Ga naar inhoud
GENEGEERD

[Gezocht] Medebewoners/ontwikkelaars op perceel in Zuid Frankrijk


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

2 bijzondere mensen Ton & Jeannette hebben ons benadert en gevraagd of ze dit project bij jullie onder de aandacht mochten brengen. Ik vind het zo'n mooi waardevol project dat ik dit graag met jullie wil delen. Als er mensen geïnteresseerd zijn hierin of vragen hebben kunnen ze mij een privé berichtje sturen of via support (at) preppers (punt) nl en krijg je van mij het e-mail adres van deze mensen.

 

Wij zoeken naar medebewoners/ontwikkelaars van een in ons bezit zijnd perceel in Zuid Frankrijk regio Roussilion lanquedoc streek groot plm 16750 m2 . Doel: met een aantal mensen zelfvoorzienend leven.

 

Wij zijn erg bezig met perma cultuur en volgen alle ontwikkelingen op het gebied van aqua ponic en meer alternatieve manieren om voedsel te produceren. Wij zijn 65 plus en kunnen en willen dit project niet alleen volbrengen maar delen met anderen en het met de juiste mensen om ons heen in een stichting onderbrengen, ter zekerheid stelling voor iedere deelnemer en ter continuering van het project. Wij zoeken mensen met lef en avontuur die wel selfsupporting moeten zijn qua inkomen en het realiseren van een eigen woonplek met b.v een Yurt of ander vorm, maar op ons terrein mag niet gebouwd worden. Blokhut caravan eventueel aardhuis etc. kan wel, kortom voor mensen met wel het idee maar geen groot kapitaal is dit voor hen en voor ons de manier om dit samen te realiseren. Wij hebben een kleine mazet bewoonbaar gemaakt maar zijn daar nog niet klaar mee.

 

Deze winter gaan wij voor een paar maanden naar Spanje en eventuele gegadigden zouden dan om de sfeer te proeven hier al een paar maanden kunnen blijven en een plan trekken. Je moet hier gewoon de berg voelen en ook de winter meemaken de stormen en de regen. Daar moet je wel tegen kunnen. Het land is groot genoeg om er je eigen privé plekje te maken zonder elkaar voor de voeten te lopen als je daar eens geen zin in hebt of gewoon je privacy wilt. Wij zijn geen vegetariers en zullen dan ook een voedsel programma opzetten met kippen een big etc. omdat vlees hier in de regio steeds duurder wordt en je ook niet meer weet wat je eet. Alhoewel de Fransen erg voor bio zijn maar er niet echt naar leven. Maar dat is voor andere deelnemers uiteraard geen verplichting. Maar er zijn gewoon mensen die niet met carnivoren zoals wij op een land willen leven, realiteit! Er is geen geldelijke verplichting aan deelname verbonden wel de noodzakelijkheid voor het coöperatief investeren in bijvoorbeeld een kleine 2 de hands landbouwtrekker, zaden planten en dieren. Want met de hand lukt het echt niet. Je hebt echt paardenkracht nodig. Wij zijn hier nu een jaar kunnen wonen, wassen, douchen etc.

 

Nu zijn we klaar om aan het land te beginnen maar met gelijkgestemde mensen. Ons Frans is echt nog maar in het begin stadium maar wij redden ons uitstekend dus dat hoeft zeker geen belemmering te zijn maar natuurlijk wel handig als dat wel zo is. Wij verzamelen pallets voor de bouw van een grote hangar voor de auto's gereedschap

klussen opslag en hebben een auto over voor coöperatief gebruik. Wij zoeken nu echt mensen die ook al een tijd dit idee hebben maar de sprong om wat voor reden ook niet konden maken of durfde maken, nu samen sta je sterk en is er veel mogelijk. Wij zijn heel sociaal, harde werkers, open en eerlijk, geen dubbele bodems.

