Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gezocht Handschoenen e.d


Tuintje24

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik zoek kleding om in te tuinieren, o.a handschoenen. Ik kwam Engelbert Strauss tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Ben namelijk opzoek naar goede kleding waarmee ik lekker in de tuin bezig kan zijn zonder dat ik mezelf ophaal aan de rozestruik e.d.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Groet,

 

Froukje

 

[admin] Forumspam, link verwijderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Haai,

 

Ik zelf heb Mechanix M-pact's 200887.jpg.a5551720a6d300b1d76117067e5d7690.jpg deze zitten heerlijk, zijn zowel warm als ademend als je zweet. En zijn perfecte werk handschoenen. Ik heb er dagen mee in de tuin gewerkt. Helemaal top!

Modder en zo blijft op de handschoen liggen, het gaat er niet doorheen. Even met een vochtig lapje eraf vegen. Meer niet. Er is wel een matenkaart mocht je de handschoenen willen bestellen ;) Niet goedkoop, rond de €50 inclusief verzending, maar wel heel fijn!

 

Groetjes,

 

Appelflapje

Link naar reactie
Delen op andere sites

koop eens gewoon handschoenen voor in de bouw met rubber er aan. je prikken doe je toch is het niet in je handen dan wel in je armen of benen. speciale handschoenen voor in de tuin vind ik een beetje lariekoek. zelf gebruik ik nooit handschoenen niet op mijn werk en niet in mijn tuin, dan verlies ik mijn vingerspitsgevoel. mijn 2 cents verman je een beetje en ga naar een bouw winkel 10paar bouw handschoenen halen kosten niets maakt niets uit dat je ze sloopt en werken beter als eender welke handschoen speciaal voor de tuin dat kan ik je garanderen. als het goed genoeg is voor beton zal het ook wel goed genoeg zijn voor wat potgrond. ik ben een garagist maar heb heel men gevel zelf gemetst en ik heb er wel geteld 0 paar handschoenen voor gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Ik zoek kleding om in te tuinieren, o.a handschoenen. Ik kwam Engelbert Strauss tegen, heeft iemand hier ervaring mee? Ben namelijk opzoek naar goede kleding waarmee ik lekker in de tuin bezig kan zijn zonder dat ik mezelf ophaal aan de rozestruik e.d.

 

Alvast bedankt voor de reacties!

 

Groet,

 

Froukje

 

De kleding e.d die verkrijgbaar is bij bovengenoemde is van degelijke kwaliteit en vergelijkbaar met b.v. Snickers Workwear en/of Fristads, echter tegen gunstigere prijzen,

De service en levering van dit bedrijf zijn ook van hoog niveau, dus zeker een aanbeveling waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je heftig tuiniert zoals ik, dan helpen al die gewone tuinhandschoenen niet, ze lijken mij

gemaakt voor watjes, er is geen paar wat het heeft volgehouden bij mij. Zoals iemand al eerder

commentaarde, gewoon een paar bouwhandschoenen kopen, 5 paar in 1 verpakking voor niks.

Die zijn wat beter, ook al houden zelfs deze het niet lang vol bij mij.

 

Mijn advies en zoals iemand hier ook eerder zei, gewoon je handen gebruiken.

Je bouwt wat eelt op, en het is goed voor je weerstand, daarnaast heb ik nooit kunnen

tuinieren met handschoenen. Je raakt zoals al eerder gezegd je fijne gevoel kwijt.

Probeer maar eens een onkruidplantje met wortel en al eruit te krijgen met handschoenen,

lukt je niet.

 

En om even compleet on topic te blijven, als SHTF, dan zul je niet malen om handschoenen

als je 2 weken niet gedoucht hebt. Al met al, een beetje weerstand opbouwen tegen viezigheid

is geen overbodige luxe.

 

Natuurlijk is dit een persoonlijke mening, maar iemand die bang is zijn handen vies te maken

met tuinieren, moet geen tuintje nemen zo simpel is het. En als je nu al vies bent van een

beetje vuil aan je handen, zal je het niet snel redden als de voorzieningen uitvallen.

Vies wordt je altijd, probeer maar eens met een witte broek iets in de tuin te doen,

hoe simpel ook. Je houdt je broek niet wit. Het is een natuurwet, van tuinieren wordt je vies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kom dan maar niet in mijn buurt wtshtf @samurai :rolleyes:

Ik was toch wel van plan mezelf te wassen. Desnoods in een teiltje met water uit de vijver en desinfecterende zeep.

Voor in de tuin gebruik ik latex handschoenen. Die dunne. Verpakt 10 st. voor 1 euro bij AH of 300 st. voor een tientje bij de Makro.

Als het een erg vies klusje is neem ik de leren handschoenen van de Hema voor 12,50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha die Isabo,

 

Het scenario wat je omschrijft is niet WSHTF, als dat gebeurt zou je niet buiten zijn rustig staande bij een vijvertje met je picknick-

kleedje en klontje zeep :confused: Het blijft me verbazen hoe mensen de situatie onderschatten als dit echt zou gebeuren. Je zou

je met heel andere dingen bezighouden..Maar natuurlijk als de storm overgetrokken is en de rust enigszins wederkeert zal de

mogelijkheid bestaan om bij een riviertje te staan en jezelf te wassen.

