Pagina 3 van de 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 30 van de 55
    Diehard Prepper
    Ingeschreven
    May 2013
    [MENTION=34]Tom[/MENTION] is er geen mogelijkheid dat je een klein benzine of diesel motortje op je aanhangwagen kunt monteren waarbij je de as van je aanhanger aandrijft ,
    net als een auto met achterwiel aandrijving dan heb je dat derde wiel enkel nodig om te sturen
    gr will
    Ignorance is bliss

SHTF Expert
    Ingeschreven
    Jul 2013
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=34]Tom[/MENTION] dat is toch wel erg veel voor een hond om te trekken een hondenkar waar jij op duidt was toch aanzienlijk kleiner
    zelfs als je meerdere honden zou gebruiken betwijfel ik of 750 kg getrokken zou kunnen worden (ook al zijn de assen van tegenwoordig beter gelagerd als van vroeger )
    een paard zou misschien kunnen maar dan zul je alles aan moeten passen en is een nieuwe waarschijnlijk eenvoudiger te maken
    gr will
    Heb je geen partner die kan helpen duwen ? Die krijgt toch al te eten dus geen extra investering.

Spambot hunter
    Ingeschreven
    Mar 2012
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wafels Bekijk Berichten
    [MENTION=36]12gauge[/MENTION] Was het maar waar ik denk dat ik zou gaan voor een extra wiel met motor aandrijving het meest simpele en het eet wat minder en je hoeft het niets te leren
    gr will
    ze zijn een beetje koppig, ze zijn beetje kieskeurig met een eten (al kunnen ze wel hun eigen eten regelen)
    verder kun je je goed verstaanbaar maken, er zijn er genoeg
    ik zou je dan een setje vlamingen nemen, als je 50km naar het zuiden rijd kun je een span geschikte uit het wild vangen

Senior Prepper
    Ingeschreven
    Dec 2012
    Ik zou voor een fjord gaan,en geen blondie haha(fjordenliefhebster)
    Nee maar inderdaad wat [MENTION=36]12gauge[/MENTION] zegt,niet alle paarden zijn geschikt om te trekken.
    Maar ik zou dan bv een paar shetlanders voor zetten,en dan het ouderwetse model en niet het ranke model.
    Ik heb ook zo een brede shetlander en getuigd en werkelijk beresterk en sober.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Ik heb ooit een oude Agria frees omgebouwd naar trekker/aanhanger combinatie waarbij je zit op de aanhanger.
    Het gewicht van de Agria was niet overdreven zwaar met twee man was hij goed te tillen, de snelheid was iets sneller dan lopen je moest aardig aanpoten om hem bij te houden.
    We hebben hem uiteraard getest opzij tegen de dijk op was geen punt, mits we achteruit reden, omdat je dan meer grip hebt op de voorwielen vaak zit er ook nog hoog en laag op.
    De constructie is ook geen raket technologie en vrij simpel zelf te maken met wat technische kennis.
    Kortom het maken van een trekkertje om een aanhanger te trekken mag geen probleem zijn mits je er geen kilometers autoweg mee gaat rijden, om een paar kilometer bospad mee te doen daar is het perfect voor.

Last (wo)man standing
    Ingeschreven
    May 2012
    misschien een domme opmerking, maar er iseen simpele oplossing voor de mensen met een rijbewijs die een Bug Out Trailer willen. Namelijk een vouwwagen. Eventueel een kleine emperial erop maken voor wat gear , eten en drinken en je bent klaar. Of zie ik dat verkeerd??

kijk ik zag deze voor maar 240 euro op marktplaats.
    http://link.marktplaats.nl/m821488031
    Voor je een ander kan helpen, moet je eerst jezelf helpen.

Survivor
    Ingeschreven
    May 2014
    Een spitmachine is erg sterk, en trekt zoiets gemakkelijk. Ik heb een Briggs & Stratton van 11 PK met een kar er achter. Dat ding rijdt bijna recht omhoog als het moet. Maar de topsnelheid is maar 15 kilometer per uur.
    Ik heb geen foto van de mijne zo gauw, maar dit is wat ik bedoel en ik denk dat het ook is wat Propper bedoelt:

Naam:     Terra_kapalogep_6603664283.jpg
Bekeken:  1144
Groote:   64,3 KB

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wilve Bekijk Berichten
    Een spitmachine is erg sterk, en trekt zoiets gemakkelijk. Ik heb een Briggs & Stratton van 11 PK met een kar er achter. Dat ding rijdt bijna recht omhoog als het moet. Maar de topsnelheid is maar 15 kilometer per uur.
    Ik heb geen foto van de mijne zo gauw, maar dit is wat ik bedoel en ik denk dat het ook is wat Propper bedoelt:

Naam:     Terra_kapalogep_6603664283.jpg
Bekeken:  1144
Groote:   64,3 KB
    Exact dit is wat ik bedoel en ooit gemaakt hebt, mijn zoon heeft misschien nog wat foto's van het geval, en zonder rijbewijs te rijden.

Elementary prepper
    Ingeschreven
    Jun 2014
    Naam:     Agria.jpg
Bekeken:  1727
Groote:   154,7 KB
    Zoals beloofd een foto van het trekkertje wat ik ooit gemaakt heb, er zijn naderhand nog diverse modificaties geweest maar daar zijn geen foto's van.

Diehard Prepper
    Ingeschreven
    Nov 2012
    Misschien ook een idee voor je BOV, BOT. Er zitten wat uitwerkpuntjes aan, Je kan in ieder geval veel meenemen. Je voorraadje diesel zal iets groter moeten zijn..

Naam:     BOT.jpg
Bekeken:  681
Groote:   94,6 KB
    There is no bad weather only bad preparation, and by failing to prepare, you are preparing to fail.

Labels voor dit Bericht

Forum Rechten