Ga naar inhoud
GENEGEERD

Lekkere dingen preppen?


Zanshin

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

90 dagen voedsel via Liff vorig jaar gekocht en dacht. hmmm lekker. Zitten wel een paar lekkere dingen tussen :-)

 

Inhoud

Indien bereid

Porties kcal

 

Gerechten met vlees kg

 

Stroganoff 750 g

2.6

6

2.925

 

Balkan rijstschotel 625 g

2.6

6

2.148

 

Rundvleesschotel 600 g

2.6

6

2.346

 

Hongaarse Goulash 600 g

2.6

6

2.346

 

Kip Curry 750 g

2.6

6

2.948

 

Chili con Carne 600 g

2.6

6

2.046

 

Gerechten zonder vlees

 

 

Pasta in tomatensaus 700 g

2.8

7

2.408

 

Chana Masala rijstpan 625 g

2.6

5

2.843

 

Groentenmix 700 g

2.4

6

3.465

 

Stevige linsensoep 700 g

3.2

7,5

2.700

 

Stevige erwtensoep 700 g

3.0

7

2.653

 

Aardappelpuree 1.000 g

5.7

32

3.220

 

Roerei 600 g

1.2

6

3.558

 

Pannekoeken 700 g

1.4

7

3.101

 

Tomatensoep 700 g

5,7

38

2.359

 

Aardappelsoep 1.000 g

11,0

33

3.520

 

Heldere bouillon 1.000 g

55 Liter

200

1.320

 

Diverse

 

 

Zwitserse müsli 600 g

1.2

6

2.232

 

Boterpoeder 500 g

0,7

3.840

 

Mousse au chocolat 750 g

1.5

7

3.668

 

Bananenchips 450 g

0,5

1.800

 

Volkoren brood 24 x 500 g

12

19.920

 

Noodrantsoenen BP-5 10 x 500 g

5

20.200

 

Drinken

 

 

Sinaasappel thee 1.000 g

15 Liter

40

3.900

 

Citroen thee 1.000 g

15 Liter

40

4.820

 

Melkpoeder 650 g

5,9 Liter

20

3.211

 

 

 

 

Totaal aantal kcal. 110.307

kcal. per dag 1.225

Link naar reactie
Delen op andere sites

N vuilniszak vol met ChupaChups....(al weet ik niet wat de houbaarheid is)

 

In dit draadje staat dat "hard snoep" onbeperkt houdbaar is: http://preppers.nl/forum/threads/151-Overzicht-van-lang-houdbare-levensmiddelen

 

Zelf kom ik inmiddels bijna om van de lekkere dingen ;) zoals ik in het preppers dagboek al schreef heb ik inmiddels 600+ lollies (net 600 gekocht en had al paar zakken chupachups), daarnaast nog een doos met 50 pakjes stimorol gauwgom (veel efficienter verpakt dan bv sportlife) en een paar blikjes Haagsche hopjes. En daarnaast e.e.a. aan rookwaar, oploskoffie en paar miniflesjes whisky.

 

Nog te kopen: cacaopoeder. Dan is mijn candyprepshop wel compleet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook minder lang houdbare dingen gaan er in. Koeken, snoep, chocola, veel suiker, blikken fruit met sap. Sommige dingen zijn maar een half jaar of jaar houdbaar, maar met roteren heb je altijd iets lekkers in huis, als SHTF of niet.

 

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Diverse cake en wafelmixen van Home Made en Markant. Alleen water toevoegen, de oven in en er is gebak voor speciale gelegenheden. Om het extra lekker te maken kan er nog wat rozijnen en gehakte noten bij.

Laatst een pak van 2 jaar over T.H.T. gebruikt: smaakte prima.

 

Verder noten, rozijnen, dadels en kokosschaafsel om koekjes en taartbodems van te maken. Hoeft niet gebakken te worden, dus makkelijk te maken zonder oven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb alleen maar lekkere dingen :o Althans, dingen die ik lust, die wij lusten. Stel dat de s er wel is maar dat ie de f niet h't dus wel gedoe maar geen vreuselijke crisis heb ik geen zin om vijftig kilo bonen weg te gaan zitten kauwen, of maanden bliksoep te eten van de aldi. Dat heb ik sowieso niet, of we nu straks weer in de jaren negentig leven, of in een pikzwarte doemrealiteit van 2013. Maar ik doe niet aan specifiek ''lekkere dingen''. Kan bijv. wel stroopwafels gaan kopen, die vinden we heerlijk maar ik koop ze nooit, we eten ze bijna nooit en we missen ze ook niet. Als ik ze koop voor de voorraad, weet ik vrij zeker dat er elke avond een stroopwafel bij de koffie zit want vergeet ik het, dan onthouden de kindjes het wel dat we die in huis hebben.

 

Hou het maar gewoon gezonde, lekkere dingen die toch wel gegeten worden. Ik ben alleen nog op zoek naar betaalbare enigszins -voor zover mogelijk- diervriendelijk gemaakte lang houdbare worst en ham. (goed adres / webwinkel iemand?)

 

En ik bedacht me net dat ik echt eens een fatsoenlijke hoeveelheid alcohol moet aanleggen. Broertje lief aankijken als ie weer naar Polen gaat voor wodka, en verder van die drieliterpakken wijn stapelen. Ik zou het bijna vergeten nu ik tijdelijk geen alcohol mag :eek: Nog maar 25 weken te gaan! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sluit me helemaal aan bij tove,

Dus ik draai het om, ik koop geen dingen die niet lekker zijn of die we normaal niet eten.

Uitzondering de ijzeren voorraad, dat eten we normaal niet, en de spullen die niet houdbaar zijn, die koop ik niet voor de prep.

Na de tip in een topic, heb ik voor met name de kids voor een jaar lolies gekocht, zal ze zelf ook wel eten, lekker veul suiker!

Ben sinds kort ook met dingen als boterhamworst in blik, jumbo, en ham in blik ook jumbo, bezig moet me dan af en toe inhouden om niet zo'n blik open te trekkken.

Sla ook blikken met ragout in, normaal doen we dat af en toe in die bladerdeeg cupjes hmmm, maar kan ook heel goed door rijst.

Snel en lekker, champignons, runder, kip enz, dus veel variatie.

 

Krijg er honger van:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb popcorn (schijnt heel gezond te zijn) en bolero drink. Alleen water ( en thee) drinken gaat ook vervelen. Daarom heb ik een voorraad bolero drink. 33 cent voor 2 liter drinken. Heel gezond zal het niet zijn, maar wel lekker voor de afwisseling. Wij vinden alleen de ijsthee varianten en de citroen lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...