Recht voor zijn raap, maar met veel gevoel voor humor en respect voor ieders mening. Maar houden ook van luieren in de zon zitten en het goede leven en zijn gepassioneerde kokers .Ik hoop dat jullie iets voor ons kunnen betekenen. of ons kunnen adviseren. Wij hebben ook sinds kort een advertentie staan op natuurlijk leven onder de rubriek percelen en leefgroepen. Maar krijgen toch meestal niet echt serieuze reacties terwijl dit toch heel erg leeft in deze tijden. Zijn wij wellicht te open? Mensen reageren vaak heel afstandelijk en verkennend en weten vaak niet echt wat zij willen daar willen wij nu ook geen energie meer in stoppen. Ter info nog het volgende met een gerealiseerde groep met deze doelstelling zal de gemeente zeker welwillend staan tegen eventuele bouw van wel stenen opslag of bedrijfsruimte/woning etc. Er zijn dan ook subsidie mogelijkheden. De Fransen staan zeker open voor dit soort initiatieven.

 

Met vriendelijke groeten uit het Zuiden Ton & Jeannette

 

 

Edit:

 

Nagekomen bericht op zaterdag 29 juni.

 

Op de aanvraag heb ik diverse reacties gehad, maar ook een paar hele concrete

vragen naar alleen een staplaats voor een Yurt voor mensen die volledig self supporting zijn

En geen onderdeel willen uitmaken van een groep. Willen jullie mijn advertentie uitbreiden met die mogelijkheid ?

Ik heb drie stukken van 50 maal 30 meter die ik daarvoor ter beschikking kan stellen. Het kan dan ook per maand of

kwartaal gehuurd worden hebben alleen geen idee wat wij voor een prijs kunnen vragen voor zo'n stuk grond.

Wij bieden dan wel aan met water & elektra en eventueel gratis hulp bij het bouwen van een eco douche en toilet. Wij kunnen wel tegen een eenmalige vergoeding het perceel egaliseren en geschikt maken voor het plaatsen

van 3 maal een Yurt of Wigwam of tent.Met een natuurlijke afscheiding tussen de percelen. Maar dat zijn overleg punten zonder winstopties van onze kant maar gewoon voor de kostprijs van onze buurman die een grote John Deer trekker bezit en die ook met zichzelf verhuurd voor slechts € 35 per uur. Onze winst kant zit dan gewoon in de verhuur van de plaats en die wordt dan weer in de rest van het land gestopt voor de côôperatieve kant.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Om de een of andere manier lopen dit soort initiatieven altijd spaak,of kent er iemand een dergelijk project dat het wel al langer als 5-10 aar vol gehouden heeft?

Als je perse zoiets wilt, spaar dan een paar duizend euro,in France ligt de prijs van landbouwgrond tussen de 2500 en 5000 euro per hectare en voor 10000euro koop je al een "opknapper" met wat grond er bij en begin iets voor je zelf.

Als dat al niet op te brengen is,vergeet het dan maar;zonder centen in eens of grid gaan leven is praktisch onmogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
2 bijzondere mensen Ton & Jeannette ons benadert en gevraagd of ze dit project bij jullie onder de aandacht mochten brengen. Ik vind het zo'n mooi waardevol project dat ik dit graag met jullie wil delen. Als er mensen geïnteresseerd zijn hierin of vragen hebben kunnen ze mij een privé berichtje sturen of via support (at) preppers (punt) nl en krijg je van mij het e-mail adres van deze mensen.

 

Wij zoeken naar medebewoners/ontwikkelaars van een in ons bezit zijnd perceel in Zuid Frankrijk regio Roussilion lanquedoc streek groot plm 16750 m2 . Doel: met een aantal mensen zelfvoorzienend leven.

 

Wij zijn erg bezig met perma cultuur en volgen alle ontwikkelingen op het gebied van aqua ponic en meer alternatieve manieren om voedsel te produceren. Wij zijn 65 plus en kunnen en willen dit project niet alleen volbrengen maar delen met anderen en het met de juiste mensen om ons heen in een stichting onderbrengen, ter zekerheid stelling voor iedere deelnemer en ter continuering van het project. Wij zoeken mensen met lef en avontuur die wel selfsupporting moeten zijn qua inkomen en het realiseren van een eigen woonplek met b.v een Yurt of ander vorm, maar op ons terrein mag niet gebouwd worden. Blokhut caravan eventueel aardhuis etc. kan wel, kortom voor mensen met wel het idee maar geen groot kapitaal is dit voor hen en voor ons de manier om dit samen te realiseren. Wij hebben een kleine mazet bewoonbaar gemaakt maar zijn daar nog niet klaar mee.

