Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bug Out Trailer (soort kampeerwagen) B.O.T.


Tom

Aanbevolen berichten

Ben bezig om een Bug out trailer in te richten, dit lijkt me beter dan een grote bus of camper te gebruiken al hebben die ook wel voordelen.

 

Maar goed mijn keuze is dus de trailer, in de VS zijn er hele mooie te koop en een veel info te vinden op WWW

 

Je kunt ze ook kant en klaar kopen, het voordeel is dat je de trailer makkelijker kunt verstoppen zowel thuis in een schuur en op de vlucht in de bossen onder de struiken.

Lees hier de voordelen

 

Er zijn dus ook hele mooie bij zoals deze, vaak al in de

 

kan bruin niet trekken

 

Erg mooi spul, een variant hierop is de teardrop caravan, ook erg duur maar erg geinig en achter elke kleine auto te hangen.

Je slaapt binnnen, maar koken doe je buiten aan de achterkant een soort open keuken

http://www.youtube.com/watch?v=ze2gG9lnGik&feature=related

 

Ik wordt er zo hebberig van, maar zal er zelf een moeten maken, gezien de prijzen, daar is dus wel veel info over

 

Deze tear drop caravan heeft mijn voorkeur omdat je deze rustig kunt klaarmaken voor je grote vakantie zeg maar.

 

En met deze kleine rakker kun je dus vol gas zeg maar 130 wat ook nog mag in frankrijk evacueren.

 

Maar als iemand een beter idee heeft hoor ik dat graag

 

Nu effe zien of de filmpjes hebben gepakt, doe dit pas sind kort maar is nu wel een mooie manier van uitleggen.

Als er iets is misd gegaan zal ik dit door geven.

 

Groet Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ben meer van de praktische kant,mijn voorkeur gaat in dit soort gevallen meer uit naar een ouderwetse, 4X4 zonder al die elektronische shit er aan maar wel met een imperiaal er op,handiger en je kunt je er beter mee verstoppen,in de meest delen van Europa lukt dat met wat ervaring prima als je een paar honderd meter de verharde weg verlaat.Als je een verlengde versie neemt kun je er prima lang uit in slapen,bouw er een standkacheltje in en zelfs in de koudste winters zit je lekker "comfortabel" binnen.

In noodsituatie's is het instappen en wegwezen,zonder alles eerst af te moeten breken en als je wat meer "luxe" wilt meeslepen,kan je er altijd nog een aanhanger achter hangen.

P.S.,niet dat ik het getoonde materiaal niet mooi vind,het is prachtig!

Leuk om te kamperen,niet ongeschikt als SHTF maar het kan,volgens mij wat beter,goedkoper en efficiënter maar idd,niet mooier ,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
KNIP voor dat geld kun je natuurlijk zelf ook heel wat in elkaar freubelen.KNIP:

 

Ik had precies dezelfde gedachte. Onderdelen zijn goed betaalbaar en het is geen rakettechnologie dus moet goed te doen zijn, het concept spreekt mij wel erg aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik dit topic weer zie ... @Tom .. hoe zijn de vorderingen? heb je inmiddels als iets gebouwd, of zijn de plannen gewijzigd?

 

 

Heb een tussenoplossing staan, een sterke open aanhanger, een 750KG uitvoering maar wel met een 1300KG as en geremd en 2,50X1.30 brede laadbak. Maar wel lichtlopend en maar een eigen gewicht van 250KG. Is dus met een paar man te duwen.

Deze open aanhanger is gewoon in het zicht gestald. Maar in een korte tijd kan ik deze uitrusten als een BOT inclusief brommerrek voor lokaal vervoer op de locatie.

 

Zit nog te denken om een soort mechanische hond hiervoor te regelen. Dus een soort 1 wielig motor trekkertje voor een kar.

 

 

Omdat je niet weet of je tijdens een SHTF wel een auto kunt gebruiken heb ik ook diverse brommers klaarstaan met aanhangers.

 

En mocht het alleen fietsen worden, ben ik bezig om een vietcong-bike uit te rusten voor transport.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom let wel die vietcong-bike alsook die cargo-bikes die ze in Afrika en zo gebruiken zijn van een sterke kwaliteit als onze fietsen hier

veelal is de bagagedrager naar achter toe verlengd en bestaat of uit zwaardere buis of twee achtervorken die ze aan elkaar hebben gelast en/of met bouten aan elkaar geschroeft.

Een interessant idee van je om een aanhanger uit te rusten met een derde aangedreven wiel :rolleyes:

ik volg dit topic eigenlijk niet zo maar , maken jullie je voertuigen ook geluidsarm ?? lijkt me in sommige gevallen wel handig als je niet teveel op wilt vallen :rolleyes:

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wafels

 

Ik ben deze optie aan het bekijken een echte hond in plaats van een mechanische hond.

Zoals op het filmpje

Dan heb je gelijk een flinke waakhond.

 

De aanhanger van mij is lichter en kan mede door enkele personen geduwd worden. De hond is niet zo'n nieuw idee, immers vroeger had je hondekarren voor klein tranport.