 

Om je gerust te stellen, ik tuinier altijd met blote handen. Zolang je geen bakstenen sjouwt (waar ik de handschoenen wel voor heb)

en schade aan je handen toebrengt krijg je altijd weer schone handen, ten zij je van nature niet om schone/mooie handen geeft, die zijn er ook.

 

Een tip by the way als je gaat douchen nadat je van het tuinieren thuiskomt voor schone nagels en nagelriemen (de moeilijkste plekken):

-Als je onder de douche staat, pak direkt voordat je de rest van je lichaam doet,een hard stuk zeep, en krab met je nagels in het stuk zeep

zodat de zeep zichtbaar onder je nagels komt, zodat je de druk voelt. Dan gewoon normaal douchen..

Na de douche heb je geen rouwranden meer of vuil..;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik wel eens wat doe in de tuin of bos, heb ik absoluut geen eelt op m'n handen, daarvoor werk ik er simpelweg te weinig mee. 't Meeste doe ik bij voorkeur ook zonder handschoenen, ben niet snel ergens vies was en vind het gemis van gevoel niet zo lekker.

 

Waar ik wel een hekel aan heb, is flinke blaren krijgen, waar ik dan dagen last van heb. Bij 't spitten, doe ik dus na een paar voren de handschoenen aan.

Als ik naar 't bos ga, neem ik ook altijd een set werkhandschoenen mee, al een paar keer van pas gekomen.

 

'k Moet er niet aan denken dat ik als de SHTF na een paar dagen werk een stel kapotte klauwen heb, ontstoken en wel. Vandaar dat ik daarvoor wel handschoenen prep en ook chirurgische handschoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat ik wel eens wat doe in de tuin of bos, heb ik absoluut geen eelt op m'n handen, daarvoor werk ik er simpelweg te weinig mee. 't Meeste doe ik bij voorkeur ook zonder handschoenen, ben niet snel ergens vies was en vind het gemis van gevoel niet zo lekker.

 

Waar ik wel een hekel aan heb, is flinke blaren krijgen, waar ik dan dagen last van heb. Bij 't spitten, doe ik dus na een paar voren de handschoenen aan.

Als ik naar 't bos ga, neem ik ook altijd een set werkhandschoenen mee, al een paar keer van pas gekomen.

 

'k Moet er niet aan denken dat ik als de SHTF na een paar dagen werk een stel kapotte klauwen heb, ontstoken en wel. Vandaar dat ik daarvoor wel handschoenen prep en ook chirurgische handschoenen.

 

Klopt helemaal. Ik houd zelf ook liever onbeschadigde handen. En heb zeker geen dikke eeltlagen.

Dat is gek genoeg ook de reden dat ik blote handen gebruik. Ik heb een paar keer onkruid gewied,

en alle voorkomende zaken met tuingereedschap. Dan krijg je snel blaren door het vooruit drukken van

het uiteinde van de stok op vaak 1 klein deel van je hand(en).

Blijkt nu dat ik alles achterwege kan laten door gewoon alles met blote handen te doen,

dus onkruid eruit trekken met wortel en al, houdt ook onkruid beter weg. Al met al gebruik ik nu alleen nog de

schop en hark. Dat is het wel..Blijkt wel hoe verfijnd de menselijke motoriek is, het zgn fingerspitzengefuhl..

 

Einde van het verhaal is dat iedereen het doet op zijn manier. Meerdere wegen die naar Rome leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@samurai: Onkruid trekken,uiteraard zonder handschoenen! Zonder fingerspitzengefuhl gaat dat niet, breek je te snel 't worteltje af. Vlekken van 't sap van sommige onkruid, boeit me ook niet.

 

'k Heb dit jaar dus een gedeelte van mijn tuin omgespit (eenmalig, effe goed losmaken, kweek en troep kwijtraken en humuslaag opbouwen) en tja, daar krijg ik dus wel blaren van. Ik doe m'n handschoenen pas aan zodra ik het wat voel branden en ik nog een tijd voort moet. Eelt kweken gebeurt dan nog steeds wel. Uiteindelijk het liefst zonder, maar met gezond verstand.

 

Volgens mij verschillen die wegen niet zo bar veel. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor alles behalve sjouwen en omkeren gebruik ik eigenlijk geen handschoenen.

 

Ook bij rozenstruiken, zoals genoemd in de beginpost vind ik dit eigenlijk niet nodig. Kijken waar de stekels zitten en niet als een dolle in die struik lopen knippen, dat is niet goed voor de struik en niet goed voor je handen! De meeste planten prikken niet wanneer je de tak van beneden naar boven vast pakt, je strijkt dan dus met de stekels mee - in plaats van er tegen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...