 

Deze winter gaan wij voor een paar maanden naar Spanje en eventuele gegadigden zouden dan om de sfeer te proeven hier al een paar maanden kunnen blijven en een plan trekken. Je moet hier gewoon de berg voelen en ook de winter meemaken de stormen en de regen. Daar moet je wel tegen kunnen. Het land is groot genoeg om er je eigen privé plekje te maken zonder elkaar voor de voeten te lopen als je daar eens geen zin in hebt of gewoon je privacy wilt. Wij zijn geen vegetariers en zullen dan ook een voedsel programma opzetten met kippen een big etc. omdat vlees hier in de regio steeds duurder wordt en je ook niet meer weet wat je eet. Alhoewel de Fransen erg voor bio zijn maar er niet echt naar leven. Maar dat is voor andere deelnemers uiteraard geen verplichting. Maar er zijn gewoon mensen die niet met carnivoren zoals wij op een land willen leven, realiteit! Er is geen geldelijke verplichting aan deelname verbonden wel de noodzakelijkheid voor het coöperatief investeren in bijvoorbeeld een kleine 2 de hands landbouwtrekker, zaden planten en dieren. Want met de hand lukt het echt niet. Je hebt echt paardenkracht nodig. Wij zijn hier nu een jaar kunnen wonen, wassen, douchen etc.

 

Nu zijn we klaar om aan het land te beginnen maar met gelijkgestemde mensen. Ons Frans is echt nog maar in het begin stadium maar wij redden ons uitstekend dus dat hoeft zeker geen belemmering te zijn maar natuurlijk wel handig als dat wel zo is. Wij verzamelen pallets voor de bouw van een grote hangar voor de auto's gereedschap

klussen opslag en hebben een auto over voor coöperatief gebruik. Wij zoeken nu echt mensen die ook al een tijd dit idee hebben maar de sprong om wat voor reden ook niet konden maken of durfde maken, nu samen sta je sterk en is er veel mogelijk. Wij zijn heel sociaal, harde werkers, open en eerlijk, geen dubbele bodems.

Recht voor zijn raap, maar met veel gevoel voor humor en respect voor ieders mening. Maar houden ook van luieren in de zon zitten en het goede leven en zijn gepassioneerde kokers .Ik hoop dat jullie iets voor ons kunnen betekenen. of ons kunnen adviseren. Wij hebben ook sinds kort een advertentie staan op natuurlijk leven onder de rubriek percelen en leefgroepen. Maar krijgen toch meestal niet echt serieuze reacties terwijl dit toch heel erg leeft in deze tijden. Zijn wij wellicht te open? Mensen reageren vaak heel afstandelijk en verkennend en weten vaak niet echt wat zij willen daar willen wij nu ook geen energie meer in stoppen. Ter info nog het volgende met een gerealiseerde groep met deze doelstelling zal de gemeente zeker welwillend staan tegen eventuele bouw van wel stenen opslag of bedrijfsruimte/woning etc. Er zijn dan ook subsidie mogelijkheden. De Fransen staan zeker open voor dit soort initiatieven.

 

Met vriendelijke groeten uit het Zuiden Ton & Jeannette

 

Klinkt als een mooie uitdaging, zeker voor mensen die volledig zelfvoorzienendheid nastreven.

 

Om de een of andere manier lopen dit soort initiatieven altijd spaak,of kent er iemand een dergelijk project dat het wel al langer als 5-10 aar vol gehouden heeft?

