens het idee om een PVC frame te maken vind ik geen goed idee. PVC afvoerbuis met ellebogen?? dat is groot, lomp en totaal niet praktisch.En veel verschil aan gewicht heb je ook niet, mogelijk is het zelfs nog zwaarder. Had je het gemaakt van electriciteits buizen dan was het tenminste nog lichter, maar dan nog is het te breekbaar en zal het niet werken.

 

Je kan bij sommige dumpshops al voor 35 euro een ALICE-Pack met frame kopen. Die heb je dan al voor 35 euro, trek nog een paar euro uit voor personenlijk aanpassingen dan zal je een bedrag van totaal 45 euro kwijt zijn voor een geweldige en betrouwbare BOB.

 

Als ik in jou schoenen zou staan dan zou ik er gewoon 1 kopen en er 1 maken als je echt in de shtf zit zonder een degelijke pack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Greener ik heb een alice pack medium maar het frame bevalt me niet zo en als je wel eens trailerzeil hebt beetgehad dan weet je dat dat onwijs oersterk is ,

en waterafstotend bijna waterdicht zou ik zeggen......het hele idee is om een sterker en lichter frame te krijgen en een betere kwaliteit van de rugzakl zelf......

 

dat je de alicepack,s van marktplaats kan halen dat weet ik :)

 

Ik heb er ook 1, het enigste wat mij niet beviel aan het frame was dat er geen handvat op zat. Dat heb ik zelf gemaakt met paracord, erg handig want nu heb ik standaard enkele meters paracord aan mijn frame zitten die ik in nood kan gebruiken.

 

BTW, trailerzeil is oersterk maar moeilijk te bewerken tenzij je een speciale naaimachine hebt. ook iets wat veel mensen niet weten is dat het zeil broos kan worden en scheurtjes gaat vertonen op de plaatsen waar het gevouwen/geopend word. Trailerzeil is geschikt voor grote oppervlakten, maar ik denk niet dat het geschikt is als materiaal voor een backpack.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...