Ga naar inhoud
GENEGEERD

Pioniersschep/Shovel E-tools


Aanbevolen berichten

Ik heb al een tijdje een militaire 3 fold shovel e-tool en vind het best wel een deftig hebbeding dat z'n dienst al heeft bewezen. Deze ligt standaard in m'n wagen maar kan ik ook indien nodig aan mijn bob hangen.

klapschopje.jpg.c3832ce9249ae83e96f60ec3ecb2260c.jpg

 

Ik hoop binnenkort ook een H.A.S.P. te kunnen bestellen.

thm_hasp.jpg.821657d58e2aab286a023e6234524778.jpg

 

 

Onlangs zag ik een filmpje van een Chinese variant en vond het wel interessant om hier eens te delen.

 

 

Dit topic is beetje bedoeld om dit soort schepjes te bespreken. Welke types heb je goede ervaringen mee en welke merken zijn bagger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Gast Heksenboot

Leuk en leerzaam filmpje @carismo.

Goeie tips hoe je een vouwschop kan gebruiken.

Op je 3 folded shovel, kan je wat aanpassingen maken. Mes en zaag lijkt me wel handig.

 

Bedankt voor het delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk en leerzaam filmpje @carismo.

Goeie tips hoe je een vouwschop kan gebruiken.

Op je 3 folded shovel, kan je wat aanpassingen maken. Mes en zaag lijkt me wel handig.

 

Bedankt voor het delen.

 

Geen probleem iedereen kan er iets van opsteken nietwaar.

 

Mijn 3 fold ding heeft aan 1 rechte kant en aan 1 schuine zijde een soort van serratie maar echt zagen doet het niet, misschien dat ik daar wel een zaag van maak. De vlakke kanten zijn wel geslepen. maar er zit een ronding in de schep waardoor het wel vrij moeilijk is om mee te batonnen omdat het zich dan na een tijdje vastzet, maar gewoon mee kappen lukt wel goed. Het is ook de versie zonder pikhouweel en hamerkop dus misschien moet ik eens uitkijken naar een upgrade.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog enkele filmpjes.

 

[video=youtube;WT-JxTwwV7Q]

 

De HX lijkt me wel wat, enkel ben ik niet zo happig op het mes met hol handvat, ook nergens een echte test te vinden...

 

 

Dan vind ik deze iets overtuigender, al is een pallet niet echt te vergelijken met een hardhout..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb al een tijdje een militair 3 fold shovel e-tool en vind het best wel een deftig hebbeding dat z'n dienst al heeft bewezen. Deze ligt standaard in m'n wagen maar kan ik ook indien nodig aan mijn bob hangen.

klapschopje.jpg.c3832ce9249ae83e96f60ec3ecb2260c.jpg

 

Ik hoop binnenkort ook een H.A.S.P. te kunnen bestellen.

thm_hasp.jpg.821657d58e2aab286a023e6234524778.jpg

 

 

Onlangs zag ik een filmpje van een Chinese variant en vond het wel interessant om hier eens te delen.

 

 

Dit topic is beetje bedoeld om dit soort schepjes te bespreken. Welke types heb je goede ervaringen mee en welke merken zijn bagger?

 

hahaha dat filmpje was informatief en grappig, deed me denken aan een propaganda film van noord-korea. maar toch wel een leuk schepje, vraag me af of het schepje ook echt duurzaam is als je het zo zou gebruiken. Zou de as/bout bij het knik gedeelte het niet een keer begeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 7 maanden later...

Leuk schopje,maar pittig geprijst.

Ik vind het ook een gevaarlijk ding om mee te graven.Bij een misstap of verkeerde handeling ????Dit gezien de geslepen(Getande)zijkanten.

Voor een schopje vind ik dit te ........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er vet uit maar zoals frans al zegt misschien beetje te gevaarlijk om mee te graven.En of die ook degelijk is weet ik niet maar persoonlijk heb ik het niet zo op een kunststof schep

 

De steel is van kunstof de schep zelf van (RVS )2CR13 dit word ook vaak gebruikt voor het vervaardigen van REMSCHIJVEN..Dat Glasfiberversterkte kunstof is kwalitatief hoogwaardig!!!!!.Ik vind het ontwerp gewoon te gevaarlijk .Alleen al omdat het ook niet echt in balans is(Vooral hakken ).

Met twee handen ???Misschien, maar met 1 hand(Het kan kantelen) En dan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...