Als je perse zoiets wilt, spaar dan een paar duizend euro,in France ligt de prijs van landbouwgrond tussen de 2500 en 5000 euro per hectare en voor 10000euro koop je al een "opknapper" met wat grond er bij en begin iets voor je zelf.

Als dat al niet op te brengen is,vergeet het dan maar;zonder centen in eens of grid gaan leven is praktisch onmogelijk.

 

Dat jij de projecten niet kent betekent niet dat ze niet bestaan, Zwellever.

Dergelijke projecten komen soms even aan de oppervlakte zoals nu, om daarna zo snel mogelijk 'in de natuurlijke omgeving te verdwijnen'. :-)

 

Het is prima dat jij zelf niet 'in' bent voor dit soort projecten, maar gun anderen die dat wel zijn even de exposure zonder cynisme s.v.p.

 

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren,ik zit al een jaar of 7,5 in Frankrijk en heb al heel wat "projecten" zien sneuvelen in die paar jaar,vandaar m'n welgemeende advies; Doe het alleen,of met je familie als je het kan,maar niet met "vreemden"en als je geen kapitaal of inkomsten bron hebt,vergeet het dan maar.Ook hier kent men belastingen,(sociale) verzekeringen,geld kostende regeltjes etc.

Dat ik daar dus wat dromen mee verstoor,soit,maar beter realist als "dromer",alleen de zon gaat voor niets op,voor al het andere zal toch echt een redelijke hoeveelheid knaken van eigenaar moeten veranderen.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Bunkerprepper
Heren,ik zit al een jaar of 7,5 in Frankrijk en heb al heel wat "projecten" zien sneuvelen in die paar jaar,vandaar m'n welgemeende advies; Doe het alleen,of met je familie als je het kan,maar niet met "vreemden"en als je geen kapitaal of inkomsten bron hebt,vergeet het dan maar.Ook hier kent men belastingen,(sociale) verzekeringen,geld kostende regeltjes etc.

Dat ik daar dus wat dromen mee verstoor,soit,maar beter realist als "dromer",alleen de zon gaat voor niets op,voor al het andere zal toch echt een redelijke hoeveelheid knaken van eigenaar moeten veranderen.

 

Ok. In dat geval neem ik mijn woordkeuze over 'cynisch' graag terug...

Blijft wel staan dat je van veel succesvolle projecten niets (meer) hoort tenzij je onderdeel van die projecten bent (kan ik uit eigen ervaring zeggen...)

 

Bunkerprepper

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Het lijkt me zinvol om mensen met gelijke initiatieven, waaronder Ton & Jeanette uit de post van @Mr. Gold eens uit te nodigen op bijvoorbeeld Sheltercamping @Heksenboot. Op die manier wordt er wellicht sneller een "klik" gemaakt?

 

Just my two cents...

 

JB

 

Goed plan, JB, thanx.

Daar zijn die meetings voor @Mr. Gold.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn eigen ervaring met projecten voor zelfvoorzienend en duurzaam samenleven loopt gelijk met de wereldwijde ervaring en resultaten op dat vlak: namelijk 90% der projecten mislukt, vaak zelfs nog in de opstartfase. Er zijn verschillende hoofdredenen en vele kleine oorzaken die tot mislukking leiden. De belangrijkste hoofdoorzaken zijn: onoverkomelijke verschillen in visie tussen de bewoners; allerlei geldkwesties; wettelijke en administratieve obstakels; ruzies, spanningen en conflicten; geen geschikt terrein of geen voldoende kapitaal vinden en 'niet-geheelde ego's'...

