Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 55
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
    Wat zou dan een conclusie kunnen zijn als u zelf zegt niet de wijsheid in pacht te hebben & velen volgens u zelf het "hier" niet met u eens zijn...? misschien verstandig om uw bronnen te vermelden of uw informatie/bronnen opnieuw te onderzoeken... een goede dicussie is nooit weg maar onderbouw hetgeen wat u post.
    Een conclusie is dat economie geen wetenschap is en niemand weet hoe een/de economie zich ontwikkelt. Hele bekwame mensen zitten er vaak naast. In dat licht gezien is mijn mening net zo juist als de uwe. Wel of geen bronvermelding. Ik respecteer uw mening in de hoop dat u de mijne ook respecteert.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Bekijk Berichten
    Wat een cynisme. Jammer hoor.
    Hoewel ik ook niet positief ben over diverse ontwikkelingen ben ik blijkbaar niet negatief genoeg.
    Maar goed, in dit soort discussies zijn geen winnaars dus laat ik die voor wat het is.
    Begrijp me niet verkeerd [MENTION=2142]Jacob[/MENTION] ,ik val u niet af! Als er positieve informatie is zou ik graag weten waar deze te vinden valt. Het is niet zo dat ik een uitermate negatieve houding heb, ik zie graag mijn vragen beantwoord op een zowel positieve situatie als een shtfs.
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Jacob, jij laat hier op de site een tegengeluid horen. Dat is juist goed! Meer leren is altijd goed, een frisse kijk op zaken ook. Maar geef ons dan ook een kijkje in jouw bronnen. Zoals je zelf al zegt het is geen wetenschap. Het gaat hier dus ook niet over gelijk hebben ookal kunnen sommigen hun toekomstvisie soms heel fel verdedigen, niemand heeft gelijk, niemand weet het. Als jij meent dat jouw visie de enige juiste is, prima, join the club, maar onderbouw het dan, en kom met meer.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Apr 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bartje Bekijk Berichten
    Volgens de schrijver is het doel om een globale centrale bank te introduceren. Ron Paul heeft in 2008 al gezegd dat hiervoor op de G20 plannen worden gemaakt. https://www.youtube.com/watch?v=QnsfZwwswZE De vrije markt wordt zo wereldwijd aan banden gelegd. Of dit goed of slecht is voor de gemiddelde burger durf ik niet te zeggen maar ik denk dat als er echt een wereldcrash komt iedereen om 'een' oplossing vraagt ook al is het verre van ideaal.
    We hebben nu een defacto wereldmunt. Het heet de USD.
    Serieus! wat zou een officiele wereldmunt anders zijn dan dat wat de USD nu is?
    Ik geloof niet dat een wereldmunt alle huidige munten zou vervangen. Het zou alleen gebruikt worden om als backing voor de lokale munten te dienen. Net zoals de laatste jaren gebeurde met de USD. Het verschil zou natuurlijk zijn dat niet de US deze wereldmunt zou uitgeven, maar een instantie als de IMF of een nieuw op te richten instantie.
    De US zou ENORM verliezen door de introductie van een echt onafhankeleijke wereldmunt. Nu kunnen ze onbeperkt geld maken en dit ruilen tegen goederen. Dat zou afgelopen zijn als de dollar niet langer als wereldmunt genomen wordt. IMO zou de US daarin nooit toestemmen. De US zou hooguit toestemmen als ze op de een of andere manier dezelfde voordelen krijgen als nu met de USD. Maar dan is er niets verandert!

In dit artikel 'The coming collapse of the petrodollar' http://www.zerohedge.com/news/2013-0...odollar-system staat ook aangegeven dat het systeem van de petrodollar onhoudbaar is en de impact ervan enorm zal zijn. Ik durf aan te nemen dat Bernanke (FED) dit zal meewegen in plannen om de wereld een nieuwe richting te geven.
    Wel, de petrodollar is op zich niet zo belangrijk imo. Wat belangrijker is is waarin de landen hun reserves houden. Als India en Barzilie elkaars munten gaan gebruiken om handel in te drijven maar ondertussen de overschotten parkeren in USD, dan is er nagenoeg geen impact op de USD. Wel een psychologische, maar geen reŽle.

