Ga naar inhoud
GENEGEERD

Coleman Crestline 3 ervaring?


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben aan het rond kijken voor een tent. Niet te zwaar maar wel groot genoeg aangezien ik 196cm ben :p. Nou kwam ik eerst uit bij een soort bivi tentje,

maar dat is gewoon niet handig. Toen een tipi, ja heel mooi, maar erg duur om mee te beginnen. En de gene die wel betaalbaar zijn, zijn enkel daks.

Nu kwam ik uit bij een koepeltje. Ik heb al een keer of 10 in een koepel tent vakantie gevierd.

En dat gaat goed, alleen is onze huidige niet groot genoeg voor mijn lengte. (en weegt een kleine 15kg) Nu was ik dus aan het zoeken naar een geschikt koepel tentje. En ik kwam de Coleman Crestline 3 tegen.

 

Nu is mijn vraag of één van jullie de crestline 3 heeft en wat je er van vind? Aangezien er maar weinig reviews van zijn, maar de tent er wel goed uit zien. Nu kan ik uiteraard ook naar een winkel gaan om deze te bekijken, maar dit wilde ik eerst even proberen :D

 

Kwa hoogte zit het wel goed, 125cm top. Dus met wat inzak 120, min het veldbedje van 20cm zit ik aan 100cm voor zithoogte op het bed. Dat moet wel gaan lukken. Het gewicht zit op 4.3kg. Ja.., uiteraard heb je het liefst dat het niets weegt. Maar dit lijkt me wel redelijk.

 

De bedoeling is uiteindelijk dat alles in mn sting (gister gekocht jeej) past en dat deze ook goed mee te nemen is. Gezien mn spierziekte is het wel belangrijk het zo licht mogelijk te houden. Echter wil ik niet bezuinigen op mn slaapplek aangezien wakker worden het lastigste punt van de dag is. Ik kan redelijk wat kilo's hebben. En als er spierzwakte of een verlamming optreed kan ik toch geen enkele tas dragen. Of deze nou 2 of 20 kilo is. Wat denken jullie?

 

Fijne dag,

 

Appelflapje:cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast Heksenboot

Mooie tent @appelflapje. Coleman tenten zijn goed, degelijk, verzorgd. Ik heb er 1, met stahoogte en 2 x 3-persoons slaapcabines.

Heeft 1 jaar buiten gestaan en doet het nog steeds prima (SC kamperen).

 

2 tests kan je doen:

 

1. ga naar een grote tenten showroom en ga in die tent zitten (en andere tenten).

2. loop met je BOB een eindje, met verschillende gewichten.

 

Extra tip: zoek een leuk, handig karretje, voor extra.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die coleman is een hele mooie tent..ben zelf ook weer opzoek naar een nieuw tentje, en had een 3p jack wolfskin koepel op mijn verlanglijstje..maar helaas is die nu al uitverkocht..

dus de kans is groot dat ik die 3p coleman ga bestellen..en zeker voor die prijs ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik heb geen ervaring met coleman tenten, maar weet wel uit ervaring dat afmetingen vaak niet kloppen. dus neem altijd een te grote tent.

 

Nou ik las dat je redelijk lang bent en niet al te zwaar kan dragen dus dacht ik aan deze:

 

http://link.marktplaats.nl/674455614

 

zelf heb ik deze in bestelling van marktplaats. maar die is redelijk zwaar met ongeveer 30 kg:

 

http://link.marktplaats.nl/674142519

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Flow mooie tent die Voyager 3EX, maar jammer genoeg erg laag.

@Heksenboot ja precies, sowieso koop ik een tent niet zonder deze eerst gezien te hebben in het echt. Goede tip voor een karretje. Maakt het op verharde wegen eens stuk makkelijker!

@zippo, bij obelink zag ik hem staan voor €75. met gratis verzending. :)

@prepper053 Ik kwam die tipi ook tegen. Mooi maar het gewicht en geen binnentent zijn toch wel afhakers. Naast de tent moet ik er ook nog iets van een veld bedje bij hebben denk ik, en die is ook 3 kilo. Bedankt voor de tip ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

@Heksenboot ja precies, sowieso koop ik een tent niet zonder deze eerst gezien te hebben in het echt. Goede tip voor een karretje. Maakt het op verharde wegen eens stuk makkelijker!

 

Grotere wielen, banden op lucht en je pakt terrein ook makkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Aangezien ik deze tent tegenkwam voor €25 vond ik het wel een goed plan eerst deze eens aan de tand te voelen. Hierbij de fotos!!! @carismo @Navauden @JamHard @Heksenboot Aangezien ik er al met jullie over gesproken had :cool:

 

Zo net in mn eentje opgezet, moet het natuurlijk wel simuleren hihihi. Lukte nu goed binnen 10 minuten, met wat oefening moet het binnen 5 minuten alleen goed te doen zijn!