Niettemin is 10% der projecten wel redelijk levensvatbaar en blijft langere tijd succesvol bestaan. De ecodorpen gebaseerd op het 'familiedomein' model maken een grotere kans op succes dan de 'commune' vormen. Bij dit model woont elke familie of een individu op een eigen terrein waar hij zelf volledig verantwoordelijk voor is (levensonderhoud, huis, voedseltuin,..). De grootte van ieder individueel terrein varieert tussen 0,5 tot 2 hectare afhankelijk van de kwaliteit van de grond. De verschillende familiedomeinen vormen samen een ecologische dorpsgemeenschap. Er zijn wel (veel) gezamenlijke activiteiten (materialen delen, samen aankopen, elkaars huis helpen bouwen, feesten en workshops organiseren, voedsel ruilen, enz...) maar er is geen verplichting om daar aan mee te werken, de mogelijkheid is er gewoon. Verplichting werkt namelijk niet en leidt altijd tot conflicten, alles dient uit vrije wil en vanuit het hart te komen. In Rusland zijn er ondertussen 300 succesvolle 'kins domain' dorpen, hier is een

. Ook in Wales is er zo'n dorp, echt de moeite om te bezoeken: Lammas.

Nu, dit gezegd zijnde, de tijden veranderen snel en kleinschalige, ecologische, zelfvoorzienende leefgemeenschappen zijn gewoon de toekomst. Naar mijn aanvoelen gaan er vanaf nu heel veel projecten bijkomen met allerhande visies, uitgangspunten en doelstellingen. Sommige zullen slagen, anderen niet, maar altijd zal men heel wat ervaring opdoen en belangrijke lessen leren door gewoon de stap te zetten. Dus, alvast veel succes gewenst & go for it!.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergat nog een andere belangrijke reden waarom veel projecten geen (ernstige) kandidaten vinden.

Veel mensen zijn namelijk helemaal nog niet klaar om zo'n drastische stap te zetten.

Preppen en erover praten op een forum is iets anders dan emigreren en zelfvoorzienend worden.

Een bushknife kopen en bokalen met bonen in de kelder stockeren, kan iedereen.

Maar vrienden, familie, land, uitkering, werk, de dagelijkse routine, de zekerheid, de verzorgingsmaatschappij,... verlaten om met onbekenden in een vreemd land een nieuwe en onzekere toekomst op te bouwen vanaf nul.

Dat vraagt heel veel moed, doorzetting, focus, wilskracht, voorbereiding, openheid en optimisme. Vooral moed.

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergat nog een andere belangrijke reden waarom veel projecten geen (ernstige) kandidaten vinden.

Veel mensen zijn namelijk helemaal nog niet klaar om zo'n drastische stap te zetten.

Preppen en erover praten op een forum is iets anders dan emigreren en zelfvoorzienend worden.

Een bushknife kopen en bokalen met bonen in de kelder stockeren, kan iedereen.

Maar vrienden, familie, land, uitkering, werk, de dagelijkse routine, de zekerheid, de verzorgingsmaatschappij,... verlaten om met onbekenden in een vreemd land een nieuwe en onzekere toekomst op te bouwen vanaf nul.

Dat vraagt heel veel moed, doorzetting, focus, wilskracht, voorbereiding, openheid en optimisme. Vooral moed.

 

of domme, blinde enthousiasme.

Link naar reactie
Delen op andere sites

in Noorwegen en Zweden zijn er wel enkele groepen. die verlangen trouwens wel dat je zelf een inkomen hebt en dit deelt met de commune. hoe dat ze dit precies vormgeven weet ik ook niet maar soms staat er een oproepje op die placement site.

 

Welke placement site?

 

Maar vrienden, familie, land, uitkering, werk, de dagelijkse routine, de zekerheid, de verzorgingsmaatschappij,... verlaten om met onbekenden in een vreemd land een nieuwe en onzekere toekomst op te bouwen vanaf nul.

Dat vraagt heel veel moed, doorzetting, focus, wilskracht, voorbereiding, openheid en optimisme. Vooral moed.

 

Ja.

 

Geld helpt ook, neem ik aan. ;-)

 

Frankrijk is mij te dicht in de buurt van te veel kern centrales. Als de S de F hit dan verliezen ze vrijwel gegaraneerd hun power supply omdat het elektriciteits netwerk uit de lucht gaat. Een centrale kan een week zonder stroom, maar daarna krijgen ze een probleem met het koelen van hun zwembaden met gebruikte reactor staven.

