Ga naar inhoud
GENEGEERD

Heelei poeder


Aanbevolen berichten

Voor de liefhebbers heb ik een adres gevonden voor heelei poeder voor menselijke consumptie. Mogelijk hebben anderen daar alternatieven voor, die zou ik dan graag willen weten. Hier kost het rond de 50 euro voor 2,5 kilo. Het is in de verhouding 1 : 3 te mengen, oftewel je kunt er 7,5 liter water tegenaan gooien. Dat zijn heel veel ommeletjes lijkt mij.

 

 

;

 

 

 

 

 

 

 

 

;

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Natuurlijk wil ik dat met liefde doen hoor, ff niet aan gedacht, ben niet zo'n computerheld haha

 

http://www.eicom.nl/eicom

 

Overigens hadden ze daar nog nooit gehoord dat eipoeder gebruikt kon worden in survivalpakketten. Vonden ze erg leuk. Hen verteld dat er mogelijk nog wel meer reactie op kon komen, dus ben benieuwd nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben ook idd geen prijzen op het net staan. Ze beginnen met een afname hoeveelheid van 2,5 kilo als kleinste. Daarna is alles mogelijk, maar zullen vast standaard maten zijn. weet wel dat ze ook zakken van 2 kg leveren. Ik kon gewoon langskomen om het op te halen, dus neem aan dat ik het cash ga betalen. Mochten mensen interesse hebben kan ik natuurlijk meer meenemen en eventueel versturen. Ik vermoed dat ze geen webshop hebben en niet via internet handelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb inderdaad lang geleden eipoeder gekocht bij eicom in Barneveld.

Heb hier volgens mij al eens over gepost.

Kostte destijds ca 18 euro per bus (in een bus zit volgens mij 1 kilo)

Houdbaarheid is 2+ jaar. Ik noem hierbij + jaar omdat Eicom nooit onderzoek heeft gedaan na die 2 jaar: 2 jaar is gegarandeerd, maar waarschijnlijk is het nog jaren daarna ook prima te eten, mits goed bewaard (koel, donker en droog). Wil je het langer kunnen bewaren dan is het raadzaam het over te pakken in mylar.

 

Het is prima in pannenkoeken. baksels, en in mindere mate als roerei. Heeft toch een typerend smaakje als je het 'puur' gebruikt.

Ik gebruik het liever i.c.m. met een mix voor 'boerenomelet' o.i.d.

Verder een prima product voor een schappelijke prijs IMO

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb pas een email gestuurd waarin ik om de prijzen vroeg.

 

komt ie: heeleipoeder 2,5 kilo 47,12 euro --- 18,85 kiloprijs --- mengverhouding 1 deel heeleipoeder, 3 delen water

 

 

 

eigeelpoeder 2,0 kilo 40,72 --- 20,36 kiloprijs --- mengverhouding 1,25 eigeelpoeder , 1 deel water

 

 

 

odessa1944

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo,

 

Ik heb een aantal zakken van 12,5 kg heeleipoeder. Deze is tht 1-6-14. Voor de belangstellenden kan ik kiloporties maken voor E7,50 excl verzendkosten.

Het poeder komt van een topproducent van halffabrikaten voor de levensmiddelenindustrie uit Polen. Het heeft een goede smaak en voedingswaarde.

 

Voor vragen: stuur me een pm.

 

Groeten,

Catch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook te bestellen bij:

http://www.liff.nl/eipoeder-noodrantsoen-minstens-jaar-houdbaar-p-559.html?osCsid=ttd62pn41rjjarkup0g5voqiq7

 

Eipoeder noodrantsoen, minstens 10 jaar houdbaar.

(Art. nr. 245187) €229,00

€216,04 excl. BTW

 

Eieren? Wie kan er zonder?

 

Vol-eipoeder mengen met drinkwater geeft ei zoals men gewend is. Essentieel onderdeel bij de bereiding van allerlei gerechten, brood en dergelijke.

 

van het bekende "Mahlzeiten in Notzeiten"® van Katadyn

doosinhoud 12 blikken van 1,2 liter

per blik 500 gr. vergelijkbaar met ongeveer 40 eieren

10 jaar en langer houdbaar!

blikken voorzien van extra hersluitbare kunststof deksel

 

Bij LiFF® ook terug te vinden in andere pakketten zoals in het 3-in-1 pakket.