Voor preppers is het denk ik van belang om dit scenario mee te laten wegen in beslissingen voor het preppen. Hoewel niemand de toekomst kan voorspellen denk ik dat het artikel wel een afgewogen en onderbouwd scenario geeft voor een mogelijke toekomst, en je niet blind als een paard af hoeft te gaan op een echte EOTWAWKI. Maar dat is voor iedereen anders. Mijn conclusie is dat die grote crash er komt en dat men met iets nieuws komt. Hoe lang, wanneer etc is nog onduidelijk.
    Elk systeem waarbij er een betere (of eigen waar er eindelijk een een) balans komt tussen oost en west gaat ten koste van het westen. Wij leven ver boven onze stand en dat is hoe dan ook onhoudbaar. Echter een grote crash waarbij dit in ťťn keer wordt aangepast is zeer onwaarschijnlijk. Ik maak me daar geen zorgen over. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren, maar dat de kans zo klein is dat ik er niet echt rekening mee houd. Bovendien zou de impact op mijn preps minimaal zijn, die zouden er niet echt anders door worden.
    www.overbeterleven.nl - Overleven in slechte tijden, Beter leven in goede tijden.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rassy Bekijk Berichten
    Er komt geen crash
    Dat ligt aan je definitie van een crash. Het huidige systeem is gebaseerd op groei, en grondstoffen. Je weet vast dat oneindige groei niet mogelijk is, dus het systeem moet tzt plaats maken voor een ander systeem. Hoe en wanneer dat gebeurd weet niemand, maar die overgang kost vast tijd en veel moeite. Het maakt niet uit wat de ecb, overheid, banken etc gaan doen; uiteindelijk kunnen ze die overgang alleen proberen uit te stellen.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door OBL-Rien Bekijk Berichten
    Ik geloof niet dat een wereldmunt alle huidige munten zou vervangen. Het zou alleen gebruikt worden om als backing voor de lokale munten te dienen. Net zoals de laatste jaren gebeurde met de USD. Het verschil zou natuurlijk zijn dat niet de US deze wereldmunt zou uitgeven, maar een instantie als de IMF of een nieuw op te richten instantie.
    Dat is IMO wat de schrijver van het artikel aangeeft, dat het IMF uitgever wordt van een munt die als backing voor lokale munten gebruikt gaat worden.

De US zou ENORM verliezen door de introductie van een echt onafhankeleijke wereldmunt. Nu kunnen ze onbeperkt geld maken en dit ruilen tegen goederen. Dat zou afgelopen zijn als de dollar niet langer als wereldmunt genomen wordt. IMO zou de US daarin nooit toestemmen. De US zou hooguit toestemmen als ze op de een of andere manier dezelfde voordelen krijgen als nu met de USD. Maar dan is er niets verandert!
    Ze kunnen niet onbeperkt geld maken. Alleen tot een bepaald maximum anders is de dollar niets meer waard als er teveel van is. Veel landen zijn hun dollar reserves nu dan ook aan het afbouwen omdat de schulden van Amerika veels te groot zijn en dit gefinancieerd wordt door geld uit niets te scheppen. http://www.zerohedge.com/news/2013-0...mic-black-hole

Wel, de petrodollar is op zich niet zo belangrijk imo. Wat belangrijker is is waarin de landen hun reserves houden. Als India en Barzilie elkaars munten gaan gebruiken om handel in te drijven maar ondertussen de overschotten parkeren in USD, dan is er nagenoeg geen impact op de USD. Wel een psychologische, maar geen reŽle.
    Landen hebben altijd dollarreserves aangehouden om te kunnen handelen in onder andere olie. Die dollarreserves worden nu afgebouwd (China b.v.). Het lijkt me logisch dat wanneer de dollar minder waard wordt (te grote schulden die Amerika nooit terug kan betalen, niet genoeg economische dekking voor de munt (geld uit het niets scheppen)) dat landen als India en Brazilie hun eventuele overschotten niet in USD gaan beleggen.

Elk systeem waarbij er een betere (of eigen waar er eindelijk een een) balans komt tussen oost en west gaat ten koste van het westen. Wij leven ver boven onze stand en dat is hoe dan ook onhoudbaar. Echter een grote crash waarbij dit in ťťn keer wordt aangepast is zeer onwaarschijnlijk. Ik maak me daar geen zorgen over. Dat wil niet zeggen dat het niet kan gebeuren, maar dat de kans zo klein is dat ik er niet echt rekening mee houd. Bovendien zou de impact op mijn preps minimaal zijn, die zouden er niet echt anders door worden.
    Ja het westen heeft veel te ver boven zijn stand geleefd. Hoe de crash tot stand komt weet nog niemand, het kan een langzaam inzakken zijn of het gebeurd snel achter elkaar maar onhoudbaar is het als men wereldwijd niet aan oplossingen werkt en dat doet men niet echt volgens de berichtgevingen. We gaan het meemaken.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    In aansluiting op het eerste artikel over een waarschijnlijk scenario na de crash, hier een artikel over dat de geldverruiming tussen 2013 en 2019 gaat stoppen. Het gevolg is volgens de schrijver dat de bubbel gaat barsten. Het heet Basel III en is van de BIS bank (de centrale bank van de centrale banken) afkomstig. http://theeconomiccollapseblog.com/a...global-economy

Senior Prepper
    Ingeschreven
    May 2012
    Dit artikel heet 'The Bernanke Agenda - It isn't what you think it is' en gaat in op een waarschijnlijk scenario na de economische crash.

