Ga naar inhoud
GENEGEERD

Succesverhalen New Orleans, Storm Cathrina, etc


Abel

Aanbevolen berichten

Mijn eerste post :)

 

In de USA zijn behoorlijk veel preppers.

De kans lijkt mij aanzienlijk dat enkele preppers in recente rampgebieden woonde.

Ik denk aan de overstroming in New Orleans, en de storm Cathrina.

Is iemand al eens een verhaal tegengekomen van zo'n prepper?

 

Ben erg benieuwd naar wat zijn/haar bevindingen zijn.

Er is vast iets wat we kunnen leren - iets wat we nu over het hoofd zien

 

Groeten,

Abel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Bedankt Johnny,

Heb er veel van opgestoken - zeker die tweede.

Deze prepper had wel de luxe van een generator (wat hem natuurlijk ook kwetsbaar maakte).

Indrukwekkend verhaal met veel tips. Ook werd weer duidelijk gemaakt:

 

Prioriteiten top 3:

1. Water

2. Water

3. Water

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, vooral de tweede link is een ENORME eye opener....

 

Raptor is nogal een grote naam op Zombie Squad. (een forum waar ik al jaaaaaren rondstruin. ) Ik kende het verhaal al maar toch goed om te zien dat het hier de kop omhoog steekt.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Raptor is nogal een grote naam op Zombie Squad. (een forum waar ik al jaaaaaren rondstruin. ) Ik kende het verhaal al maar toch goed om te zien dat het hier de kop omhoog steekt.

 

Je hebt gelijk @Bolo, misschien de moeite zelfs waard om hier een apart draadje aan te besteden? Of zelfs een heel topic? "Preppers in de Praktijk"? We zitten hier soms heel theoretisch te praten, maar dit soort ervaringen zijn GOUD waard. En jij kan wat dat betreft (qua praktijk ervaring) ook nog wel e.e.a. vertellen maatje ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Een heel andere insteek. Op één van de eilanden van de Hawaiiarchipel arriveerde enkele jaren geleden een orkaan. Vele doden en gewonden, huizen volledig verwoest inclusief funderingen, en geen kustwacht of wie dan ook die de eerste dagen na de ramp het eiland kon bereiken vanwege het slechte weer. Toen de reddingsteams eindelijk aankwamen verwachtten ze een ineengestorte samenleving. Maar wat bleek? Er waren doden en gewonde, ja, maar de oude tradities leefden blijkbaar nog zo sterk, de Aloha-principes, dat er werd gevist, fruit verzameld en dat de behoeftigen werden verzorgd. Er was een redelijk intacte structuur die werkte. De binding onder de mensen was nog sterk genoeg om deze rampspoed het hoofd te bieden. Ik denk dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe het ook kan. Niet ieder voor zich, maar samenwerken om de klus te klaren.

Ze prepten dus niet, integendeel, ze zochten de samenwerking en iedereen deed wat hij kon doen. Met als gevolg dat de maatschappij min of meer intact was toen de hulp arriveerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...