Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dutch oven ribs, eerste test dutch oven


chrisprep

Aanbevolen berichten

Een tijdje geleden een dutch oven aangeschaft, en volgens de instructies de waslaag weggebrand, ingeolied en de olie ingebakken.

Het was een tijdje wachten op een mooie dag, maar gisteren was het dus zover en tijd voor een echte test.

Als beginnend dutch oven kok, vind je op het internet meer dan genoeg tips en recepten.

 

Als eerste test voor mijn dutch oven viel mijn keuze op dit recept van dutch oven ribs:

 

neem 2 paprikas en 2 grote uien, snijd in stukken , en leg op de bodem van je dutch oven.

ik nam 4 stukken varkensribbetjes, smeer deze in met wat mosterd, en vervolgens met BBQ kruiden,

leg de ribben op de groenten, en voeg een flinke kwak BBQ saus toe,

als kookvocht giet je een flesje bier bij het geheel, in dit geval een bruine leffe.

 

PICT0003.jpg.ec91ead3b9fbe7e25a3803f4b302d09d.jpg

 

start je vuur,

 

PICT0002.jpg.5491c85ab4d1cc21aa2599ad803f99a7.jpg

 

wacht geduldig tot je vuur herleid is tot gloeiende houtskool, dus tijd genoeg om zelf een bruine leffe te drinken,

als je een mooie laag gloeiende houtskool hebt, zet je dutch oven erin, en bedek ook het deksel met gloeiende houtskool,

laat het geheel een uurtje stoven

 

PICT0006.jpg.d4e614c39db3034d623fb463444a6fe7.jpg

 

en enjoy heerlijke ribbetjes,

 

PICT0007.jpg.767a92f5bf82816327e63d8b20e6ad2a.jpg

 

dit was mijn eerste kookexperiment met de dutch oven, maar ben direct verkocht, ik zal zeker nog andere recepten proberen,

 

mvg,

chris

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Lekker bezig!! En smaakte het ook zoals het eruit zag? Of heeft het nog verbetering nodig?

"Vertel, vertel hou niks voor je zelf"; hoe was de smaak....?

 

voor mij waren de ribben perfect, is ook niet iets dat ik zelf uitgevonden heb, gewoon een recept gevonden op het internet, dat in de praktijk ook echt lekker is, natuurlijk smaak is persoonlijk, dus kan je altijd altijd experimenteren met de ingredienten en aanpassen naar eigen smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...