 

Dit is geen geintje. Ik verwacht dat als de economie in elkaar stort op termijn (onvermijdelijk!) we een serie aan nucleare incidenten om onze oren gaan krijgen waar je U tegen zegt ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de volgende reactie van Ton & Jeannette gehad via de e-mail vandaag.

 

Op de aanvraag heb ik diverse reacties gehad, maar ook een paar hele concrete

vragen naar alleen een staplaats voor een Yurt voor mensen die volledig self supporting zijn

En geen onderdeel willen uitmaken van een groep. Willen jullie mijn advertentie uitbreiden met die mogelijkheid ?

Ik heb drie stukken van 50 maal 30 meter die ik daarvoor ter beschikking kan stellen. Het kan dan ook per maand of

kwartaal gehuurd worden hebben alleen geen idee wat wij voor een prijs kunnen vragen voor zo'n stuk grond.

Wij bieden dan wel aan met water & elektra en eventueel gratis hulp bij het bouwen van een eco douche en toilet. Wij kunnen wel tegen een eenmalige vergoeding het perceel egaliseren en geschikt maken voor het plaatsen

van 3 maal een Yurt of Wigwam of tent.Met een natuurlijke afscheiding tussen de percelen. Maar dat zijn overleg punten zonder winstopties van onze kant maar gewoon voor de kostprijs van onze buurman die een grote John Deer trekker bezit en die ook met zichzelf verhuurd voor slechts € 35 per uur. Onze winst kant zit dan gewoon in de verhuur van de plaats en die wordt dan weer in de rest van het land gestopt voor de côôperatieve kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Zwellever, Al eens van pioniers gehoord, doeners en denkers, mensen met veel levens en kennis ervaring , mensen zonder vooroordelen

Mensen die in mensen geloven , mensen die niet alleen aan zichzelf denken maar ook kunnen delen. mensen die positief in het leven staan

maar zich steeds meer zorgen maken over onze samenleving, mensen die met basis principes zijn opgevoed met als belangrijkste levensles

Wat gij niet wilt dat U geschied doe dat ook een ander niet. Mensen hebben oceanen en wereld delen verkend , mensen hebben het heelal

verkend , mensen hebben ook een groot deel van onze mooie planeet verziekt door egôisme , godsdienstwaanzin , hebzucht , maar ook door cynisme , wantrouwen

het niet kunnen delen , doemdenken betweterigheid , ik wil nog wel even verder gaan ?maar laat het hierbij. vriendelijke groeten Ton

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte Zwellever, Al eens van pioniers gehoord, doeners en denkers, mensen met veel levens en kennis ervaring , mensen zonder vooroordelen

Mensen die in mensen geloven , mensen die niet alleen aan zichzelf denken maar ook kunnen delen. mensen die positief in het leven staan

maar zich steeds meer zorgen maken over onze samenleving, mensen die met basis principes zijn opgevoed met als belangrijkste levensles

Wat gij niet wilt dat U geschied doe dat ook een ander niet. Mensen hebben oceanen en wereld delen verkend , mensen hebben het heelal

verkend , mensen hebben ook een groot deel van onze mooie planeet verziekt door egôisme , godsdienstwaanzin , hebzucht , maar ook door cynisme , wantrouwen

het niet kunnen delen , doemdenken betweterigheid , ik wil nog wel even verder gaan ?maar laat het hierbij. vriendelijke groeten Ton

 

Beste Knurf,Ton.

Toevallig weet ik idd waar ik over praat ja,en ik weet dus dat je met een hoop idealistisch gezwets en en goede intentie's maar zonder geld nergens bent.

