Ga naar inhoud
GENEGEERD

Weyersberg Solingen - Corneta machete Nr.66


kwakster

Aanbevolen berichten

GEDC5975_zpsf857cfff.jpg

 

Deze vintage Corneta machete (met folkloristisch foedraal) stamt waarschijnlijk uit de jaren '50 of '60 van de vorige eeuw, en is nog door Weyersberg in Solingen gemaakt.

Later is het merk verkocht naar Zuid-Amerika, ik meen aan Imacasa.

 

GEDC5976_zps2d72494e.jpg

 

GEDC5978_zps5375af3d.jpg

 

GEDC5979_zps829682e8.jpg

 

GEDC5981_zps88d2d88f.jpg

 

De machete was geheel ongeslepen toen ik hem kocht, maar toen ik de getaperde kling zag en de balans voelde wist ik dat er een scherpe snede op hoorde.

Dus voorgeslepen op de Tormek en daarna verfijnd met korrel 60 & korrel 180 Rubber Wheel tot een licht convexe en scheermesscherpe snede van +/- 30 graden inclusief.

De verchroomde kling is behoorlijk flexibel, en het staal is merkbaar harder en slijtvaster dan andere machetes de ik tot nu toe geslepen heb.

Binnenkort maar eens kijken wat dit oude beestje nog vermag,

 

Specs:

 

Totale lengte: 54,0 cm

Klinglengte: 40,7 cm

Klingdikte: verloopt van 2,25 mm net voor de greep tot 1,25 mm net voor de punt.

Staal: verchroomd koolstofstaal

Greepmateriaal: Hoorn met messing nieten

Gewicht: 307 gram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...