Resultaten 1 tot 8 van de 8
    Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012

Hollywood overspoelt publiek met films&series over apocalypse

U kent het wel van Doomsday preppers, ik prep voor deze ramp of zoiets. (alsof je voor 1 catastrofe kunt preppen)
    Nu heeft Xandernieuws alles op een rijtje gezet, altans een actueel onderwerp vertaald zoals meestal. Niets mis mee kunnen we het gewoon in het nederlands lezen.

Alle rampen op een rijtje, compleet met film tips!

Uit het artikel op xandernieuws;

Met de aanhoudende financieel-economische crisis, massale werkloosheid, de elite die zich ten koste van de gewone man verder verrijkt, spanning in het Verre Oosten en chaos in de Arabische wereld zijn er meer dan genoeg redenen voor die zorgen. Er heerst een algeheel gevoel van entropie, van verval, dat deel uitmaakt van de huidige zeitgeist (tijdgeest). Films over catastrofale wereldrampen en de ondergang van de mensheid zijn zelfs de nieuwe norm geworden in Hollywood, en dat was nog nooit eerder het geval.

Ook veel TV-series vermaken het publiek met hun eigen versie van het einde van de wereld: 'The Walking Dead' (zombies), 'Defiance' (wereld verwoest en bezet door aliens), 'Falling Skies' (idem) en 'Revolution' (15 jaar na een EMP waardoor alle elektriciteit over de hele wereld permanent is uitgevallen).

Ook boeken over de Apocalyps zijn razend populair en onder jongeren zelfs het snelst groeiende subgenre. Het vorig jaar verfilmde 'The Hunger Games', dat zich jaren na de instorting van de VS afspeelt, is daarvan het bekendste voorbeeld.

LEES VERDER OP DE SITE VAN XANDERNIEUWS

Nu kan ik rustig zeggen ik prep voor alle vermelde Apocalypstische rampen (dus alle vermelde films) wel zo veilig.

Vandaar ook de maskers van de prepshop besteld

Zal er eens een paar films bekijken, misschien zit er nog nuttige info bij.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocalyps
    Laatst gewijzigd door Tom; 01-06-13 om 16:40.

Survivor
    Ingeschreven
    Jul 2012
    Aha Defiance kende ik nog niet, zal hem eens aan sick beard toevoegen, thanks.

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    thanx hiervoor! kan nooit kwaad om eens ff door te neuzen! @Tom

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Feb 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tom Bekijk Berichten
    U kent het wel van Doomsday preppers, ik prep voor deze ramp of zoiets. (alsof je voor 1 catastrofe kunt preppen)
    Nu heeft Xandernieuws alles op een rijtje gezet, altans een actueel onderwerp vertaald zoals meestal. Niets mis mee kunnen we het gewoon in het nederlands lezen.

Alle rampen op een rijtje, compleet met film tips!

Uit het artikel op xandernieuws;

Met de aanhoudende financieel-economische crisis, massale werkloosheid, de elite die zich ten koste van de gewone man verder verrijkt, spanning in het Verre Oosten en chaos in de Arabische wereld zijn er meer dan genoeg redenen voor die zorgen. Er heerst een algeheel gevoel van entropie, van verval, dat deel uitmaakt van de huidige zeitgeist (tijdgeest). Films over catastrofale wereldrampen en de ondergang van de mensheid zijn zelfs de nieuwe norm geworden in Hollywood, en dat was nog nooit eerder het geval.

Ook veel TV-series vermaken het publiek met hun eigen versie van het einde van de wereld: 'The Walking Dead' (zombies), 'Defiance' (wereld verwoest en bezet door aliens), 'Falling Skies' (idem) en 'Revolution' (15 jaar na een EMP waardoor alle elektriciteit over de hele wereld permanent is uitgevallen).

Ook boeken over de Apocalyps zijn razend populair en onder jongeren zelfs het snelst groeiende subgenre. Het vorig jaar verfilmde 'The Hunger Games', dat zich jaren na de instorting van de VS afspeelt, is daarvan het bekendste voorbeeld.

LEES VERDER OP DE SITE VAN XANDERNIEUWS

Nu kan ik rustig zeggen ik prep voor alle vermelde Apocalypstische rampen (dus alle vermelde films) wel zo veilig.

Vandaar ook de maskers van de prepshop besteld

Zal er eens een paar films bekijken, misschien zit er nog nuttige info bij.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Apocalyps
    thanx hiervoor! kan nooit kwaad om eens ff door te neuzen!
    (ik wilde je mentionen maar dat ging niet... )

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    Mar 2012
    [MENTION=1846]Angela[/MENTION]

3X lachen is ook wel net zo leuk

Prepper goeroe
    Ingeschreven
    Jul 2012
    De reden dat de stroom uitvalt in Revolution is niet een EMP. Maar ik ga niet verklappen wat wel de oorzaak is. Wel keigave serie als je er eenmaal inkomt.
    A Lannister always pays his debts.

ďTechnological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.Ē - Aldous Huxley

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Mar 2013
    Preppen word te kakken gezet in de comedy this is the end...

The colony komt binnenkort ook uit, een thriller over de ijstijd.
    George Carlin Critical Thinking https://www.youtube.com/watch?v=acLW1vFO-2Q

J.F.K. Secret Societies Speech https://www.youtube.com/watch?v=zdMbmdFOvTs

The rabbithole for beginners https://www.youtube.com/watch?v=G_Lu_Fl6_IA

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Apr 2013
    Ik heb gisteren Cat 8 gekeken daar zat echt alles in wat maar fout kon gaan lol

Vergelijkbare onderwerpen

1. Survival, Survivalsim & Bushcraft TV series.
    Door 3XP3R1M3NT in forum Preppers in de Media
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 17-02-14, 19:07
  2. Laten we ons teveel leiden door films, series en boeken?
    Door TyrionLannister in forum Perspectieven algemeen
    Reacties: 18
    Laatste Bericht: 21-02-13, 08:38
  3. Post-apocalypse series & films
    Door Lone_Wolf in forum Koffiecorner
    Reacties: 27
    Laatste Bericht: 05-01-13, 19:03
  4. Films, series, boeken en documentaires over SHTF
    Door Freddy in forum Koffiecorner
    Reacties: 24
    Laatste Bericht: 11-11-12, 19:46
  5. Podcast Series -=[Shit Hits The Fan FM]=- Afl.1