Ik zag ze komen,trots op hun 5 kruiwagentjes met de hand gezaagd hout waarmee ze wel eens een wintertje zouden stoken,hun twee zakken zelf gekweekte aardappeltjes etc.Mensen met veel boeken kennis en workshop ervaring,mensen die niet alleen aan zichzelf denken,maar denken dat iedereen zo zou moeten denken als zij,mensen die denken dat met idealisme de wereld te redden is.Mensen hebben oceanen en wereld delen verkend,waarbij vergeten wordt dat daarbij driekwart om het leven kwam.mensen vol met allerlei idealen maar zonder de capaciteit de meest elementaire centen bij elkaar te werken om hun droom ook maar enigszins te verwezenlijken.Dromers die denken dat je met een hoop idealisme kastelen kunt bouwen,maar dan wel met behulp van andermans inspanningen of een uitkerinkje. Mensen zoals jij, die neerkijken op degene die wel weten waarover ze het hebben maar met cynische woorden je droom durven te verstoren en andere proberen te behoeden voor stappen gebaseerd op een onrealistische droomwereld.Droom jij maar lekker verder met je idyllisch wereldbeeld van de ideale wereld,in mijn wereld moet vooral keihard gewerkt worden en met harde afspraken de boel recht gehouden worden,en dromen doe ik s'nachts,in bed.

Ik wil nog wel even verder gaan ?maar laat het hierbij. vriendelijke groeten,Zwellever

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Zwellever, Je slaat de plank volkomen mis jongen . Mijn wereld beeld is alles behalve idealistisch maar gelukkig niet cynisch en betweterig zoals de jouwe en ik heb zo'n beetje deze halve aardkloot bevaren en bereisd toen jij nog een stekkie was, veel ondernomen veel bereikt , maar ook veel mislukkingen op mijn naam staan , maar daar wordt je sterk van , maar een ding geleerd man n.l mensenkennis en een goed gevoel voor humor ontwikkeld en een allergie voor betweters die denken dat ze de wijsheid persoonlijk in pacht hebben ! Jij hebt vast veel boten gemist in je ervaringen in dit ondermaanse bestaan en nooit de juiste mensen mogen ontmoeten , anders had je wel een iets genuanceerde levensfilosofie ontwikkeld. Jammer dat je niet meer durft te dromen ! pas maar op dat het geen nachtmerries worden met je volkomen verkeerde kijk op de mens. Ik ben 68 jaar Mijn vrouw wordt 65 wij zijn nog springlevend en vol idealen daar hebben betweters en cynisme van anderen niets aan kunnen veranderen integendeel , ik zou zeggen kom eens bij ons kijken Wellicht

kun je ons nog wat leren want jij bent immers de expert ? Kijk wat jij niet begrijpt is dat wij al een project hebben volledig uit eigen middelen gefinancierd met ook keihard werken

in Nederland ! Wij willen het met anderen delen maar dat moet wel in je aard zitten en in je achtergrond. Ons plan gaat slagen daar geloven wij n.l heel sterk in. Wij zoeken alleen de

juiste mensen en dat ben jij zeker niet dat is wel duidelijk. Maar mocht je in de buurt zijn kom gerust eens kijken , wij zijn n.l ook niet rancuneus en kunnen tegen een stootje.

Maar een reactie als de jouwe verdiend een antwoord. anders zo zonde van je energie. Wij wensen jou veel wijsheid en vooral een goed humeur toe. vriendelijke en collegiale groeten

van twee preppers in wording Ton & Jeannette

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Lieve mensen,

 

Ton & Jeannette hebben mij gevraagd om de volgende oproep hier te plaatsen.

 

 

Bonjour Mr Gold, Wilt U dit plaatsen.Alvast bedankt. Wij moeten de maand December en Januari naar NL om wat dingen te regelen en voor een kleine medische ingreep. Maar je mag ook eerder komen en langer blijven .Zoeken een echtpaar of een koppel of gewoon een solist die hier een paar maanden Gratis wil overwinteren en zo het Prepper gevoel eens echt kan beleven. tegenprestatie alleen op drie katten passen en ze eten geven. stroom water internet gratis. Wie durft !! niet dromen maar doen ! Pak je Yurt Of caravan of tent en doe eens avontuurlijk. als het goed bevalt kun je ook voor vast een mooie plek huren. Het is wel koud in de eerste twee maanden van het jaar kan het wel eens vriezen en soms valt er sneeuw. Je moet wel een auto hebben Wij wachten op reacties ! vr gr Ton & Jeannette

