Ga naar inhoud
GENEGEERD

Testen 2meter 70cm Portofoon


Wonderland

Aanbevolen berichten

Beste communicatiepreppers,

 

Ik ben in het bezit van een Baofeng UV-5R portofoon voor de PMR, LPD 2 meter en 70 cm band.

Graag zou ik willen vragen om een test te doen in de buurt van Hoorn, Den-Helder, Purmerend, en/of Amsterdam.

De frequentie's en banden kunnen we via PM afspreken. Het is de bedoeling om de afstand te testen.

 

Zijn er belangstellende met een gelijkwaardige porto? Stuur dan even een PM.

 

M.v.g. Wonderland

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb zelf de UV-3R, heb expres niet voor de UV-5R gekozen omdat je die niet kunt opladen met een zonnecharger. Want straks zitten we mogelijkerwijs in een tijdperk zonder electriciteit en dan zit je met die apparaten zonder mogelijkheid met zonnechargers. Veel begrijp ik er niet van, maar het boekje wat erbij zat was erg fijn en begrijpelijk want op een gegeven moment had ik het alarm geactiveerd en kon deze niet meer deactiveren. Nu is het alleen handig als radiootje. In mijn regio weinig connectie met mogelijke mensen die er ook gebruik van maken, maar wel handig om ermee te "spelen" mochten we in onze BOL zitten af te wachten tot de maatschappij weer op rechte benen staat.

 

Dat alarm mochten ze van mij eruit laten, als je je positie niet wilt verraden maar toch op de hoogte wilt zijn van een mogelijke activiteit rondom je BOL die met dergelijke apparatuur rondsluipen, dat je dat ding niet onnodig activeerd.. Want echt jonge! Die on/off switch van dat alarm gebeurt zo snel en is zo simpel en uitzetten is zo ingewikkeld vooral als je de handleiding ervan niet bij je hebt en in alle nood dat onding zo snel mogelijk wilt deactiveren.

 

Maar mijn enige vraag hier is, als je hem nu zou willen testen, zou het signaal ervan niet verstoord geraken door al die andere zenders die momenteel in de lucht zijn?

 

Was voor mij niet zo'n enorme noodzaak om hem te hebben maar voor dat geld en de mogelijkheden en vooral het formaat ervan, neemt vrijwel geen ruimte in beslag, kon ik hem niet laten liggen.

 

Helaas zit ik niet in de buurt van je, dus dat testen van jou kan ik niet mee anticiperen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vdwalle ik heb nog geen zendlicentie. ik gebruik de porto ook nog niet,

Wil hem wel getest hebben mocht TSHTF.

 

Ik ben flink aan het leren om mijn licentie Novice te halen.

 

Tja de reviews.......Ik heb ook wel een hoop goede verhalen gehoord, en voor dat geld mag je ook eigenlijk geen wereldporto's verwachten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...