 

Verzendgewicht: 7.50 kg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op http://www.myprotein.com kan je ook eipoeder met en zonder dooier kopen. Deze winkel zit in de UK. 1 kilo kost 13 pond. Dit komt neer op ongeveer 15 a 16 euro per kilo. http://www.myprotein.com/uk/products/whole_egg_powder

Op myprotein is ook whey poeder te koop en dergelijke.

 

Whey poeder, hmmm zou je dat ook in de boerenomelet kunnen gebruiken ipv ei?

 

Note voor mezelf: sport voeding als whey kun je wellicht in crisistijden nog vinden. Is ook erg licht (poedervorm) dus handig voor de BOB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook te bestellen bij:

http://www.liff.nl/eipoeder-noodrantsoen-minstens-jaar-houdbaar-p-559.html?osCsid=ttd62pn41rjjarkup0g5voqiq7

 

Eipoeder noodrantsoen, minstens 10 jaar houdbaar.

(Art. nr. 245187) €229,00

€216,04 excl. BTW

 

Eieren? Wie kan er zonder?

 

Vol-eipoeder mengen met drinkwater geeft ei zoals men gewend is. Essentieel onderdeel bij de bereiding van allerlei gerechten, brood en dergelijke.

 

van het bekende "Mahlzeiten in Notzeiten"® van Katadyn

doosinhoud 12 blikken van 1,2 liter

per blik 500 gr. vergelijkbaar met ongeveer 40 eieren

10 jaar en langer houdbaar!

blikken voorzien van extra hersluitbare kunststof deksel

 

Bij LiFF® ook terug te vinden in andere pakketten zoals in het 3-in-1 pakket.

 

Verzendgewicht: 7.50 kg

 

Dat is iets van E40 per kilo, ruim 20 euro duurder dan de overige links... Wel is dit in blik verpakt en stelt men dat het >10jaar houdbaar is, komt dat door de verpakking en zou mylar hetzelfde resultaat leveren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Natuurlijk wil ik dat met liefde doen hoor, ff niet aan gedacht, ben niet zo'n computerheld haha

 

http://www.eicom.nl/eicom

 

Overigens hadden ze daar nog nooit gehoord dat eipoeder gebruikt kon worden in survivalpakketten. Vonden ze erg leuk. Hen verteld dat er mogelijk nog wel meer reactie op kon komen, dus ben benieuwd nu.

 

Zelfs Bio-ei poeder! Dank Frank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Richard Friesland
Hallo,

 

Ik heb een aantal zakken van 12,5 kg heeleipoeder. Deze is tht 1-6-14. Voor de belangstellenden kan ik kiloporties maken voor E7,50 excl verzendkosten.

Het poeder komt van een topproducent van halffabrikaten voor de levensmiddelenindustrie uit Polen. Het heeft een goede smaak en voedingswaarde.

 

Voor vragen: stuur me een pm.

 

Groeten,

Catch

 

Ik zie dat het eerste post is, zou je je eerst even in de koffiecorner kunnen voorstellen zodat we een beetje weten wie we voorons hebben?

 

topproducent is een vaag begrip, is wel een mooi aanbod maar mijn adres geef ik niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Ik lees hier dat je ook lijnzaad kunt gebruiken als ei-vervanger in recepten: http://www.dieetook.eu/oc/index.php?route=product/product&product_id=242

 

Joh! Wat een interessante tip! Alleen jammer dat lijnzaad niet the-easiest-to-prep is. Niet zo heel lang houdbaar en wordt tamelijk snel ranzig (=erg ongezond) als verpakking eenmaal aangebroken is. Hele zaden minder snel, maar toch.. Bij voorkeur in koelkast bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh! Wat een interessante tip! Alleen jammer dat lijnzaad niet the-easiest-to-prep is. Niet zo heel lang houdbaar en wordt tamelijk snel ranzig (=erg ongezond) als verpakking eenmaal aangebroken is. Hele zaden minder snel, maar toch.. Bij voorkeur in koelkast bewaren.

 

De hele zaden zijn in een luchtdichte verpakking ongeveer een jaar te bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 jaar later...

Is er iemand die een review wil maken over het gebruik van eipoeder? Foto van een gebakken ei of vergelijking tussen pannenkoek met echt ei en poeder.

 

Ik ben opzoek naar de beste plek / het fijnste product - om dit aan te schaffen. Ook denkende aan het gebruik / normale hoeveelheid om te bewaren / goed product tegen leuke prijs etc.

Ik overschat het misschien maar het lijkt mij toch een belangrijk prep product.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...