 

 

Nooit geschoten is altijd mis en er zijn al aan diverse andere initiatieven gehoor gegeven. Reacties kunnen via support (at) preppers (punt) nl en dan stuur ik ze door naar Ton & Jeannette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam
Beste Zwellever, Je slaat de plank volkomen mis jongen . Mijn wereld beeld is alles behalve idealistisch maar gelukkig niet cynisch en betweterig zoals de jouwe en ik heb zo'n beetje deze halve aardkloot bevaren en bereisd toen jij nog een stekkie was, veel ondernomen veel bereikt , maar ook veel mislukkingen op mijn naam staan , maar daar wordt je sterk van , maar een ding geleerd man n.l mensenkennis en een goed gevoel voor humor ontwikkeld en een allergie voor betweters die denken dat ze de wijsheid persoonlijk in pacht hebben

 

Maar dan heb je wellicht vergeten te leren om niet furieus op iedere scheet die geschreven staat te reageren. Als je al je bovenstaande eigenschappen hebt dan weet jij als geen ander dat de soep op een forum uiteindelijk nooit zo heet wordt gegeten als hij wordt opgeschreven. So relax and enjoy the sunshine.

 

Wellicht dat je na een iets langere tijd hier op het forum begrijpt dat men hier hoofdzakelijk is om elkaar te helpen en van elkaar te leren. Behoeden voor valkuilen is er daar ook een van.

 

Dus gebruik de wijsheid van je leeftijd (je moet wel een oude man zijn omdat jin al op een boot over swerelds oceanen voer toen @zwellever nog een stekkie was, en die is nu al niet meer piepjong ;) ) , relativeer en lees wat men je tussen de regels door probeert duidelijk te maken. pak op wat je kunt gebruiken en negeer wat je stoort.

 

just my 2 cents

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gebruikersnaam

@Knurf je bent toch niet die Ton van Ton&Jeanette waar het project over gaat want dan vind ik dat je je wel heel erg uit de tent hebt laten lokken door een voor jou volkomen onbekend persoon.

 

Het maakt dan mijn beeld wat ik van jullie plan had wel heel erg anders, want ik weet niet of ik persoonlijk met iemand die zo fel kan reageren op een vreemde wel een soort van samenwerking zou willen beginnen.

 

Want waarom wil je iets verdedigen (lees je gelijk halen) als je volledig offgrid en self supporting bent/wilt gaan. Dat zou nou net de ideale situatie moeten zijn om de boze buitenwereld volledig te negeren, want je hebt niemand nodig als je leefomgeving.

 

Of is het een wervingsspotje, want dan had je je beter voor kunnen stellen en je plannen uitleggen zodat het forum ook weet wat je plannen zijn, waar jullie vandaan komen en heen willen gaan. Dan had je in ieder geval van mij andere feedback ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ze wel doorzetten met het plaatsen van oproepjes, waarvoor chapeau!

 

Ik zit ook 3 maanden per jaar op een perceel in het zuiden zonder electra (gelukkig met stromend water en een ADSL lijn).

Echter doordat de tijd beperkt is is een moestuin dan echt onmogelijk. Zeker als je ook nog midden in allerlei verbouwingen zit.

 

Gaaf initiatief, maar kei kei kei hard werken.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Hexayurt

 

http://hexayurt.com/

 

mooie gebouwen, mogelijk dat ik er nog eens een fabriceer van wat hydrofuge platen en die bekleed met vloeibare bitumen.

 

jumplogic_hexayurt_models.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
ben er klaar mee en ben er klaar voor .hoe kom ik in aanmerking voor het perceel in frankrijk .groeten bushman.

 

Door een mailtje te sturen:

 

Lieve mensen,

 

Ton & Jeannette hebben mij gevraagd om de volgende oproep hier te plaatsen.

 

Nooit geschoten is altijd mis en er zijn al aan diverse andere initiatieven gehoor gegeven. Reacties kunnen via support (at) preppers (punt) nl en dan stuur ik ze door naar Ton & Jeannette

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...