Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bier brouwen, wijn maken, kaas maken


Pg23

Aanbevolen berichten

Mijn vader heeft me al geleerd hoe ik wijn maak, ik heb mezelf geleerd echt zelf te brouwen (geen blik, granen malen, x minuten op x temp koken, hop erbij, gist, bottelen etc.) maar kaas maken e.d. kan ik (nog) niet. Ik zit te denken om dit setje te kopen: http://www.brouwmarkt.nl/startset-kaasmaken-luxe-inclkaaspers-p-5003825.html

 

Dat noem ik nog 's onafhankelijk! Het mooie van bier brouwen is dat met in de middeleeuwen het gebruikte om vervuild water drinkbaar te maken. Dat kwam achteraf (dankzij de microbiologie) door het moeten koken. Vaak recepten als 30 min. 60 graden, 15 min. 90 graden, 30 minuten 70 graden etc.

 

Idee voor jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik zou zelf geen tijd besteden aan kaas maken, zuivel voegt weinig toe aan een dieet, nodig heb je het zéker niet, het zorgt voor botontkalking (het maakt een zuur klimaat in je lichaam!) en klooit met je suikerspiegel ook nog.

Ik mag graag een beetje kaas op de pizza, of een keer op brood - voor de lekker. Maar als het er niet is, prima, beter zelfs. Ik zou er geen prepskills voor aanleren of resources aan besteden in elk geval ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zelf geen tijd besteden aan kaas maken, zuivel voegt weinig toe aan een dieet, nodig heb je het zéker niet, het zorgt voor botontkalking (het maakt een zuur klimaat in je lichaam!) en klooit met je suikerspiegel ook nog.

Ik mag graag een beetje kaas op de pizza, of een keer op brood - voor de lekker. Maar als het er niet is, prima, beter zelfs. Ik zou er geen prepskills voor aanleren of resources aan besteden in elk geval ;)

 

Melk, yoghurt en dergelijke zijn inderdaad niet gezond en zorgen voor insuline pieken. Kaas en boter doen dit echter niet. Vet remt zelfs de opname van suiker af en verlaagt dus de insuline pieken. Maar inderdaad, een mens kan leven zonder enige zuivelproducten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...