Ga naar inhoud
GENEGEERD

Nood stroom


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

het ouderwetse telefoon netwerk is door accu's en aggregaten ondersteund,

 

een grote maar, dit is een US filmpje, ik heb geen idee hoeveel stroom er in nederland op staat

en ik vraag me af of ik het netwerk waar in geval van nood de nooddiensten mee gewaarschuwd kunnen worden onnodig wil belasten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een ouderwetse analoge lijn staat inderdaad 48 volt en als je de hoorn van de haak neemt daalt de spanning en heb je een stroom(pje) van 30 milliampere. Reken maar uit wat het vermogen is.. los van de vraag of het verantwoord is om het op die manier af te tappen. Aan een klein foldable of rollable solar panel heb je meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou ook zelf een batterij kunnen maken mbv zout of chloor azijn ed en verschillende metalen ik denk dat je daar aanzienlijkm meer energie uit haalt dan een telefoon lijn zeker in geval van

een grote stroomstoring . google maar eens op homemade battery en dan in combinatie met eenJoule Thief (AC -AC step up converter -tje ) kom je ook een heel eind wel geen amps maar je krijgt er wel AA mee vol .of zoals de buurman hierboven zegt een zonnepaneeltje of kleine windmolen .

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

grootste probleem bij de meeste windmolens is het toerental van de rotor (wiekenkruis) en het toerental van de generator

en van een wasmachine motor (de moderne ) is het toerental best vrij hoog dus je moet rekening houden met een behoorlijke overbrenging .

verder heb je het aantal bladen 2 of 3 voor een snelloper en 4 en meer voor een langzaamloper waarbij een snelloper een laag aanloopkoppel

heeft en een langzaamloper een hoog aanloopkoppel

gr wafels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Ugh, energie proberen te stelen (ja, stelen) uit 't telefoonnetwerk is toch hopelijk niet iets waar we als prepper serieus over denken he? Nogal triest...

 

Inderdaad... Een no-go area.

Liever zelf een zonnepaneeltje neerzetten...

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb in mijn BOB een set zitten met 5 meter kabel, accuklemmen, autoaanstekerstekker(female) en omvormer. Daarnaast nog een losse laadstekker (male) voor de sigaretten aansteker(voor opladen usb apparatuur).

Kan ik bij weg valllen van stroom van iedere willekeurige autoaccu 12 v, 5,1v en 220 volt wegnemen. Oh ja en een steeksleuteltje(multiseize) om de accu indien gewenst te verwijderen.(meestal is dat een tiener(10))

zie hier de onderdelen.

autoplug.jpg.109e9466c0229e54ef0aba68bb4a4223.jpg

autoplug1.jpg.bc107a3421216a3c7c2fd1dc557e4bd2.jpg

auto-sigarettenaansteker-12v-dc-naar-220v-ac-power-inverter-met-usb-power-poort-150w.jpg.509246880fe43bbcff03ed952b50c8ed.jpg

accuklemmen.jpg.51e79d033362b33de3615c37cba0806a.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...