Omdat het internet vol staat met de narigheid die de economische neergang veroorzaakt vond ik dit een uniek artikel die over de grenzen van de huidige malaise heen kijkt en een onderbouwde visie geeft op wat ons mogelijk te wachten staat. Volgens de schrijver iets heel anders dan het einde van de wereld zoals de meeste websites melden.

Voor preppers zeer van belang omdat het een mogelijk (waarschijnlijk?) scenario is dat je stof tot nadenken geeft en je je wel/niet op kunt richten.

Het is een lang artikel maar onderin staat de conclusie van de schrijver. In het kort komt het erop neer dat de FED op een bepaald moment stopt met het ondersteunen van de markten en het domino-effect hiervan de wereld in een recessie stort. Dan wordt er een oplossing geboden waarbij alle munten gedeeltelijk door goud worden gedekt en de schulden weer in historische perspectief plaatst. Daarna zal het vertrouwen weer toenemen en de economie wereldwijd weer aantrekken.

Link: http://seekingalpha.com/article/1437...ou-think-it-is

En wat denken jullie ... komt het uiteindelijk allemaal toch nog goed of zetten we het topic meteen in de Complot afdeling?
    Dit is wel in tegenspraak met je laatste post, waarin je zegt dat na Basel III de bubbel zal barsten. Dus dat is geen aantrekken van de wereldeconomie.

Ik denk inderdaad dat de bubbel zal barsten, maar als de bubbel is gebarsten zal er ook geen economische heropleving komen. De wereldeconomie zal volgens mijn 'bescheiden' mening nooit meer het niveau van voor de crash halen.
    Dus dat het vertrouwen weer zal toenemen en de economie zal aantrekken daar geloof ik niet in.
    Ik zou eerder het tegenovergestelde denken. Het wantrouwen zal toenemen, en er zal meer en meer protectionisme en terug plooien op eigen staten en economieen komen. De globalisatie zal eindigen, en terug geschroefd worden.

En dit volgens inderdaad een reden die hier al aangehaald is, peak oil, (en peak everything eigenlijk). Het tijdperk van goedkope energie en grondstoffen ligt achter ons. Hoe gaat de wereldeconomie zich dan massaal kunnen herstellen ?

Gaat de olie terug ineens volop uit de grond spuiten als na basel III de bubbel is gebarsten ?

Daar geloof ik dus totaal niet in, het huidige geldsysteem staat al lang niet meer in verhouding tot de realiteit van de fysieke wereld. En daar zal het in de toekomst wel terug toe gedwongen worden.

Dit vind ik een zeer interessant blog waar deze dingen al eens wat dieper worden bekeken zonder nodeloos ingewikkeld te doen.

http://cassandraclub.wordpress.com/

Ik denk dat het zo ie zo consuminderen zal zijn, en dingen die je niet voor mogelijk acht nu, zullen terug komen. Paard en kar in de steden bv, maar ook infectieziekten die we hier al lang niet meer gezien hebben zullen terug de kop opsteken omdat er minder geld zal zijn voor gezondheidszorg.
    Tot meer en meer daklozen die in de winters letterlijk zullen doodvriezen op straat omdat er geen geld meer is voor opvang, en verwarming.

Uiteindelijk zal de mensheid een nieuw evenwicht moeten vinden, maar eer het zover is zal mijn leven al wel voorbij zijn. En de tweede helft van mijn leven zal er minder rooskleurig uitzien als de eerste (ben nu bijna 40 )
    Maar voor de diegene die zich nu nog laten vangen aan goedkoop krediet zal het nog een lange lijdensweg worden. Want je zal het waarschijnlijk nooit niet terugbetaald krijgen.