 

 

Met een aanhanger is het dan zaak om een geschikt 3e wiel met luchtband op de dissel te hebben.

Dan is het ook geluidsarm het gehijg van de hond en Tom niet meegerekend;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom dat is toch wel erg veel voor een hond om te trekken :confused: een hondenkar waar jij op duidt was toch aanzienlijk kleiner

zelfs als je meerdere honden zou gebruiken betwijfel ik of 750 kg getrokken zou kunnen worden (ook al zijn de assen van tegenwoordig beter gelagerd als van vroeger )

een paard zou misschien kunnen maar dan zul je alles aan moeten passen en is een nieuwe waarschijnlijk eenvoudiger te maken

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

een paard zou misschien kunnen maar dan zul je alles aan moeten passen en is een nieuwe waarschijnlijk eenvoudiger te maken

gr will

 

hebbie een trekpaard dan?

 

lang niet alle paarden zijn er op gebouwd om te trekken

ik heb zelf onder andere een

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Draver die zijn gefokt op 1 ding; snelheid, zo hard mogelijk

 

en een

http://nl.wikipedia.org/wiki/Haflinger_%28paard%29 meer een werkpaard

 

zijn allebei fantastische beesten, maar totaal anders in gebruik

als je bv die draver voor een kar zet sloop je haar, daar is ze totaal niet opgebouwd, en dus zijn de spieren etc daar heel niet op ingesteld

 

en dan moet je ze nog beleren

 

daarbij moet je kar op de pony passen (ivm schofthoogte en lengte van het paard)

en een goeie menner is ook niet onbelangrijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge Was het maar waar ;) ik denk dat ik zou gaan voor een extra wiel met motor aandrijving ;) het meest simpele en het eet wat minder en je hoeft het niets te leren :)

gr will

 

Vind een gemotoriseerd trekdier ook het beste :cool:

 

Helaas bestaat de "mechanische hond" niet meer een 1 wielig tractortje, dus dan kom je op een 2 wielige tractor die zijn nog nieuw te koop en achterop een aanhanger mee te nemen als een reserve trekker

http://shop.lozeman.nl/eindgebruiker/eurosystems-2-wielige-tuintractor-p70.html

 

Ze zij ook wel groter, maar dan ook zwaarder en duurder.

 

Dan is er nog de Quad of mini tractor, maar weer te groot om als reserve trekvoertuig mee te nemen.

 

Wat is wijsheid? Ik kom er niet uit. Wat is het beste reserve-trek-middel voor je aanhanger om achterop de aanhanger mee te nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom is er geen mogelijkheid dat je een klein benzine of diesel motortje op je aanhangwagen kunt monteren waarbij je de as van je aanhanger aandrijft ,

net als een auto met achterwiel aandrijving dan heb je dat derde wiel enkel nodig om te sturen

gr will

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tom dat is toch wel erg veel voor een hond om te trekken :confused: een hondenkar waar jij op duidt was toch aanzienlijk kleiner

zelfs als je meerdere honden zou gebruiken betwijfel ik of 750 kg getrokken zou kunnen worden (ook al zijn de assen van tegenwoordig beter gelagerd als van vroeger )

een paard zou misschien kunnen maar dan zul je alles aan moeten passen en is een nieuwe waarschijnlijk eenvoudiger te maken

gr will

 

Heb je geen partner die kan helpen duwen ? Die krijgt toch al te eten dus geen extra investering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@12gauge Was het maar waar ;) ik denk dat ik zou gaan voor een extra wiel met motor aandrijving ;) het meest simpele en het eet wat minder en je hoeft het niets te leren :)

gr will

 

ze zijn een beetje koppig, ze zijn beetje kieskeurig met een eten (al kunnen ze wel hun eigen eten regelen)

verder kun je je goed verstaanbaar maken, er zijn er genoeg

ik zou je dan een setje vlamingen nemen, als je 50km naar het zuiden rijd kun je een span geschikte uit het wild vangen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb ooit een oude Agria frees omgebouwd naar trekker/aanhanger combinatie waarbij je zit op de aanhanger.

Het gewicht van de Agria was niet overdreven zwaar met twee man was hij goed te tillen, de snelheid was iets sneller dan lopen je moest aardig aanpoten om hem bij te houden.

We hebben hem uiteraard getest opzij tegen de dijk op was geen punt, mits we achteruit reden, omdat je dan meer grip hebt op de voorwielen vaak zit er ook nog hoog en laag op.

De constructie is ook geen raket technologie en vrij simpel zelf te maken met wat technische kennis.

Kortom het maken van een trekkertje om een aanhanger te trekken mag geen probleem zijn mits je er geen kilometers autoweg mee gaat rijden, om een paar kilometer bospad mee te doen daar is het perfect voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

misschien een domme opmerking, maar er iseen simpele oplossing voor de mensen met een rijbewijs die een Bug Out Trailer willen. Namelijk een vouwwagen. Eventueel een kleine emperial erop maken voor wat gear , eten en drinken en je bent klaar. Of zie ik dat verkeerd??

 

kijk ik zag deze voor maar 240 euro op marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/m821488031

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...