 

Gesloten vooraanzicht: IMG_0329.jpg.abe5e6ff654346ccd231feb5d0063218.jpg

Gesloten zijaanzicht: IMG_0330.jpg.2b05e32e84a28ee9da425299c1f33b75.jpg

Open vooraanzicht: IMG_0326.jpg.ac781ab63299ca2ba2cfb0bd5db36a43.jpg

Binnentent, slaapplek(matje wil nog niet echt opblazen :p maar gewoon ffe een maand weg leggen opgeblazen. Daarna zie ik wel verder) en de sting: IMG_0328.jpg.4ea8995c598d28640ec203679efd1aa5.jpg

liggend in de tent :rolleyes: IMG_0331.jpg.7089749ab419584000e08f8bb598e8ed.jpg

 

Verder in volgende post ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zie als ik lig :D IMG_0332.jpg.1448d253dfb36d54be2c28e966936b98.jpg

Meer dan genoeg ruimte voor mn tas IMG_0333.jpg.197f1707e4802c52ad64170db7003724.jpg

En de tent ingepakt, even met mn m90's erbij geschoten om een beetje een vergelijking te hebben. IMG_0335.jpg.07b7088dc6913c569590be4ebf30835d.jpg

 

Nou, dan moet er nog een slaapzak bij, eten, 2.5kg medicatie (dat is voor 10 dagen) dus het word nog lastig die 15.5kg. Ik doe mn best :D

 

Ik had maar even bloempotten gebruikt als "haring". Vond het niet bepaald nodig het wortel doek onder de tegels door te prikken. Binnenkort ffe op het gras opzetten. Heb het idee dat de binnen tent nog een stuk strakker kan dan wat het nu was.

In ieder geval zeer tevreden :cool::o

 

Laat ffe weten wat je er van vind ;)

 

Groetjes,

 

Appelflapje

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat ffe weten wat je er van vind ;)

 

Groetjes,

 

Appelflapje

 

Amai die tent ziet er echt goed uit! Het is dus echt exact dezelfde tent als dat ik had gebruikt!

In 10 minuten opgezet, ik heb er wel langer over gedaan, haha :D

 

Ik ben blij dat je er tevreden bent, en zeker voor die prijs, daaaamn! :D

Mooi koopje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelflapje: Als ik het goed zie is het mogelijk om bij regen toch de tent open te hebben, zonder dat het inregent (voor 't koken en wat uitzicht). Dat vind ik een pre.

 

Dat je zelfopblazende mat zichzelf niet 100% opblaast verbaast me niets. Ik moet ook altijd even bij blazen met de mond. Volgens mij is dit normaal, althans, 't was zo bij de drie voorgaande ook zo.

 

Mooie rugzak. :cool: 'k Heb zelf de Saracen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Heksenboot Ik weet niet of het dit jaar al gaat lukken. Mn buddy heeft zn gear nog niet. En ik moet ook niet te hard van stapel lopen. Mn gezondheid gaat net weer wat vooruit :).

 

10% kans op flevopolder, vind het erg leuk, maar ik weet niet of dat gaat lukken. I will keep you posted ;)

@Raycoupe Wellicht regent de tent een paar cm in aan de voorkant, heb nog een poncho/tarp van de landmacht, die kan ik prima als luifel gebruiken! :)

@Navauden dankje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe Ooh, als ik de ene flap gespannen laat is het inderdaad geen punt! Zijn de "deuren" van de voortent opgerold is er wel wat regen binnen denk ik.

 

@ 10% ja :(, nu het wat beter gaat moet ik niet gelijk alles gaan doen. Anders val ik terug. Wellicht ben ik er ook gewoon. Het is nog ffe aankijken. Erg lastig om er nu al wat over te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Raycoupe Ooh, als ik de ene flap gespannen laat is het inderdaad geen punt! Zijn de "deuren" van de voortent opgerold is er wel wat regen binnen denk ik.

 

@ 10% ja :(, nu het wat beter gaat moet ik niet gelijk alles gaan doen. Anders val ik terug. Wellicht ben ik er ook gewoon. Het is nog ffe aankijken. Erg lastig om er nu al wat over te zeggen.

 

Yep, je snapt 't! Volgens mij is regen dan geen probleem en kun je mooi naar buiten gluren of een potje koken. :)

 

Je weet zelf het beste of je kunt komen of niet. Je moet er nog heen reizen ook natuurlijk, kan ook aardig belastend zijn. De gear van je maat, dat is 't probleem niet. Jij hebt een tent en slaapgear heb je voor 4 tientjes bij de Aldi (zal inmiddels wel uitverkocht zijn, maar dan maar even opletten op andere aanbiedingen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...