Mankinds only hope
    Ingeschreven
    May 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spechtje Bekijk Berichten
    En dit volgens inderdaad een reden die hier al aangehaald is, peak oil, (en peak everything eigenlijk). Het tijdperk van goedkope energie en grondstoffen ligt achter ons.
    En een andere (duidelijk zichtbare) reden is de almaar groeiende efficiŽntie en automatisering, dat is nodig om de kostprijs te drukken maar zorgt er wel voor dat er telkens minder werk is. En laat nu net de werkende de economie draaiende houden.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Aug 2012
    Dit is wel in tegenspraak met je laatste post, waarin je zegt dat na Basel III de bubbel zal barsten. Dus dat is geen aantrekken van de wereldeconomie.
    Nee dit is niet in tegenspraak met elkaar. Het tweede artikel gaat over Basel III en dat daarmee volgens de schrijver de economie zal crashen. In het eerste artikel wordt dit ook gezegd, en kijkt men ook naar wat erna mogelijk zal gebeuren, namelijk een introductie van de SDR (van het IMF) als nieuwe wereldreserve munt (en een hoop andere regels natuurlijk). In het tweede artikel gaat men niet in op een mogelijk scenario na de crash.

Ik denk inderdaad dat de bubbel zal barsten, maar als de bubbel is gebarsten zal er ook geen economische heropleving komen. De wereldeconomie zal volgens mijn 'bescheiden' mening nooit meer het niveau van voor de crash halen.
    Dus dat het vertrouwen weer zal toenemen en de economie zal aantrekken daar geloof ik niet in.
    Ik zou eerder het tegenovergestelde denken. Het wantrouwen zal toenemen, en er zal meer en meer protectionisme en terug plooien op eigen staten en economieen komen. De globalisatie zal eindigen, en terug geschroefd worden.
    Hier wordt het juist interessant omdat niemand het weet en we nu in de theorieen en meningen terecht komen. Een vraag is hoe lang ze nog met de geldverruiming door kunnen gaan, en hoelang ze de bubbel(s) kunnen 'managen'. Misschien nog wel jarenlang. En een vraag is of 'ze' dat willen. Een economische heropleving na een crash kan gebeuren als oude gewoonten en regels door nieuwe worden vervangen en dit door iedereen geaccepteerd wordt. Als dit niet gebeurt komen we misschien in het scenario wat jij schetst.

En dit volgens inderdaad een reden die hier al aangehaald is, peak oil, (en peak everything eigenlijk). Het tijdperk van goedkope energie en grondstoffen ligt achter ons. Hoe gaat de wereldeconomie zich dan massaal kunnen herstellen ?

Gaat de olie terug ineens volop uit de grond spuiten als na basel III de bubbel is gebarsten ?

Daar geloof ik dus totaal niet in, het huidige geldsysteem staat al lang niet meer in verhouding tot de realiteit van de fysieke wereld. En daar zal het in de toekomst wel terug toe gedwongen worden.

Dit vind ik een zeer interessant blog waar deze dingen al eens wat dieper worden bekeken zonder nodeloos ingewikkeld te doen.

http://cassandraclub.wordpress.com/

Ik denk dat het zo ie zo consuminderen zal zijn, en dingen die je niet voor mogelijk acht nu, zullen terug komen. Paard en kar in de steden bv, maar ook infectieziekten die we hier al lang niet meer gezien hebben zullen terug de kop opsteken omdat er minder geld zal zijn voor gezondheidszorg.
    Tot meer en meer daklozen die in de winters letterlijk zullen doodvriezen op straat omdat er geen geld meer is voor opvang, en verwarming.

Uiteindelijk zal de mensheid een nieuw evenwicht moeten vinden, maar eer het zover is zal mijn leven al wel voorbij zijn. En de tweede helft van mijn leven zal er minder rooskleurig uitzien als de eerste (ben nu bijna 40 )
    Maar voor de diegene die zich nu nog laten vangen aan goedkoop krediet zal het nog een lange lijdensweg worden. Want je zal het waarschijnlijk nooit niet terugbetaald krijgen.
    Peak oil heeft er ongetwijfeld ook mee te maken maar daar ben ik nog niet zo goed in thuis om de relatie met Basel III te kunnen trekken. :-)
    Zoals je zegt ... alles is uit evenwicht. In een eerlijke wereld zou er een soort natuurlijk herstel moeten komen maar helaas zijn er enkelingen die nooit genoeg hebben en denken nog meer macht nodig te hebben. Momenteel zijn we daar met ons economisch systeem nog aan overgeleverd. Laten we hopen op het beste.

Vergelijkbare onderwerpen

1. De echte crash moet nog komen.
    Door Ecoprepper in forum Macro algemeen
    Reacties: 74
    Laatste Bericht: 06-02-13, 06:32
  2. Banken rekenen op crash
    Door Cyberbeer in forum Europa
    Reacties: 1
    Laatste Bericht: 25-01-13, 11:38
  3. Reacties: 3
    Laatste Bericht: 03-10-12, 11:05
  4. Crash JP Morgan, Buy Silver - hoe zit dat nou precies